2liter ombouw van A3 naar A1

Forumindex Forums Modellen Corsa 2liter ombouw van A3 naar A1

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219805
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Hallo mensen.

      Wat is er voor nodig om een complete 2liter ombouw van een Corsa A3 in een ouwe A1 1.2 of kleiner te bouwen.
      Kan alles gewoon overgezet worden of mist de A1 nog dingen?

      Bedankt!

      #17654449
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        als je de complete a3 hebt staan kan je dat toch zo zien?

        moter,
        bak
        kabelboom
        computer
        aandrijfassen
        motersteun
        baksteun
        lepel achter op de bak
        afhankelijk van hoe hij omgebouwd is naar multipoint dit deel overzetten of tank en externepomp of tank waar de interne multipoint pomp al in zit.
        als er gsi stabilisatie stangen op die a3 zitten zou ik ze overzetten
        en als het om een c20xe gaat ook de gaskabel.
        als er in de corsa orgineel een 1.4 of 1.6 moter lag zou ik de radiateur ook overzetten die zijn dan groter
        verlaging?
        2.0 remmen?
        of ben ik wat vergeten?

        #17654450
        pastry
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 July 2004

          volgens mij is de het motorruim het zelfde.. Denk even aan de juiste trekstangen en stabistang.

          #17654451
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Ik denk dat ik de vraag wat onduidelijk gesteld heb want je antwoord is voor een andere vraag.
            Ik weet namelijk wel wat er nodig is voor een ombouw maar:
            Ik wil alles uit een compleet al naar 2 liter omgebouwde corsa a3 halen en dat in een compleet standaard A1 1.2 zetten.
            Nu vraag ik me dus af dat dus gewoon simpelweg alles overzetten is wat ik vind en hoe ik het vind.
            Of dat er in de a1 misschien dingen anders zijn dan in de A3 en dus misschien niet gaan passen ofzo.

            #17654452
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

              ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
              gat maken voor de motorkabelboom.

              en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
              die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

              stelt allemaal niet zoveel voor ;)

              #17654453
              Aapje
                Lid sinds:
                1 January 2009

                origineel gepost door sw16v
                99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

                ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
                gat maken voor de motorkabelboom.

                en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
                die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

                stelt allemaal niet zoveel voor ;)

                Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?

                #17654454
                pastry
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 July 2004

                  er is een apart forum voor dit alles,….. :D

                  #17654455
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    er is een apart forum voor dit alles,….. :D

                    :D Oeps! Ik dacht ik kwak het gewoon bij corsa neer.. :P Nah jaa. mijn vraag is toch wel behandeld denk ik zo..
                    :wors
                    Ik hoop het snel in het echt te zien ;) plan is nog in staat van erover dromen hoor, maar er zijn wat mogelijkheden die dat misschien versnellen.. ;)

                    #17654456
                    Aapje
                      Lid sinds:
                      1 January 2009

                      pastry bedoelde z’n forum corsaa.nl ;)

                      Mooi dat ’t een droom is :P maar we willen natuurlijk foto’s! :P

                      #17654457
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        origineel gepost door Aapje

                        origineel gepost door sw16v
                        99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

                        ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
                        gat maken voor de motorkabelboom.

                        en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
                        die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

                        stelt allemaal niet zoveel voor ;)

                        Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?

                        die draad zit enkel op 1.0S.

                        hang er maar een andere motor in, die kan je starten, hij loopt 5 seconden, en valt uit.

                        en dan moet je 2 weken zoeken en dan met mij op msn erachter komen dat je 1.0 zo’n draad heeft…. toch sw?:P

                        #17654458
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          origineel gepost door mayhem

                          origineel gepost door Aapje

                          origineel gepost door sw16v
                          99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

                          ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
                          gat maken voor de motorkabelboom.

                          en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
                          die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

                          stelt allemaal niet zoveel voor ;)

                          Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?

                          die draad zit enkel op 1.0S.

                          hang er maar een andere motor in, die kan je starten, hij loopt 5 seconden, en valt uit.

                          en dan moet je 2 weken zoeken en dan met mij op msn erachter komen dat je 1.0 zo’n draad heeft…. toch sw?:P

                          Ik heb een 1.0s :) Maar nu met de ontsteking van een E12GV…

                          Tja… :X Werkt hier wel… maar zal er eens na kijken hoezo ’t bij mij wel werkt :)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.