25 jaar wegenbelastingvrij,stand van zaken???

Forumindex Forums Overige Opel algemeen 25 jaar wegenbelastingvrij,stand van zaken???

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209960
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      Tijdje geleden veel ophef geweest over de regeling van auto’s van 25 jaar en ouder.
      Er was sprake van een voorstel dat auto’s met een bouwjaar vanaf 1987 niet meer wegenbelastingvrij zouden worden.
      Is dat nu definitief of nog steeds een voorstel??
      Heb er niet echt wat over kunnen vinden en ook niks meer van gehoord.

      #17484556
      Jigsaw
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2007

        volgens mij is dit al een tijdje definitief.

        #17484557
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          is weinig ruchtbaaheid aan gegeven.
          Wel jammer,wordt er dus niks meer bewaard behalve door de echte leifhebbers,maar ja wie gaat er nu al een A vectra uit 1990 bijvoorbeeld bewaren,of een 90 er calibra.
          Die zijn dus straks allemaal uitgestorven…..:cry
          Wordt mn nieuwe asci uit 87 dus nooit wegenbealstingvrij.
          gelukkig wel oldtimerverzekering……………

          #17484558
          Jigsaw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            ben bang dat die inderdaad zullen uitsterven, denk niet dat iemand zo’n dure wegenbelasting gaat blijven betalen.

            misschien dat het wel weer veranderd met rekeningrijden ;)

            #17484559
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              Alsof dat doorgaat :hmmz

              #17484560
              a-manta-turbo
                Lid sinds:
                5 March 2006

                origineel gepost door Stender
                Alsof dat doorgaat :hmmz

                nee dat denk ik ook niet

                #17484561
                Jigsaw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 April 2007

                  Belastingvrijstelling voor oldtimers wordt toch aangepast

                  Gepost op Tuesday, 25 November 2008 om 20:11 door Dennis in Klassiekers, algemeen |

                  OldtimerWelles, nietes en dan toch welles. Ik heb het over de belastingvrijstelling voor oude auto’s. De ChristenUnie wilde dit aan banden leggen door de vrijstelling enkel nog toe te passen op auto’s van voor 1987 en dus niet langer voor alle auto’s van 25 jaar en ouder. Dat voorstel leek vorige week van de baan te zijn door gebrek aan steun in de kamer. Maar wat blijkt nu geheel onverwacht?

                  Je raadt het al. De wiebelkontjes in Den Haag hebben uiteindelijk toch ingestemd met het belastingplan voor volgend jaar, waar het voorstel van de ChristenUnie onderdeel van uitmaakte. Initiatiefnemer Ernst Cramer van de ChristenUnie was helemaal in zijn nopjes met de behaalde zege. Door de maatregel wordt het bijvoorbeeld minder aantrekkelijk om een oude auto te voorzien van een gastank om er vervolgens nog flink wat kilometers mee te maken.

                  En dan nog wat, want geheel in het kader van: “makkelijker kunnen we het niet maken, maar wel leuker”, zal zal de leeftijdsgrens van auto’s waarover in de lease geen bijtelling over de cataloguswaarde hoeft te worden betaald, maar over de werkelijke waarde, worden verhoogd van 15 naar 25 jaar. Deze maatregel gaat in in 2010.

                  #17484562
                  HardcoreHell
                    Lid sinds:
                    14 March 2005

                    ik zit dan goed :):)

                    mijn auto is van 11-11-1986 :P

                    Lekker bewaren dus, word het misschien nog geld waard;)

                    #17484563
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Tja het is ergens wel jammer want klassiekers worden dus wel duurder en dus minder aantrekkelijk. Voordeel is wel dat er geen oudjes worden voorzien van een gastank ofzoiets en dan helemaal kapot worden gereden door mensen die goedkoop willen rijden en niks geven om klassiekers.

                      Ik zie ze wel eens bij mijn school, van die verrotte Corsa’s of Mercedessen :mad::thumbdown

                      #17484564
                      Jigsaw
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 April 2007

                        jammer, B senator word geen oldtimer, dat is denk ik ook een auto die geheel gaat verdwijnen, je ziet ze nu al weggaan omdat de wegenbelasting niet te betalen is en de meeste mensen vinden een restauratie ook niet echt lonen.

                        #17484565
                        Tomvt
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          als je een nieuwe zeer zuinige auto koopt rij je vanaf volgend jaar belastingvrij, stond gister in het brabants dagblad….:puke:puke:puke

                          #17484566
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            origineel gepost door Kale gek
                            als je een nieuwe zeer zuinige auto koopt rij je vanaf volgend jaar belastingvrij, stond gister in het brabants dagblad….:puke:puke:puke

                            jah,we gaan allemaal in een prius of een aygo rijden:thumbdown

                            ik was van plan mn witte 83er asci te verkopen maar zie ik toch maar vanaf.
                            Ik ga m volgend jaar helemaal netjes maken en overnieuw laten spuiten en dan gas erin.
                            Zolang ik dat stelletje uitvreters in den haag te slim af kan zijn zal ik t niet laten.

                            #17484567
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              ik vraag me af, of ze deze regeling “ooit” nog eens gaan opschuifen tot een paar jaartjes verder…

                              #17484568
                              turboy
                                Lid sinds:
                                2 July 2008

                                warom geen oltimer meer altijd de WET weer:fy1
                                mijn kadett 91model dus kan geen oltimer worden…. is gwoon dom

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.