3x afgekeurt pfffffff

Forumindex Forums Modellen Astra 3x afgekeurt pfffffff

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242260
    fastspeed
      Lid sinds:
      17 July 2010

      Hey Hey.

      Mijn opel astra G is vandaag naar de keuring geweest.
      Mijn wagen is voor de 3x afgekeurd en elke keer is het een anderen probleem.

      Wat ik nu heb.

      K01 Mistlamp werkt niet achter.
      K05 Hoogte verstelling werkt niet.

      Dit zijn mijn lampen.

      achterkant kant

      Binnen kant knop weg gewerkt.

      Waar moet ik mijn verstelling motor kwijt ?
      Trek haak verwijdert kabels verwijdert !

      krijg twee weken de tijd om het op te lossen
      Mvg fastjuh

      #17928288
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.

        je foto van de achterkant werkt trouwens niet.
        maar je moet sowieso 1 mistachterlicht hebben, aan de bestuurderskant, de andere kant ben je niet verplicht.
        is het lampje zelf niet kapot? (al lijkt me dat het 1e waar je naar kijkt eigenlijk maar ja)

        #17928289
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          hmm nu doet die 2e foto het wel

          #17928290
          fastspeed
            Lid sinds:
            17 July 2010

            @soepkiepe wrote:

            volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.

            je foto van de achterkant werkt trouwens niet.
            maar je moet sowieso 1 mistachterlicht hebben, aan de bestuurderskant, de andere kant ben je niet verplicht.
            is het lampje zelf niet kapot? (al lijkt me dat het 1e waar je naar kijkt eigenlijk maar ja)

            Dat dacht ik dus ook.
            Trek haak verwijderen en kabel.
            En bij keuring knop aftappen om dat hum er totaal niks te zoeken hebben.
            Morgen ga ik RDW bellen want word gek elke keer.

            ( vrijdag was ik bij een keuring bedrijf daar wast me mistlamp goed en me lampen ook goed
            C02 goed 1 probleem hij was te laag kwam niet op de brug dus keuring kon niet door gaan.)
            Dus moest ik naar een ander toe en krijg ik dit weer.

            Mislamp is nu kapot werkte vanochtend nog want heb hem na gelopen )

            #17928291
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              maar leg me es uit waarom jij je trekhaak er af wilt halen? dat begrijp ik dan ff niet.
              hoogte versteling gaat om de voorlampen.
              mistlamp zit gewoon achterop.
              dus ik snap ff niet waarom jij je trekhaak er af wilt hebben.
              enige wat ik mij kan bedenken is dat ie voor je kenteken zit, anders zal ik niet weten waarom je die er af wilt halen voor de apk

              #17928292
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Dat wieltje kun je er toch niet zomaar uit halen? Ik heb dat gedoe ook ieder jaar met die motortjes. Dus als je dat wieltje er zo uit kan halen zou dat handig zijn.

                #17928287
                fastspeed
                  Lid sinds:
                  17 July 2010

                  Het is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.
                  Ik had me lichten er in gezet en de motortjes op zij gelegd.
                  Nu kwam iemand naar me toe met trek haak ben je het verplicht om verstelbare lichte te hebben .
                  Dat is de reden dat ik hem er af heb gehaald.

                  Ik heb me lampen er uit gehaald om te kijken als ik er wel een stel motor in kan zetten.
                  Nu kwam ik op een rare dop die ik wel eens meer heb proberen uit te halen
                  Beetje geweld er bij en ging open.
                  En ja hoor de aansluiting van me stel motor.

                  Morgen even 1 nieuwe motor halen en een nieuwe mistlamp.
                  Dan is die klaar.

                  #17928293
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    het is toch de eenvoudigste oplossing !?!?

                    De koplamphoogteregelaar verwijderen en hij voldoet aan de keuringseisen daarvoor.
                    Oh ja, wel er eentje voor terugdoen waarin GEEN koplamphoogteregelaar in zit.
                    Volgens mij kun je 2 kleine plamuurmessen steken links en rechts van het lichtschakelaar en kun je hem eruit trekken.
                    Of werkt het toch anders ? (dit heb ik hier eens gelezen)

                    Rik ;)

                    #17928294
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      @fastspeed wrote:

                      Het is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.
                      Ik had me lichten er in gezet en de motortjes op zij gelegd.
                      Nu kwam iemand naar me toe met trek haak ben je het verplicht om verstelbare lichte te hebben .
                      Dat is de reden dat ik hem er af heb gehaald.

                      Ik heb me lampen er uit gehaald om te kijken als ik er wel een stel motor in kan zetten.
                      Nu kwam ik op een rare dop die ik wel eens meer heb proberen uit te halen
                      Beetje geweld er bij en ging open.
                      En ja hoor de aansluiting van me stel motor.

                      Morgen even 1 nieuwe motor halen en een nieuwe mistlamp.
                      Dan is die klaar.

                      Das niet waar. Ik heb ook verstelbare koplampen maar er staat niets op het kenteken/APK bewijs.

