Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › 3.67 in een 3.44 behuizing?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2011 om 06:58 #17229945
Dag vriendjes en vriendinnetjes!
Ik heb straks voor onder de dett een opel GT 1900 as liggen, met een verhouding van 3.44. Nu weet ik dat er in automaatassen van latere modellen (dett c onder andere) een 3.67 verhouding zit. zijn er ook nog hogere eindoverbrengingen verkrijgbaar?
En nu de hamvraag: Ik heb wel eens gelezen dat een 3,67 niet in een 3,44 pas omtdat die net een tikkie kleiner is ofzo? Wat is hier van waar en welke verhoudingen zijn dan dus uitwisselbaar?
6 juni 2011 om 10:03 #17779860@Mad Max wrote:
Dag vriendjes en vriendinnetjes!
zijn er ook nog hogere eindoverbrengingen verkrijgbaar?
Ja, 1.3S as manta/ascona had een 4:11 en aftermarket zijn er nog meer te verkrijgen.
@Mad Max wrote:Dag vriendjes en vriendinnetjes!
En nu de hamvraag: Ik heb wel eens gelezen dat een 3,67 niet in een 3,44 pas omtdat die net een tikkie kleiner is ofzo? Wat is hier van waar en welke verhoudingen zijn dan dus uitwisselbaar?Ja en nee verhaal; de kleinere (dunnere) assen hadden ook een 3:67, die past dus niet, de dikkere assen hadden ze ook en dat past wel, mits je dus het differentiëel lichaam meebouwt.
Hij past namelijk niet op het 3:44 diff, wel qua maatvoering, maar dan kom je zijdelings 3mm te kort.6 juni 2011 om 14:05 #17779861Ja die 4.11 wist ik van, maar das een dunne as. 3.67 moet dus als ik gewoon een hele as zou hebben liggen gewoon lukken?
6 juni 2011 om 16:41 #177798624:11 is 13S/N (Manta/ascona) en dus dikke as. is fout
Als je de gehele as hebt, waarom dan alleen het differentiëel omzetten? komt meer bij kijken dan alleen overbouten.
6 juni 2011 om 19:44 #17779863Ik heb de as niet, maar waarom ik niet heel de as om zet is dat een gt as een flink stukkie smaller is dan een manta as..
6 juni 2011 om 20:43 #17779856Waarom naar 3.67? zelfs met een 5 bak heb je met een C20XE (onderschrift) meer dan voldoende trekkracht bij een 3.44. Ik zou me meer zorgen over de kwaliteit van de as maken met name als het gaat om een type 1. Herkenbaar aan de vierkante flens aan de asuiteinden, daar waar de remankerplaat aan komt.
6 juni 2011 om 20:54 #17779859Het is een type 2 as :thumb
Waarom ik naar iets anders dan 3.44 zou willen is dat mijn theoretische top met de getrag en een toernlimiet van 6800 op 275 km/u ligt.. een tikkeltje overdreven misschien :hmmz
6 juni 2011 om 21:08 #17779855Met een B moet toch niet harder rijden dan 140…… Met 3.44 kun je met minder toeren 120 rijden. Ik kom op 3550 tpm bij 130 km. (3.44)
6 juni 2011 om 22:44 #17779854Dat is zeker waar. Voor straattgebruik ideaal. Het gaat mij nu echter even om de hypothese en mocht ik meer acceleratie willen (bijvoorbeeld op het circuit) dan kan ik dan kiezen voor een andere overbrenging..
7 juni 2011 om 05:39 #17779858ik heb zelf een (3.89) en bij 3500toeren heb ik 120 op de tomtom en dan maakt het ook nog uit welke overbrening je bak heeft daar zit ook nog verschil in.
en dan kan je ook nog met de wielen banden spelen ik heb zelf dan 15inch
met welke bak gaa je rijden 240manta/record,265monza m3,r25/28omega.
7 juni 2011 om 07:06 #17779857240 getrag en banden zit ik te kijken naar 215/45/15
7 juni 2011 om 16:50 #17779864Bij mij 185/60/14 en een R25 bak. Theoretisch, maar zal niet zoveel verschillen.
In ieder geval is het wisselen van het diff een specialistenklus
8 juni 2011 om 23:10 #17779865@henk 400rr wrote:
4:11 is 13S/N (Manta/ascona) en dus dikke as.
Ik zit hier fout en corrigeer ‘t even:
13N heeft de 4.375
13S heeft de 4:30Volgens mijn gegevens beiden een dikke achteras.
De 4:11 is 12N/S en inderdaad een dunne as, ik begon te twijfelen en heb ‘t even opgezocht.
Excuus
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.