3.0E in Opel GT bouwen.

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT 3.0E in Opel GT bouwen.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206472
    Keesjr
    Deelnemer
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    Wie heeft hier wat nuttige tips en informatie over?
    Een bekende van me wil namelijk een 3.0E met 5-bak in z’n GT bj.73 gaan bouwen, dus uiteraard moet de radiateur verplaatst worden, motorsteunen aangepast, oliecarter en aanzuigbuis veranderen, nieuwe uitlaat maken etc………. en natuurlijk de remmen flink verzwaren, want de standaard GT schijfjes zijn natuurlijk bij voorbaat kansloos tegen het geweld van een 3.0E…..
    Nu heeft de GT een aparte motorsteun/houder, is het beter om die aan te passen voor de zespitter, of kunnen de motorsteunen beter op de vooras gelast worden?
    De uitlaatspruitstukken en voorpijp kunnen we denk ik het beste van een C30NE nemen want die zijn vrij dun en gaan al snel over in één pijp.
    Het oliecarter moet “omgekeerd” worden, dus de bult aan de achterkant i.p.v. de voorkant, kwestie van netjes slijpen en lassen dus.
    En dan komt het motorkapverhaal, het 3.0E inlaatspruitstuk gaat waarschijnlijk niet onder de standaard motorkap passen, 1: bult op motorkap maken (niet origineel) of 2: inlaatspruitstuk doorzagen en lager maken (kost vermogen), 3: 3 dubbele Webers of throttlebodies monteren (duur).
    Voor de 5-bak moet het gat voor de pook waarschijnlijk verzet worden en de tussenas moet zeker ingekort worden.
    Als er iemand is die hier ervaring mee heeft of foto’s hiervan, graag uw reactie’s.

    #17382619
    dreamix
    Deelnemer
    • Topics 13
    • Reacties 55
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ken je een beetje duits???

    Duitse opel gt forum staat wel wat info.
    http://www.forennet.org/forum//display_77_1015_96187.html
    http://www.forennet.org/forum//display_77_1015_97098.html

    En anders is dit ook nog wel een mooi voorbeeld
    http://www.opel-gt-24v.de/24v-umbau/c30se.htm
    http://www.opel-gt-24v.de

    Denk eigenlijk wel dat dit erg veeeeel werk is en dat je beter een 2.0 16v in kunt bouwen als je pk’s wil… maja een 6 cil is natuurlijk ook leuk…Net wa je wil he….

    #17382620
    TonSR
    • Topics 37
    • Reacties 1690
    Lid sinds:
    29 October 2007

    erg leuk veel werk en waar laat je de accu staat eigenlijk al op onmogelijke plaats.
    vgr tonsr.

    #17382621
    Keesjr
    Deelnemer
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    Alvast bedankt voor het mee-helpen-zoeken, heb al gezien dat het weer een tegen de stroom op zwemmen project gaat worden!

    #17382622
    Keesjr
    Deelnemer
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    Aja, je hebt ook mensen die een alternatieve zestienklepper in een GT-tje lepelen (V-8 dus, heeft ook zestien kleppen)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.