24v motor probleem

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 24v motor probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207111
    rpjverhoev
      Lid sinds:
      13 March 2006

      hey mensen,

      rij ik gisteren naar huis met de 24v…gaat ie ineens heel hard tikken…:thumbdown:swearHmm oliedruk weg denk ik(mn olie druk lanpje is nog niet aan gesloten)…maar na een beetje onderzoek kwam ik er ook achter dat als ik de olievuldop eraf draai, het toerental onregelmatiger gaat lopen…dat heb ik nog nooit gezien!

      hebben jullie een voorstel.:hmmz:hmmz

      zelf denk ik aan een
      #versleten oliepomp
      #verkeerde olie/verkeerd olie filter (vol syntheet)
      #verstopte olie leiding (ook nog nooit gezien, maar ik moet iets opschrijven he ;) )

      affijn ik hoor het wel..

      gr rene

      #17409804
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Hard tikken:

        Controleer eerst maar eens de Oliedruk.

        Olie:

        10w40 halfsysntheet is prima voor deze motor.

        #17409805
        city77
          Lid sinds:
          4 July 2004

          origineel gepost door wim-v6
          Hard tikken:

          Controleer eerst maar eens de Oliedruk.

          Olie:

          10w40 halfsysntheet is prima voor deze motor.

          senators 3.0 24v worden fabrieks af geadviseerd om er vol syntetische olie op te doen
          die van mij loopt al 374000 km op volsyntheet zonder problemen. nu is pas 1 klepstoter defect, complete onderhoudshystorie bekent en altijd goed onderhouden door de dealer.

          er zit nu 5w40 van de shell in en dat heeft er altijd op gezeten.

          #17409806
          rpjverhoev
            Lid sinds:
            13 March 2006

            hey mensen,
            thanxs voor de reply’s,

            de olie die erin zit is 5w40volsyntheet, dit wordt ook geadviseert.
            na het indraaien van de juiste oliedruk sensor zie ik dat de olie druk in orde is… er moet dus iets anders zijn….

            als ik het carterontluchtings slangetje eraf haal voel ik dat er erg veel druk op het carter staat???? Hmm daar klopt iets niet helemaal denk ik… verder als ik rijdt lijkt het wel of ik in een 11hondertje diezel zit, men dat ding is echt traag, als ik langzaam gas geef kom ik er wel, maar bij T.W.O. heb ik een enorm race gebrul uit mn uitlaat, maar weinig versnelling…….shitzooi!!

            nu is het wel zo dat mn motor temperatuur een paar keer te hoog is geweest, zou dat er iets mee te maken hebben?
            en verder is het ook zo, dat er momenteel een te kleine diameter uitlaat pijp aan zit met de orginele dempers van de 1900s motor, zou ie misschien niet genoeg uit kunnen ademen?

            of zou mn koppakking weggeblazen zijn?
            voor het monteren heb ik namelijk wel de kop bijna maximaal gevlakt, einddruk te hoog?(ik ga van de week de compressie meten)

            hij moet eigelijk het eigelijk nog volhouden tot donderdag, dan moet ik namelijk naar Test centrum lelystad..

            ow ja weet er toevallig ook nog iemand waar ik spullen van Eaton kan bestellen? ik zoek iets in de richting van de M45 of M62(voor een ander projekje)

            ik hoor het nog wel

            :wtf

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.