3.0 24v aansluitingen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206982
    knoeier
      Lid sinds:
      23 April 2008

      We hebben een 3.0 24v in een kitcar gebouwt maar de bedrading geeft een beetje problemen.Al een schema van motronic 1.5 van internet geplukt en zo aangesloten.
      Maar hij slaat moeilijk aan en na een paar keer starten blijft hij wel lopen.Normaal moet er een puls komen van de ecm naar de brandstofpomp bij contact aanzetten.Die is er ook niet ,pomp even met contact spanning aangesloten.
      Een contactspanning naar de ECM kan ik ook niet uit schema halen.We hebben een orginele kabelboom gebruikt en een stekkertje over bovenop het blok.
      2draden lichtgroen en zwart/geel die in verbinding staan met bobine maar er zit niets op aangesloten,weet iemand waar deze voor is???
      http://picasaweb.google.nl/inbouw/Opel3024vInEenNipponFerrari

      #17401472
      Koekie
        Lid sinds:
        29 June 2004

        volgens mij moet op de zwarte/gele draad een kontact + en de groene gaat naar je dash voor de toerenteller.
        normaal gaan die draden(bij oudere type motoren) direct naar je bobine en bij deze gaan ze via de computer.

        #17401473
        omegaaracer
          Lid sinds:
          6 August 2009

          kitcar?? piccaas??:kewlpics:jerry

          #17401474
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            origineel gepost door omegaaracer
            kitcar?? piccaas??:kewlpics:jerry

            Petje af, mooi project :D

            #17401475
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Zwart/geel idd op +12V aansluiten geschakelt over contact en groen naar je toerenteller leiden. (dwz als je die hebt)
              Dat is het kleine stekkertje ter hoogte van je kleppendeksel normaal.

              Van de dikke ronde moet je hebben:

              dikke rood/blau is + naar je brandstofpomp leiden
              rood/blau dun= ingang van je impulsgever (bij automaat wenselijk)
              dunne zwart =+12 geschakelt over contactslot
              rood/wit dun=aan 12V over contactslot aansluiten met een lampje ertussen de computer legt um dan zelf aan massa en geeft zo storingen aan via het lampje.

              Meer heb je niet nodig om een 24V goed aan het lopen te krijgen

              #17401476
              opelforever
                Lid sinds:
                22 November 2008

                ik vind het steeds weer ongelofelijk wat mensen maken

                hebben ze zòn dikke 24v in zòn polyester autootje gelepelt

                nou dat zal dadelijk als hij klaar is ook wel gaan als de “brandweer”

                :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:wors:wors:wors:wors

                #17401477
                Keesjr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2006

                  king: een echte motor in een kitcar!!! :wors

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.