20SEH in calibra?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20SEH in calibra?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207726
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    hallo,

    Mijn plan was om een SEH in me calibra te stoppen. Maar ik had gelezen dat als je een SEH in een corsa stopt, je niet door de apk keuring komt omdat een SEH geen lamda sonde heeft..Geldt dit verhaal dus ook voor de calibra?

    gegroet,

    steve

    #17429796
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.

    #17429797
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    Okee, relaxed..maar het rijden met die setup is niet schadelijk voor mn motor? omdat je namelijk met een andere computer rijd met andere instellingen (ontsteking ed)..

    Ik weet wel dat je m daar dan uiteindelijk voor moet chippen, maar dat wil ik later doen als ik meer heb gedaan aant blok..anders moek nog maar fftjes doorrijden met me NE-tje en alvast een (SEH) blok klaar maken :)

    Vindt t allemaal wel beetje lastig, want heb echt veel geleerd van t forum hier..maar heb veel losse eindjes..dus weet wel t een en ander, maar om de punten op de i te zetten, moet ik net ietsjes meer weten :)..

    Maar met een NE comp op een SEH kan ik dus wel weer gebruik maken van me lamda, en komt t dus goed met mn apk?

    gegroet :thumbup,

    steve

    #17429798
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.

    en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ? :jerry C20NE en SEH schelen maar 15pk.

    Hoeveel zou je dan gaan winnen aan vermogen en koppel ?

    #17429799
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.

    en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ?

    dit vraag ik me dus ook af..

    Heeft t qua vermogen dus zin om een onderblok van een SEH te plaatsen, snelle nok erop en dan chippen?

    of kom je met een NE onderblok, snelle nok en chip op tzelfde vermogen uit?

    (in combi met lexmaul inlaat en spagettie uitlaat)

    Weet iemand dat?

    #17429800
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 4300
    Lid sinds:
    30 June 2004

    het verschil tussen ne en seh zijn toch de zuigers (hogere compressie bij seh) en ik dacht de nokkenas die iets anders was :hmmz

    #17429801
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    ja, de zuigers zijn kleiner en de nok van een SEH is anders dan een NE..de specificaties van die nokken zijn wel te vinden :)

    Een NE heeft zo rond de 115pk

    Maar een SEH heeft meer pk..onder andere door die hogere compressie..

    Binnenkort ga ik mn motor uitbouwen en overzetten in een andere calibra. En omdat ik dan mn motor los heb, kan ik die weer onderhanden nemen. Ik ben al in het bezit van een Lexmaul inlaat- en spagetti uitlaatspruitstuk. En om me motor weer een stapje verder te kietelen, wil ik zo een andere nok erin zetten en chippen.

    Wat ik ook nog ZOU kunnen doen is dus een onderblok van een SEH pakken..en dan pas gaan chippen.

    Wat ik dus wil weten is: of een gechipte 8 klepper met lexmaul inlaat, spagetti uitlaat, andere nok en een SEH onderblok meer pk zal krijgen dan een gechipte 8 klepper met lexmaul, spagetti, andere nok en een NE onderblok?

    Mocht het namelijk heel weinig tot geen verschil maken, dan schaf ik geen SEH onderblok aan :) en doe ik t gewoon met mn NE-tje

    #17429802
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 4300
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Zuigers zijn indentiek toch, alleen compressie is anders :hmmz

    En ja tuurlijk ga je het merken als je die zuigers gebruikt met die setup, alle beetjes extra helpen :)

    Je hoeft alleen de zuigers aan te schaffen deze passen zonder probleem in je NE onderblok trouwens.

    #17429803
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    aha okee :) dan moet t wel goed gaan komen..alle beetjes helpen idd :thumbup

    thanks!

    #17429804
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    Zuigers Ne zijn anders als SEH ,
    Seh is practisch vlak met 2 uitsparingen voor de kleppen en de NE heeft echt een soort verbrandingsruimte.
    comp 1:10 of 1:9,2
    115 pk of 130..