                      Rik ;)

                      #17928295
                      fastspeed
                        Lid sinds:
                        17 July 2010

                        @KadAstra-EF wrote:

                        @fastspeed wrote:

                        Das niet waar. Ik heb ook verstelbare koplampen maar er staat niets op het kenteken/APK bewijs.
                        Rik ;)

                        Bij steek proef / RDW vuik weten ze donders dat er verstelbare lichten zijn geleverd op die wagen.
                        Je kan een keur meester uit spelen om de knop te verwijderen

                        #17928296
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          ik heb een trekhaak op me astra van 95, is in april goed gekeurd, en heb geen in hoogte verstelbare lampen.
                          heb daar ook echt nog nooit van gehoord dat dat verplicht is op een auto met trekhaak.
                          maar normaal vertellen ze je ook wel hou je dat het beste kan oplossen als er iets mankeerd aan de auto.
                          dus misschien is het slim om dat eens na te vragen.

                          #17928297
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            @soepkiepe wrote:

                            ik heb een trekhaak op me astra van 95, is in april goed gekeurd, en heb geen in hoogte verstelbare lampen.
                            heb daar ook echt nog nooit van gehoord dat dat verplicht is op een auto met trekhaak.
                            maar normaal vertellen ze je ook wel hou je dat het beste kan oplossen als er iets mankeerd aan de auto.
                            dus misschien is het slim om dat eens na te vragen.

                            is inderdaad wel vaag allemaal

                            koplampverstelling is niet verplicht
                            enkel als de schakelaar er wel zit moet het werken
                            dus inderdaad n schakelaar erin die dat niet heeft ben je van alle gezeur af ;)
                            mistlampen voor mogen niet werken voor apk
                            mits ze beide niet werken
                            als er 1 wel brand moet die andere ook branden
                            ongeacht of er n schakelaar zit voor mitlampen

                            als er n trekhaak aan hangt
                            geeft dat geen verplichting om ook koplampverstelling te hebben

                            wel moet de diameter van de knop van de trekhaak aan een bepaalde maat voldoen
                            en deugdelijk bevestigd zijn
                            anders kan je daar wel n afkeur op krijgen ;)

                            #17928298
                            kaneelschep
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2004

                              Volgend jaar een ander keuring station vinden ;)
                              Ik heb ook nog nooit gehoord van afkeur op mistlampen voor, of koplampverstelling.

                              #17928299
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Voor de 3e keer afgekeurd…Herkenbaar probleem.

                                Zie je heel veel bij mensen die zelf hun auto wel even willen fixen voor de apk.

                                Komen ze terug is er wel weer iets anders wat kapot gegaan is na de keuring.

                                Als je hem nou gelijk bij de garage had laten doen dan was er niets aan de hand geweest.
                                Dat stelschakelaartje er uit halen gebeurt in elke garage, of de klant moet percee de boel goed werkend hebben.

                                Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten fixen verder? maar dingen zoals lampjes fixen laat je gewoon in de garage doen. Zo veel kost het niet en je zit daarna niet dat je 10x heen en weer moet omdat er weer iets anders stuk is.

                                @ kaneelschep…afkeur op die dingen is gewoon normaal. Maar een schappelijke garage trekt dan ff de schakelaar er uit zodat het niet meer hoeft te werken. Zodat het geen apk-eis meer is.

                                #17928300
                                fastspeed
                                  Lid sinds:
                                  17 July 2010

                                  @Fearless wrote:

                                  Voor de 3e keer afgekeurd…Herkenbaar probleem.

                                  Zie je heel veel bij mensen die zelf hun auto wel even willen fixen voor de apk.

                                  Komen ze terug is er wel weer iets anders wat kapot gegaan is na de keuring.

                                  Als je hem nou gelijk bij de garage had laten doen dan was er niets aan de hand geweest.
                                  Dat stelschakelaartje er uit halen gebeurt in elke garage, of de klant moet percee de boel goed werkend hebben.

                                  Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten fixen verder? maar dingen zoals lampjes fixen laat je gewoon in de garage doen. Zo veel kost het niet en je zit daarna niet dat je 10x heen en weer moet omdat er weer iets anders stuk is.

                                  @ kaneelschep…afkeur op die dingen is gewoon normaal. Maar een schappelijke garage trekt dan ff de schakelaar er uit zodat het niet meer hoeft te werken. Zodat het geen apk-eis meer is.

