Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 2e hands Ecu inleren Opel corsa c 1.2 twinport
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 mei 2021om 18:12 door Dancer.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2021 om 13:53 #18418660
Goede dag,
Heb al even op het forum gezocht, maar heb niet de juiste info gevonden.
De ecu van mijn Opel corsa c 1.2 twinport moet vervangen worden.
Nu worden deze niet standaard gereset door de demontagebedrijven. Maar sommige geven wel de mogelijkheid om bij een bedrijf voor 75€ deze buiten de donorauto te resetten en voor 125€ te herprogrammeren voor de nieuwe ontvangende auto. Natuurlijk mag dat wat kosten maar ik vind dit wel erg duur.
Kun je voor mijn type auto een 2e hands ecu van een zelfde type en jaar inleren met opcom als je de beveiligingscodes hebt opgevraagd bij de Opeldealer naar aanleiding van kenteken en motorcode?
Of is er een andere truc voor die aanzienlijk minder kostbaar is?
Of kan iemand mij daar bij helpen?
Hoor graag wat info hierover.
Alvast bedankt.🙏
30 april 2021 om 20:29 #18418687Uitlees kastjes kost geld. Vanaf 500€ tot 5000€.
Opel dealer kan je niet helpen (anti diefstal).
30 april 2021 om 22:07 #18418695Dank voor je reactie liviu2004.
Maar 200€ voor 15min werk is toch wel beetje veel?! Ondanks dat apparatuur wel wat geld kost.
<p style=”text-align: left;”>Ik heb al een ecu gekocht bij een demontagebedrijf met factuur. Kun je dan niet bij de Opeldealer dan met alle gegevens en factuur de veilgheidscode opvragen?</p>
En zo ja, is het dan mogelijk om het in te leren in nieuwe voertuig met opcom?Gr.
1 mei 2021 om 11:59 #18418733Opcom kan, maar denk opel dealer kan je niet helpen. 200€ vind ik inderdaad te veel.
17 mei 2021 om 23:10 #18420285Goede avond,
Ik ben al wat verder, maar heb ook problemen. Heb momenteel weinig geld omdat ik door de coronaepedemie mijn bedrijf een tijd heb moeten sluiten. En probeer het daarom zelf op te lossen…
Ik ben naar de Opeldealer geweest en die hebben mij de code gegeven van de 2e hands ECU (voor 30 euro) na overleg van de factuur van het demontagebedrijf.
Nu heb ik gevonden hoe je die kunt resetten met opcom in je auto door eerst met eigen code de immo te resetten, dan de 2e hands ecu restten met zijn eigen code en dan beide weer programmeren met eigen code.
Alleen heb ik voor deze procedure in het begin een keer de verkeerde code ingevoerd. Nu is de security code locked…. Dit terwijl de security wait time op ‘inactive’ staat. En er staat ook geen wachttijd aangegeven.
In de handleiding bij de opcom staat dat je dan ook eventueel een wachttijd van wel 21:20 uur kunt hebben. Dus ik heb het contact aan laten staan en een acculader op de accu gezet. Maar na 22 uur wachten is die nog steeds locked. En het onderhoudslampje knippert op het instrumenten paneel.
Maar ik kon daarna wel de met de goede codes de immo en ecu alle twee resetten en programmeren. Had ik misschien niet moeten doen en eerst moeten wachten. Tevens de sleutels opnieuw gekoppeld aan de immo en bcm.
Tevens zie ik een foutcode P1616 staan. Intstrumentenpaneel heeft de onjuiste voertuig IDcode, maar daar ben ik helemaal niet mee bezig geweest en die stond er aan het begin volgens mij ook niet in. Kan dit aan de stekker van het paneel liggen? Ik heb wel een paar jaar terug gewoon de radio uit het dashboard gehaald zonder die af te melden. Heeft nog nooit problemen opgeleverd.
Heb je advies liviu2004? Kan ik dit nog oplossen?
18 mei 2021 om 10:35 #18420302Immo + ecu gereset = probleem, staat in service manual, NOOIT DOEN.
P1616, zie deze movie:
18 mei 2021 om 23:40 #18420346Hallo,
Liviu2004, nog bedankt voor het filmpje. Het meeste was al gelukt maar kon in de 2010 versie van opcom niet het instrumentenpaneel programeren. Na het installeren van de 2014 versie kon dat wel. Pffff, probleem opgelost. Instrumentenpaneel gereset en opnieuw geprogrammeerd en weg was het onderhoudslampje. En de auto loopt weer!
Ben nu een berg met terugkomende codes kwijt en de auto loopt al beter. Maar nog niet helemaal ok. Tussen de 3000-4000 toeren loop de auto onregelmatig of houd wat in . Regematig komt dan foutcode P0100 terug. Met betrekking op de MAF sensor. Maar die is onlangs nog vervangen. Nu lees ik op het forum dat het vaak ook kan liggen aan een slechte aarding van de MAF en/of ECU of beschadigde bedrading. Dus dat zal ik controleren.
liviu2004 dank voor de reacties!
Met vriendelijke groet
21 mei 2021 om 19:03 #18420526Goede dag,
Ik heb alle aardingspunten nagelopen en schoongemaakt. Maar blijf de code p0100 en soms p0170 krijgen.
Dit terwijl de maf sensor al twee keer vervangen is. En nu dus ook de ecu. Als ik de MAF sensor los koppel loopt de auto wel weer soepel……?Opcom geeft aan dat de sensor veel te hoge temperatuur aangeeft. Als het buiten 15⁰c is geeft de sensor 30⁰c aan.(eerste keer MAF ver vangen door Ridex tweede keer door NGK.) NGK is toch een goed merk?!
Wat kan de oolossing zijn?
Mvg21 mei 2021 om 19:38 #18420528Nog een auto dat met aftermarket onderdelen werkt niet. Bosch is OEM lmm.
21 mei 2021 om 21:42 #18420533Bosch MAF besteld. Komt eind volgende week binnen. Hoop dat het de oplossing is. Laat nog weten of het de oplossing was.
Mvg
22 mei 2021 om 08:24 #18420578Is plus en min in lmm stekker ok?
23 mei 2021 om 02:01 #18420627Stekker heeft het drie jaar prima gedaan. En er is niet aan geknoeid.
23 mei 2021 om 09:02 #18420645Denk je kabelboom gaat nooit kapot? Kijken maar.
28 mei 2021 om 18:12 #18421350Hoi,
Ik zou nog even laten weten of andere MAFsensor helpt.
Bosch MAFsensor erin en problemen opgelost!! :happy02:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.