2de hands Movano, waar moet ik op letten?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) 2de hands Movano, waar moet ik op letten?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262637
    renevanh
      Lid sinds:
      17 December 2013

      Als vervanging van mijn oude trouwe VW Transporter T4’tje ben ik aan het kijken naar een grotere bus.
      Nu heb ik op een interessante Opel Movano gevonden, een Gbdc L2H2 2.5CDTI uit 2006 met 147.000km op de teller.
      Grote bus, lekker ruim, 3 zitplaatsen, 6-bak en een leuke prijs.

      Nu weet ik van m’n T4 best wat, maar van Opel dan weer heel erg weinig.
      Morgen of overmorgen ga ik terug naar de garage, een proefritje maken (weet je meteen ook hoe de bak er aan toe is) en de dealer waar de bus in onderhoud is geweest eens vragen of die mij wat kunnen vertellen over de historie van de bus. Maar uiteraard let ik zelf ook graag op puntjes.

      Kan iemand mij vertellen of deze bus een distributieriem of ketting heeft?
      Waar moet ik bij een Movano specifiek op letten?

      Bij voorbaat dank!

      #18200132
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        Deze heeft een distributie riem(wel een hele korte is deels met tandwielen en een deel met een riem) interval 120.000km of 5 jaar.

        Onderste druk cilinder(in de bak) gaat altijd stuk(alleen de eerste, de nieuwe is een gemodificeerde) is zo van buiten af niet te controleren.

        Verder vrij goede auto’s.

        #18200133
        renevanh
          Lid sinds:
          17 December 2013

          Distributieriem blijkt vervangen rond de 92000km (2011), dus dat scheelt al weer iets.
          Volgens de dealer waar de bus is aangeschaft en altijd in onderhoud is geweest (nu niet de verkoper overigens) is het probleem met de druk cilinder iets van de Vivaro’s, niet van de Movano.

          #18200134
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Vivaro heeft er ook last van maar movano zeker ook.

            Heb er al tientallen gedaan.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.