    #17429805
    BadMuts
    • Topics 19
    • Reacties 486
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door robbyrood
    Zuigers Ne zijn anders als SEH ,
    Seh is practisch vlak met 2 uitsparingen voor de kleppen en de NE heeft echt een soort verbrandingsruimte.
    comp 1:10 of 1:9,2
    115 pk of 130..

    ze zijn inderdaad anders, maar passen wel in een NE onderblok.

    ik ga dit zelf ook doen bij ons c20ne blok

    #17429806
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    Heb je dan perse een nok van een seh nodig, of werkt dat spul ook nog (fftjes) met NE nokken? Want als de motor weer inelkaar zit (met seh zuigers) en je wilt gaan chippen moet ik me nog verplaatsen..kan ik de motor dus veilig starten zonder dat tie naar zn gootje gaat?

    #17429807
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    NE nokken kunnen ook maar mis je het profijt en je moet later de boel weer los halen.
    Ecu valt wel mee.

    #17429808
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Een aantal punten,

    Ja je merkt zeker het verschil, die hogere compressie is wel fijn..
    De nokkenas van een seh doet niet veel.. zorgt ervoor dat de hele vermogenslijn en koppelkromme 500 rpm naar achteren opschuiven.
    Dit kun je zelf veel beter bereiken door een nokkenas van kent-cam, dbilas, schrick of wie dan ook te monteren.

    Dus zoveel profijt mis je niet van die seh nokkenas.. ga direct voor een van bovenstaande merken..
    weet je zeker dat je investering ook zin heeft.

    Als je je chip op een bank wilt afstellen en je hebt al de volgende punten gedaan:

    SEH Zuigers,
    Nokkenas van een bekend merk met betere specs.
    verstrekte klepveren
    lexmaul inlaat
    lexmaul uitlaat
    ARP drijfstangbouten (aangezien de orginele geen 8000 rpm kunnen hebben)

    ik zou niet direct als dee idioot gaan lopen blazen, ik zou ff de auto op een ambulance zetten en dan naar de chipper brengen.

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17429809
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    Okee..vooral dat laatste wou ik weten..Ik zal zoiezo nie blazen als een idioot :P maar t zou zonde zijn als ik opweg ben naar de chipper en me motor ligt alweer in puin..

    Thanks voor de toelichtingen :thumbup

    #17429810
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    origineel gepost door corsaboy
    ARP drijfstangbouten (aangezien de orginele geen 8000 rpm kunnen hebben)

    als ik eve mag inhaken:P
    kunnen de orginele stoters en slepers wel 8000 rpm hebben?

    en is dit ook het maximum of kunnen ze nog meer hebben.

    #17429811
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.

    en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ? :jerry C20NE en SEH schelen maar 15pk.

    Hoeveel zou je dan gaan winnen aan vermogen en koppel ?

    nee natuurlijk niet, tenzij je een “standaard” chip er in doet voor de c20ne maar dan heb je als nog meer vermogen door de hogere compressie van de seh zuigers en nokkenas

    het beste is natuurlijk om een chipje te laten schrijven voor de moter. met de setup waar alle aanpassingen op en aan zitten.

    en dan kom je gewoon op het vermogen uit van een gekitelde seh die gechipd is ;)

    #17429812
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door corsaboy
    ARP drijfstangbouten (aangezien de orginele geen 8000 rpm kunnen hebben)

    als ik eve mag inhaken:P
    kunnen de orginele stoters en slepers wel 8000 rpm hebben?

    en is dit ook het maximum of kunnen ze nog meer hebben.

    mits je er maar versterkte klepveren in plaatst.
    Die kan ik je eventueel wel voor weinig leveren…

    dan gaat het goed tot 8200 rpm..
    Hoger zou ik niet gaan :vertag

    http://www.corsa-novatuning.nl

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.