3.67 in een 3.44 behuizing?

Forumindex Forums Modellen Kadett 3.67 in een 3.44 behuizing?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229945
    Mad Max
      Lid sinds:
      25 September 2010

      Dag vriendjes en vriendinnetjes!

      Ik heb straks voor onder de dett een opel GT 1900 as liggen, met een verhouding van 3.44. Nu weet ik dat er in automaatassen van latere modellen (dett c onder andere) een 3.67 verhouding zit. zijn er ook nog hogere eindoverbrengingen verkrijgbaar?

      En nu de hamvraag: Ik heb wel eens gelezen dat een 3,67 niet in een 3,44 pas omtdat die net een tikkie kleiner is ofzo? Wat is hier van waar en welke verhoudingen zijn dan dus uitwisselbaar?

      #17779860
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        @Mad Max wrote:

        Dag vriendjes en vriendinnetjes!

        zijn er ook nog hogere eindoverbrengingen verkrijgbaar?

        Ja, 1.3S as manta/ascona had een 4:11 en aftermarket zijn er nog meer te verkrijgen.
        @Mad Max wrote:

        Dag vriendjes en vriendinnetjes!
        En nu de hamvraag: Ik heb wel eens gelezen dat een 3,67 niet in een 3,44 pas omtdat die net een tikkie kleiner is ofzo? Wat is hier van waar en welke verhoudingen zijn dan dus uitwisselbaar?

        Ja en nee verhaal; de kleinere (dunnere) assen hadden ook een 3:67, die past dus niet, de dikkere assen hadden ze ook en dat past wel, mits je dus het differentiëel lichaam meebouwt.
        Hij past namelijk niet op het 3:44 diff, wel qua maatvoering, maar dan kom je zijdelings 3mm te kort.

        #17779861
        Mad Max
          Lid sinds:
          25 September 2010

          Ja die 4.11 wist ik van, maar das een dunne as. 3.67 moet dus als ik gewoon een hele as zou hebben liggen gewoon lukken?

          #17779862
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            4:11 is 13S/N (Manta/ascona) en dus dikke as. is fout

            Als je de gehele as hebt, waarom dan alleen het differentiëel omzetten? komt meer bij kijken dan alleen overbouten.

            #17779863
            Mad Max
              Lid sinds:
              25 September 2010

              Ik heb de as niet, maar waarom ik niet heel de as om zet is dat een gt as een flink stukkie smaller is dan een manta as..

              #17779856
              Oly
                Lid sinds:
                30 August 2006

                Waarom naar 3.67? zelfs met een 5 bak heb je met een C20XE (onderschrift) meer dan voldoende trekkracht bij een 3.44. Ik zou me meer zorgen over de kwaliteit van de as maken met name als het gaat om een type 1. Herkenbaar aan de vierkante flens aan de asuiteinden, daar waar de remankerplaat aan komt.

                #17779859
                Mad Max
                  Lid sinds:
                  25 September 2010

                  Het is een type 2 as :thumb

                  Waarom ik naar iets anders dan 3.44 zou willen is dat mijn theoretische top met de getrag en een toernlimiet van 6800 op 275 km/u ligt.. een tikkeltje overdreven misschien :hmmz

                  #17779855
                  Oly
                    Lid sinds:
                    30 August 2006

                    Met een B moet toch niet harder rijden dan 140…… Met 3.44 kun je met minder toeren 120 rijden. Ik kom op 3550 tpm bij 130 km. (3.44)

                    #17779854
                    Mad Max
                      Lid sinds:
                      25 September 2010

                      Dat is zeker waar. Voor straattgebruik ideaal. Het gaat mij nu echter even om de hypothese en mocht ik meer acceleratie willen (bijvoorbeeld op het circuit) dan kan ik dan kiezen voor een andere overbrenging..

                      #17779858
                      16v kadett c
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 January 2010

                        ik heb zelf een (3.89) en bij 3500toeren heb ik 120 op de tomtom en dan maakt het ook nog uit welke overbrening je bak heeft daar zit ook nog verschil in.

                        en dan kan je ook nog met de wielen banden spelen ik heb zelf dan 15inch

                        met welke bak gaa je rijden 240manta/record,265monza m3,r25/28omega.

                        #17779857
                        Mad Max
                          Lid sinds:
                          25 September 2010

                          240 getrag en banden zit ik te kijken naar 215/45/15

                          #17779864
                          Oly
                            Lid sinds:
                            30 August 2006

                            Bij mij 185/60/14 en een R25 bak. Theoretisch, maar zal niet zoveel verschillen.

                            In ieder geval is het wisselen van het diff een specialistenklus

                            #17779865
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              @henk 400rr wrote:

                              4:11 is 13S/N (Manta/ascona) en dus dikke as.

                              Ik zit hier fout en corrigeer ’t even:

                              13N heeft de 4.375
                              13S heeft de 4:30

                              Volgens mijn gegevens beiden een dikke achteras.

                              De 4:11 is 12N/S en inderdaad een dunne as, ik begon te twijfelen en heb ’t even opgezocht.

                              Excuus

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.