3 vraagjes

Forumindex Forums Modellen Corsa 3 vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227970
    Looney
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2010

      Ik heb sinds kort een corsa B gsi uit 95. Nu heb ik daar een paar vraagjes over.

      Mijn km-teller wijkt rond de 10 km af. Zowel bij lage als hoge snelheden geeft die altijd hoger aan. Ligt dit aan de km-kabel of aan de teller oid?

      Soms lekt mijn auto…
      Als het heeft geregend buiten en ik doe tijden het rijden mijn dakraam open dan lekt het zo op mijn schoot! Hier een fotootje.
      Waar kan dit vandaan komen?

      En de laatste,
      Achter mijn dashboard zijn volgens mij aardig wat kabeltjes los en lampjes kapot. Op het dashboard van de benzinemeter/halve toerenteller, het grootlicht, de mistlampen en in dat midden gedeelte van de verwarming en de temperatuur. Ook reset de klok zichzelf regelmatig en doet die het soms alleen na een goede klap. Is dit moeilijk te vervangen/maken?

      #17753556
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        slang los of verstopt van het dak..

        lopen links en rechts naar benede door zowel de A stijlen (langs de voorruit), als C stijlen (langs de koffeklep).

        Willem

        #17753557
        Peter_89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2006

          Km teller afwijking kan komen als je grotere velgen hebt gemonteerd

          #17753558
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            standaard wijken die dingen al af haha.
            En idd andere banden maat kan voor afwijking zorgen

            #17753559
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Grotere velgen zegt verder niks over de bandomtrek.

              als er te platte banden om liggen, krijg je ook meer afwijking.

              totale cirkel, velg met band moet gelijk blijven..

              Word deze kleiner, gaat de teller MEER aangeven.

              Word deze Groter, gaat de teller MINDER aangeven.

              willem

              #17753560
              Looney
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 June 2010

                Bedankt voor de snelle antwoorden!
                Ik heb bandenmaat 195/50/15 op mijn velgen.
                Kan dit de afwijking verklaren? Ik dacht namelijk dat origineel ook zoiets was. Het wijkt echt tussen de 10-15 km af. Met mijn 205/50/15 banden was het wel erger!

                Over het dakraam, ik heb net gekeken maar kon de slangen niet vinden :angel
                Hoe kan die zien zitten als ik zeg maar naast de auto sta?

                #17753561
                opel123
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  inderdaad… ik heb met mijn 14 inch 45 bandjes ook een afwijking naar boven ;)

                  cockpit van de tijd/datum/temp is niet zo moeilijk los te halen… op internet is er wel uitleg over te vinden

                  #17753562
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door Looney
                    Bedankt voor de snelle antwoorden!
                    Ik heb bandenmaat 195/50/15 op mijn velgen.
                    Kan dit de afwijking verklaren? Ik dacht namelijk dat origineel ook zoiets was. Het wijkt echt tussen de 10-15 km af. Met mijn 205/50/15 banden was het wel erger!

                    Over het dakraam, ik heb net gekeken maar kon de slangen niet vinden :angel
                    Hoe kan die zien zitten als ik zeg maar naast de auto sta?

                    daarmee zou ie zelfs te weinig moeten aangeven…

                    Vind het al knap dat je t wegkrijgt onder een Corsa-B zonder dat t aanloopt…

                    #17753563
                    b07
                      Lid sinds:
                      24 February 2009

                      volgens mij is de standaard banden maat 145-80-13, als ik me niet vergis kan je in de garage je snelheidsmeter kalibratie dan klopt de snelheid weer .

                      #17753564
                      mattemaker
                        Lid sinds:
                        28 September 2007

                        over de teller.. de bandenmaat zou goed moeten zijn.. (of de banden moeten OP zijn).. zit er wel de goeie teller in..

                        is het dakraam origineel ..? dan zijn de waterafvoer pijpjes dicht.. vaak zo opgelost met een luchtpistool… of een lang ijzerdraad..
                        is ie niet origineel… dan moet je em ook niet open doen als er water opligt.. want die hebben vaak geen afvoer..

                        teller is meestal de lampjes of de stekker zit niet goed in..
                        de klok is een kwaaltje.. is vaak soldeer wat los zit.. (het gene waar je de stekker op klikt)

                        #17753565
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          De afvoerpijpjes naar voren zitten in de hoeken. Zichtbaar als het dakraam open staat. Bij mij zaten ze destijds helemaal verstopt achter modder en troep.

                          #17753566
                          max
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Geen luchtpistool gebruiken maar een ijzerdraad. Met een pistool kunnen de slangen losklappen en dan ben je nog verder van huis.
                            IJzerdraadje erdoor frummelen en dan water erin gieten om te zien of het door loopt.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.