Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 2liter ombouw van A3 naar A1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2010 om 11:07 #17219805
Hallo mensen.
Wat is er voor nodig om een complete 2liter ombouw van een Corsa A3 in een ouwe A1 1.2 of kleiner te bouwen.
Kan alles gewoon overgezet worden of mist de A1 nog dingen?Bedankt!
9 april 2010 om 11:27 #17654449als je de complete a3 hebt staan kan je dat toch zo zien?
moter,
bak
kabelboom
computer
aandrijfassen
motersteun
baksteun
lepel achter op de bak
afhankelijk van hoe hij omgebouwd is naar multipoint dit deel overzetten of tank en externepomp of tank waar de interne multipoint pomp al in zit.
als er gsi stabilisatie stangen op die a3 zitten zou ik ze overzetten
en als het om een c20xe gaat ook de gaskabel.
als er in de corsa orgineel een 1.4 of 1.6 moter lag zou ik de radiateur ook overzetten die zijn dan groter
verlaging?
2.0 remmen?
of ben ik wat vergeten?9 april 2010 om 13:15 #17654450volgens mij is de het motorruim het zelfde.. Denk even aan de juiste trekstangen en stabistang.
9 april 2010 om 13:19 #17654451Ik denk dat ik de vraag wat onduidelijk gesteld heb want je antwoord is voor een andere vraag.
Ik weet namelijk wel wat er nodig is voor een ombouw maar:
Ik wil alles uit een compleet al naar 2 liter omgebouwde corsa a3 halen en dat in een compleet standaard A1 1.2 zetten.
Nu vraag ik me dus af dat dus gewoon simpelweg alles overzetten is wat ik vind en hoe ik het vind.
Of dat er in de a1 misschien dingen anders zijn dan in de A3 en dus misschien niet gaan passen ofzo.9 april 2010 om 14:22 #1765445299% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.
ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
gat maken voor de motorkabelboom.en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….stelt allemaal niet zoveel voor ;)
9 april 2010 om 15:19 #17654453origineel gepost door sw16v
99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
gat maken voor de motorkabelboom.en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….stelt allemaal niet zoveel voor ;)
Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?
9 april 2010 om 15:23 #17654454er is een apart forum voor dit alles,….. :D
9 april 2010 om 17:14 #17654455er is een apart forum voor dit alles,….. :D
:D Oeps! Ik dacht ik kwak het gewoon bij corsa neer.. :P Nah jaa. mijn vraag is toch wel behandeld denk ik zo..
:wors
Ik hoop het snel in het echt te zien ;) plan is nog in staat van erover dromen hoor, maar er zijn wat mogelijkheden die dat misschien versnellen.. ;)9 april 2010 om 18:11 #17654456pastry bedoelde z’n forum corsaa.nl ;)
Mooi dat ’t een droom is :P maar we willen natuurlijk foto’s! :P
10 april 2010 om 17:24 #17654457origineel gepost door Aapje
origineel gepost door sw16v
99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
gat maken voor de motorkabelboom.en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….stelt allemaal niet zoveel voor ;)
Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?
die draad zit enkel op 1.0S.
hang er maar een andere motor in, die kan je starten, hij loopt 5 seconden, en valt uit.
en dan moet je 2 weken zoeken en dan met mij op msn erachter komen dat je 1.0 zo’n draad heeft…. toch sw?:P
10 april 2010 om 18:47 #17654458origineel gepost door mayhem
origineel gepost door Aapje
origineel gepost door sw16v
99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
gat maken voor de motorkabelboom.en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….stelt allemaal niet zoveel voor ;)
Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?
die draad zit enkel op 1.0S.
hang er maar een andere motor in, die kan je starten, hij loopt 5 seconden, en valt uit.
en dan moet je 2 weken zoeken en dan met mij op msn erachter komen dat je 1.0 zo’n draad heeft…. toch sw?:P
Ik heb een 1.0s :) Maar nu met de ontsteking van een E12GV…
Tja… :X Werkt hier wel… maar zal er eens na kijken hoezo ’t bij mij wel werkt :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.