3.0 24v aansluitingen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206982
    knoeier
    • Topics 1
    • Reacties 0
    Lid sinds:
    23 April 2008

    We hebben een 3.0 24v in een kitcar gebouwt maar de bedrading geeft een beetje problemen.Al een schema van motronic 1.5 van internet geplukt en zo aangesloten.
    Maar hij slaat moeilijk aan en na een paar keer starten blijft hij wel lopen.Normaal moet er een puls komen van de ecm naar de brandstofpomp bij contact aanzetten.Die is er ook niet ,pomp even met contact spanning aangesloten.
    Een contactspanning naar de ECM kan ik ook niet uit schema halen.We hebben een orginele kabelboom gebruikt en een stekkertje over bovenop het blok.
    2draden lichtgroen en zwart/geel die in verbinding staan met bobine maar er zit niets op aangesloten,weet iemand waar deze voor is???
    http://picasaweb.google.nl/inbouw/Opel3024vInEenNipponFerrari

    #17401472
    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    Lid sinds:
    29 June 2004

    volgens mij moet op de zwarte/gele draad een kontact + en de groene gaat naar je dash voor de toerenteller.
    normaal gaan die draden(bij oudere type motoren) direct naar je bobine en bij deze gaan ze via de computer.

    #17401473
    omegaaracer
    • Topics 6
    • Reacties 48
    Lid sinds:
    6 August 2009

    kitcar?? piccaas??:kewlpics:jerry

    #17401474
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door omegaaracer
    kitcar?? piccaas??:kewlpics:jerry

    Petje af, mooi project :D

    #17401475
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Zwart/geel idd op +12V aansluiten geschakelt over contact en groen naar je toerenteller leiden. (dwz als je die hebt)
    Dat is het kleine stekkertje ter hoogte van je kleppendeksel normaal.

    Van de dikke ronde moet je hebben:

    dikke rood/blau is + naar je brandstofpomp leiden
    rood/blau dun= ingang van je impulsgever (bij automaat wenselijk)
    dunne zwart =+12 geschakelt over contactslot
    rood/wit dun=aan 12V over contactslot aansluiten met een lampje ertussen de computer legt um dan zelf aan massa en geeft zo storingen aan via het lampje.

    Meer heb je niet nodig om een 24V goed aan het lopen te krijgen

    #17401476
    opelforever
    • Topics 8
    • Reacties 239
    Lid sinds:
    22 November 2008

    ik vind het steeds weer ongelofelijk wat mensen maken

    hebben ze zòn dikke 24v in zòn polyester autootje gelepelt

    nou dat zal dadelijk als hij klaar is ook wel gaan als de “brandweer”

    :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:wors:wors:wors:wors

    #17401477
    Keesjr
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    king: een echte motor in een kitcar!!! :wors

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.