2de bezoekje EDS met de OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen 2de bezoekje EDS met de OPC

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243040
    ronOPC1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2007

      Vandaag hadden we een afspraak bij EDS.
      Wilde graag de software anders en ook met wat meer NM en PK’s. Went snel he :smile. Auto hadden we al laten chippen maar niet helemaal naar wens.
      De auto was ook erg nerveus op het gas en hield soms in leek het wel. Was ook wel benieuwd wat ie zou doen nu het uitlaatspruitstuk dicht is, lekte de vorige keer door 2 afgebroken bouten.
      We waren vanmorgen om 9:50 al daar, ze waren nog niet wakker daar zo :) . Om 10:10 kwam er leven in de “oude” schuur. Even praatje gemaakt met Ronny, in mijn “beste” duits :o . En toen werd de auto naar binnen gereden.
      RVS buis met Bailey’s dumpvalve eraf en de Powerpipe geplaatst ( ben dat psssht moe ondertussen ). Auto vastgesnoerd en de vervolgens werd de goede software erbij gezocht en ingeladen, de software gepakt met wat rustiger reageren op het gaspedaal, niet dat zenuwachtige gedoe.
      Daarna werd begonnen met de vermogensrun op de bank, eerst beetje warm rijden en een paar keer door de versnellingen heen. Toen in de 4 en het gas erop. We kregen een mooi resultaat uiteindelijk. En de auto rijdt veel beter en minder zenuwachtig……………..veel beter als wat het hiervoor was.
      Hieronder de grafiek en de cijfertjes……………denk wel zo’n beetje de max met een standaard LET onderblok.

      En hier de 2 filmpjes die we gemaakt hebben met de winterbandjes op de vermogensbank:D:
      http://youtu.be/Uzo5sR4V2yQ

      http://youtu.be/3joY0HRHCDo

      #17938872
      gijzbed-opc
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Nou Ron ! een mooi resultaat hoor. :thumb
        Ik begrijp hier dat je ook nog de standaard intercooler net als ik hebt. :D
        Zelf dus 260.2 Pk. en 410.7 Nm.
        Komt dus aardig overéén. :D

        Gr. Peter.

        #17938873
        ronOPC1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2007

          @gijzbed-opc wrote:

          Nou Ron ! een mooi resultaat hoor. :thumb
          Ik begrijp hier dat je ook nog de standaard intercooler net als ik hebt. :D
          Zelf dus 260.2 Pk. en 410.7 Nm.
          Komt dus aardig overéén. :D

          Gr. Peter.

          Is met de standaard intercooler. Komt idd goed overeen de cijfers.
          Zie dat je wel grotere injectoren hebt, als deze erin komen moet de software neem ik aan ook aangepast worden?
          Zit er over te denken om volgend jaar mischien een intercooler te monteren, samen met grotere injectoren.

          #17938865
          gijzbed-opc
            Lid sinds:
            30 June 2004

            :D Hoi Ron.
            De grotere injectoren heb ik omdat ik op Bio-Ethanol E85 wilde rijden waarvoor je z’n 20%tot 30% meer branstof nodig hebt voor inspuiting.
            Voordeel is 104 octaan en betere koeling van je zuigers.
            Ook neem ik dit mee uit Frankrijk of Duitsland respectievelijk 0.83.5 euro cent (Fr.) en 1.07 euro.(D.)

            Gr.Peter.

            #17938870
            botssiee
              Lid sinds:
              24 October 2010

              @ronOPC1 wrote:

              .
              RVS buis met Bailey’s dumpvalve eraf en de Powerpipe geplaatst

              Wat is dat eigelijk z’n powerpipe en wat doet het? Eerlijk gezegt nog nooit van gehoord ;)

              Is dat beter dan een dumpvalve? Of wat moet ik er bij denken?

              Misschein ook een fotootje? :)

              #17938869
              ronOPC1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2007

                @botssiee wrote:

                @ronOPC1 wrote:

                .
                RVS buis met Bailey’s dumpvalve eraf en de Powerpipe geplaatst

                Wat is dat eigelijk z’n powerpipe en wat doet het? Eerlijk gezegt nog nooit van gehoord ;)

                Is dat beter dan een dumpvalve? Of wat moet ik er bij denken?

                Misschein ook een fotootje? :)

                Is een aluminuim/rvs buis ter vervanging van de rubberen slang van intercooler naar inlaat.
                Is er voor bedoeld dat ie niet kan “samenknijpen” en voor het oog ;) . En ook handig als je een dumpvalve wilt, je kunt ze krijgen met aansluiting hiervoor. Ik heb hem vervangen omdat ik er 1 had met dumpvalve aansluiting en wilde de dumpvalve weg hebben. Bij EDS noemen ze de buis powerrohr.
                Fotootje:

                #17938871
                botssiee
                  Lid sinds:
                  24 October 2010

                  Ahzo :)
                  Maar vangt z’n buis het gene dan dus ook een beetje op dat je nou zonder dumpvalve mist?

                  #17938866
                  dasmoerf
                    Lid sinds:
                    15 October 2004

                    Nette waardes hoor! :thumbup

                    #17938868
                    kelderbier
                      Lid sinds:
                      30 September 2007

                      mooi resultaat met originele intercooler! en je rijd nog met originele 2e cat?

                      @ botssiee, dit heeft te maken met de MAPsensor die de Z20LEH standaard op de powerpipe heeft en de LET niet.

                      #17938867
                      ronOPC1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2007
                        kelderbier wrote:
                        mooi resultaat met originele intercooler! en je rijd nog met originele 2e cat?

                        Rij idd nog met orginele 2de cat.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.