                                  Kijk nu zeg jij laat het bij de garage zelf doen.
                                  Nu bekijk ik me mist lampje achter die in vanmorgen nog werkte.
                                  Boltje nog heel bekijk de zekering kast zekering weg .
                                  Nu ga je toch niet zegen dat 2 man ziet dat die brand en komt terug kapot en dat een dwerg de zekering er uit heb gehaald !!
                                  Ga morgen terug

                                  #17928301
                                  TheGeneral
                                    Lid sinds:
                                    21 February 2010

                                    Koplampverstelling moet gewoon werken als de schakelaar erin zit. wat ik weleens doe is gewoon de schakelaar eruit wippen. Maar als het wat kleine dingetjes zijn waarop de auto wordt afgekeurd zoals een zekering of 1 lampje dan vind een klant niet erg als je dat voor hem maakt ook als hij het zelf repareerd. scheelt weer een keer heen en weer rijden voor de klant

                                    #17928302
                                    opelfreak1975
                                      Lid sinds:
                                      12 September 2009

                                      ik heb mijn vectra dit jaar gewoon gekeurt met origineel naderhand in gebouwde koplampen ( dus verstelling op assen ontbrak ) en had zelfs blauwe stadslichten erin.
                                      en over trekhaak heb ik ze helemaal niet gehoort.
                                      ik had de gewone schakelaar vervangen door 1 van vectra b met xenon daar heb je de koplamp verstelling niet opzitten gelukkig en had de koplampen netjes afgesteld op me werk

                                      #17928303
                                      martijnenyvonne
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 August 2005

                                        @opelfreak1975 wrote:

                                        ik heb mijn vectra dit jaar gewoon gekeurt met origineel naderhand in gebouwde koplampen ( dus verstelling op assen ontbrak ) en had zelfs blauwe stadslichten erin.
                                        en over trekhaak heb ik ze helemaal niet gehoort.
                                        ik had de gewone schakelaar vervangen door 1 van vectra b met xenon daar heb je de koplamp verstelling niet opzitten gelukkig en had de koplampen netjes afgesteld op me werk

                                        past de schakelaar van een vectra b ook gewoon in een astra g dan?

                                        #17928304
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          hogetregeling motortjes gaan vaaak stuk gewoon vervangen dan werkt het weer. Houd je tevens je auto wat netter onder de kap zullen ze ook niet zo vaak afkeuren.

                                          #17928305
                                          Driekus
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 October 2010

                                            Overigens kun je de lichtschakelaar vervangen door een xenon-lichtschakelaar, deze stelt automatisch dus deze heeft geen stelknopje dan hoeft het dus niet te werken.

                                            Voorbeeld (van een belgische website)

                                            #17928286
                                            opelfreak1975
                                              Lid sinds:
                                              12 September 2009

                                              nee schakelaar van een vectra b past niet in een astra g

                                              #17928306
                                              martijnenyvonne
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 August 2005

                                                @opelfreak1975 wrote:

                                                nee schakelaar van een vectra b past niet in een astra g

                                                zie nu dat jij het over je vectra had.
                                                ik keek naar je foto onder je naam, vandaar mijn vraag.

                                                #17928307
                                                roush
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2011

                                                  normaal als je bij een keuring afgekeurd word, dan heb je toch een paar weken om het te fixen, en als je dan terug komt kijken ze alleen naar de punten die de vorige keer afkeur waren? athans zo heb ik het meegemaakt. ze hebben toen enkel die puntjes nog even nagekeken en de rest hebben ze toen niet meer naar gekeken.

                                                  dit omdat je zegt dat het iedere keer wat anders is.

                                                  gaat dit dan alleen zo bij de garages waar ik ben geweest? of bij allemaal?

                                                  grtzz

                                                  #17928308
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    @roush wrote:

                                                    normaal als je bij een keuring afgekeurd word, dan heb je toch een paar weken om het te fixen, en als je dan terug komt kijken ze alleen naar de punten die de vorige keer afkeur waren? athans zo heb ik het meegemaakt. ze hebben toen enkel die puntjes nog even nagekeken en de rest hebben ze toen niet meer naar gekeken.

                                                    dit omdat je zegt dat het iedere keer wat anders is.

                                                    gaat dit dan alleen zo bij de garages waar ik ben geweest? of bij allemaal?

                                                    grtzz

                                                    dit vehraal klopt wel enkel is n paar week n paar dagen
                                                    wacht je te lang is het gewoon een complete herkeuring

                                                    ik doe het zelf meest ook zo
                                                    ga naar de apk laat hem keuren

                                                    krijg al dan niet een lijstje met puntjes

                                                    dat fix ik zsm en ben vaak de volgende dag
                                                    (soms de zelfde dag) al weer terug voor afmelden

                                                    maar door de jaren heen weet ik zo de meeste punten ook wel en die chek ik uiteraard wel eerst ff
                                                    heb dan ook nooit dikke tegenvallers ;)

                                                    #17928309
                                                    kaneelschep
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 November 2004

                                                      Ik heb hier vlakbij ook eens meegemaakt dat ie hem weer helemaal opnieuw ging staan keuren. En toen ie klaar was had ie ook nog allemaal nieuwe punten gevonden ook. Toen ik vroeg of ie de vorige keer dan met zn neus had gekeken begon ie met een lul verhaal dat er ondertussen van alles met de auto gebeurt kon zijn.
                                                      Het was 1 dag later en ik had alleen de handremkabels op de Corsa vervangen. Maar was allemaal standaard volgens meneer..
                                                      Ik heb hem mijn mooiste glimlach gegeven en zei dat ik bij de herkeuring wel zou betalen.
                                                      Ben er nooit meer teruggekomen. Mafkees daar.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.