20XE of C20XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 20XE of C20XE

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250520
    littlesuurd
      Lid sinds:
      16 March 2007

      Hallo,

      Ik heb een Kadett E met een 20XE blok erin, ik weet dat deze zonder katalysator en lambda regeling mag rijden staat ook 20XE op mijn kentekenbewijs.

      Als ik nu een ander blok erin wil hangen maak dat dan verschil of ik er een C20XE of een 20XE blok terug in hang?? naar mijn idee heb het alleen met mn stuurapparaat te maken en niets met de motor zelf en zijn de blokken hetzelfde alleen er staat nu op mn huidig blok wel 20XE in gegoten.

      #18047068
      Robc20xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 April 2011

        ik heb op kenteken c20xe, maar voor zover ik weet originele motor er nog in en daar staat 20xe op.(auto uit ’91)

        Enne alle autos van voor ’93 hoeven geen kat te hebben voor de apk.

        Dus het lijkt mij dat je er geen problemen mee kan krijgen

        #18047069
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Moet niks uitmaken, vermogen is vrijwel identiek, blok is 99% identiek, 100% uitwisselbaar.

          Verschillen zijn de LMM heeft een stelschroef voor het CO, spruitstuk heeft geen lambda gat, geen KAT en andere ECU. Latere ECU is nog wel bruikbaar, pen 20 aan massa leggen en hij doet het zelfde als de 20XE ECU.

          Verder is de kop waarschijnlijk een oude coscast, en daar zitten wel weer wat dingen in die niet uitwisselbaar zijn met de latere KS koppen en geloof zelfs de latere costcast koppen. (kleppen, geleiders etc…)

          #18047070
          yves475
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2005

            waarom een ander blok inhangen?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.