2e hands Ecu inleren Opel corsa c 1.2 twinport

Forumindex Forums Modellen Corsa 2e hands Ecu inleren Opel corsa c 1.2 twinport

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18418660
    Dancer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2021

      Goede dag,

      Heb al even op het forum gezocht, maar heb niet de juiste info gevonden.

      De ecu van mijn Opel corsa c 1.2 twinport moet vervangen worden.

      Nu worden deze niet standaard gereset door de demontagebedrijven. Maar sommige geven wel de mogelijkheid om bij een bedrijf voor 75€ deze buiten de donorauto te resetten en voor 125€ te herprogrammeren voor de nieuwe ontvangende auto. Natuurlijk mag dat wat kosten maar ik vind dit wel erg duur.

      Kun je voor mijn type auto een 2e hands ecu van een zelfde type en jaar inleren met opcom als je de beveiligingscodes hebt opgevraagd bij de Opeldealer naar aanleiding van kenteken en motorcode?

      Of is er een andere truc voor die aanzienlijk minder kostbaar is?

      Of kan iemand mij daar bij helpen?

      Hoor graag wat info hierover.

      Alvast bedankt.🙏

      #18418687
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Uitlees kastjes kost geld. Vanaf 500€ tot 5000€.

        Opel dealer kan je niet helpen (anti diefstal).

        #18418695
        Dancer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2021

          Dank voor je reactie liviu2004.

          Maar 200€ voor 15min werk is toch wel beetje veel?! Ondanks dat apparatuur wel wat geld kost.
          <p style=”text-align: left;”>Ik heb al een ecu gekocht bij een demontagebedrijf met factuur. Kun je dan niet bij de Opeldealer dan met alle gegevens en factuur de veilgheidscode opvragen?</p>
          En zo ja, is het dan mogelijk om het in te leren in nieuwe voertuig met opcom?

          Gr.

          #18418733
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Opcom kan, maar denk opel dealer kan je niet helpen. 200€ vind ik inderdaad te veel.

            #18420285
            Dancer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2021

              Goede avond,

              Ik ben al wat verder, maar heb ook problemen. Heb momenteel weinig geld omdat ik door de coronaepedemie mijn bedrijf een tijd heb moeten sluiten. En probeer het daarom zelf op te lossen…

              Ik ben naar de Opeldealer geweest en die hebben mij de code gegeven van de 2e hands ECU (voor 30 euro) na overleg van de factuur van het demontagebedrijf.

              Nu heb ik gevonden hoe je die kunt resetten met opcom in je auto door eerst met eigen code de immo te resetten, dan de 2e hands ecu restten met zijn eigen code en dan beide weer programmeren met eigen code.

              Alleen heb ik voor deze procedure in het begin een keer de verkeerde code ingevoerd. Nu is de security code locked…. Dit terwijl de security wait time op ‘inactive’  staat. En er staat ook geen wachttijd aangegeven.

              In de handleiding bij de opcom staat dat je dan ook eventueel een wachttijd van wel 21:20 uur kunt hebben. Dus ik heb het contact aan laten staan en een acculader op de accu gezet. Maar na 22 uur wachten is die nog steeds locked. En het onderhoudslampje knippert op het instrumenten paneel.

              Maar ik kon daarna wel de met de goede codes de immo en ecu alle twee resetten en programmeren. Had ik misschien niet moeten doen en eerst moeten wachten. Tevens de sleutels opnieuw gekoppeld aan de immo en bcm.

              Tevens zie ik een foutcode P1616 staan. Intstrumentenpaneel heeft de onjuiste voertuig IDcode, maar daar ben ik helemaal niet mee bezig geweest en die stond er aan het begin volgens mij ook niet in. Kan dit aan de stekker van het paneel liggen? Ik heb wel een paar jaar terug gewoon de radio uit het dashboard gehaald zonder die af te melden. Heeft nog nooit problemen opgeleverd.

              Heb je advies liviu2004? Kan ik dit nog oplossen?

               

              #18420302
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Immo + ecu gereset = probleem, staat in service manual, NOOIT DOEN.

                P1616, zie deze movie:

                #18420346
                Dancer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2021

                  Hallo,

                  Liviu2004, nog bedankt voor het filmpje. Het meeste was al gelukt maar kon in de 2010 versie van opcom niet het instrumentenpaneel programeren. Na het installeren van de 2014 versie kon dat wel. Pffff, probleem opgelost. Instrumentenpaneel gereset en opnieuw geprogrammeerd en weg was het onderhoudslampje. En de auto loopt weer!

                  Ben nu een berg met terugkomende codes kwijt en de auto loopt al beter. Maar nog niet helemaal ok. Tussen de 3000-4000 toeren loop de auto onregelmatig of houd wat in . Regematig komt dan foutcode P0100 terug. Met betrekking op de MAF sensor. Maar die is onlangs nog vervangen. Nu lees ik op het forum dat het vaak ook kan liggen aan een slechte aarding van de MAF en/of ECU of beschadigde bedrading. Dus dat zal ik controleren.

                  liviu2004 dank voor de reacties!

                  Met vriendelijke groet :bye:

                   

                  #18420526
                  Dancer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2021

                    Goede dag,

                    Ik heb alle aardingspunten nagelopen en schoongemaakt. Maar blijf de code p0100 en soms p0170 krijgen.

                    Dit terwijl de maf sensor al twee keer vervangen is. En nu dus ook de ecu. Als ik de MAF sensor los koppel loopt de auto wel weer soepel……?Opcom geeft aan dat de sensor veel te hoge temperatuur aangeeft. Als het buiten 15⁰c is geeft de sensor 30⁰c aan.(eerste keer MAF ver vangen door Ridex tweede keer door NGK.) NGK is toch een goed merk?!
                    Wat kan de oolossing zijn?
                    Mvg

                     

                     

                     

                     

                    #18420528
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Nog een auto dat met aftermarket onderdelen werkt niet. Bosch is OEM lmm.

                      #18420533
                      Dancer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 April 2021

                        Bosch MAF besteld. Komt eind volgende week binnen. Hoop dat het de oplossing is. Laat nog weten of het de oplossing was.

                        Mvg

                        #18420578
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Is plus en min in lmm stekker ok?

                          #18420627
                          Dancer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 April 2021

                            Stekker heeft het drie jaar prima gedaan. En er is niet aan geknoeid.

                            #18420645
                            liviu2004
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 April 2014

                              Denk je kabelboom gaat nooit kapot? Kijken maar.

                              #18421350
                              Dancer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 April 2021

                                Hoi,

                                Ik zou nog even laten weten of andere MAFsensor helpt.

                                Bosch MAFsensor erin en problemen opgelost!! :happy02:

                                :bye:

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.