Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20SEH in calibra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2008 om 09:35 #17207726
hallo,
Mijn plan was om een SEH in me calibra te stoppen. Maar ik had gelezen dat als je een SEH in een corsa stopt, je niet door de apk keuring komt omdat een SEH geen lamda sonde heeft..Geldt dit verhaal dus ook voor de calibra?
gegroet,
steve
25 september 2008 om 09:44 #17429796als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.
26 september 2008 om 19:24 #17429797Okee, relaxed..maar het rijden met die setup is niet schadelijk voor mn motor? omdat je namelijk met een andere computer rijd met andere instellingen (ontsteking ed)..
Ik weet wel dat je m daar dan uiteindelijk voor moet chippen, maar dat wil ik later doen als ik meer heb gedaan aant blok..anders moek nog maar fftjes doorrijden met me NE-tje en alvast een (SEH) blok klaar maken :)
Vindt t allemaal wel beetje lastig, want heb echt veel geleerd van t forum hier..maar heb veel losse eindjes..dus weet wel t een en ander, maar om de punten op de i te zetten, moet ik net ietsjes meer weten :)..
Maar met een NE comp op een SEH kan ik dus wel weer gebruik maken van me lamda, en komt t dus goed met mn apk?
gegroet :thumbup,
steve
27 september 2008 om 17:47 #17429798origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ? :jerry C20NE en SEH schelen maar 15pk.
Hoeveel zou je dan gaan winnen aan vermogen en koppel ?
30 oktober 2008 om 13:12 #17429799origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ?
dit vraag ik me dus ook af..
Heeft t qua vermogen dus zin om een onderblok van een SEH te plaatsen, snelle nok erop en dan chippen?
of kom je met een NE onderblok, snelle nok en chip op tzelfde vermogen uit?
(in combi met lexmaul inlaat en spagettie uitlaat)
Weet iemand dat?
30 oktober 2008 om 14:05 #17429800het verschil tussen ne en seh zijn toch de zuigers (hogere compressie bij seh) en ik dacht de nokkenas die iets anders was :hmmz
30 oktober 2008 om 14:38 #17429801ja, de zuigers zijn kleiner en de nok van een SEH is anders dan een NE..de specificaties van die nokken zijn wel te vinden :)
Een NE heeft zo rond de 115pk
Maar een SEH heeft meer pk..onder andere door die hogere compressie..
Binnenkort ga ik mn motor uitbouwen en overzetten in een andere calibra. En omdat ik dan mn motor los heb, kan ik die weer onderhanden nemen. Ik ben al in het bezit van een Lexmaul inlaat- en spagetti uitlaatspruitstuk. En om me motor weer een stapje verder te kietelen, wil ik zo een andere nok erin zetten en chippen.
Wat ik ook nog ZOU kunnen doen is dus een onderblok van een SEH pakken..en dan pas gaan chippen.
Wat ik dus wil weten is: of een gechipte 8 klepper met lexmaul inlaat, spagetti uitlaat, andere nok en een SEH onderblok meer pk zal krijgen dan een gechipte 8 klepper met lexmaul, spagetti, andere nok en een NE onderblok?
Mocht het namelijk heel weinig tot geen verschil maken, dan schaf ik geen SEH onderblok aan :) en doe ik t gewoon met mn NE-tje
30 oktober 2008 om 15:12 #17429802Zuigers zijn indentiek toch, alleen compressie is anders :hmmz
En ja tuurlijk ga je het merken als je die zuigers gebruikt met die setup, alle beetjes extra helpen :)
Je hoeft alleen de zuigers aan te schaffen deze passen zonder probleem in je NE onderblok trouwens.
30 oktober 2008 om 16:19 #17429803aha okee :) dan moet t wel goed gaan komen..alle beetjes helpen idd :thumbup
thanks!
30 oktober 2008 om 19:00 #17429804Zuigers Ne zijn anders als SEH ,
Seh is practisch vlak met 2 uitsparingen voor de kleppen en de NE heeft echt een soort verbrandingsruimte.
comp 1:10 of 1:9,2
115 pk of 130..31 oktober 2008 om 21:48 #17429805origineel gepost door robbyrood
Zuigers Ne zijn anders als SEH ,
Seh is practisch vlak met 2 uitsparingen voor de kleppen en de NE heeft echt een soort verbrandingsruimte.
comp 1:10 of 1:9,2
115 pk of 130..ze zijn inderdaad anders, maar passen wel in een NE onderblok.
ik ga dit zelf ook doen bij ons c20ne blok
1 november 2008 om 15:44 #17429806Heb je dan perse een nok van een seh nodig, of werkt dat spul ook nog (fftjes) met NE nokken? Want als de motor weer inelkaar zit (met seh zuigers) en je wilt gaan chippen moet ik me nog verplaatsen..kan ik de motor dus veilig starten zonder dat tie naar zn gootje gaat?
1 november 2008 om 23:42 #17429807NE nokken kunnen ook maar mis je het profijt en je moet later de boel weer los halen.
Ecu valt wel mee.2 november 2008 om 12:22 #17429808Een aantal punten,
Ja je merkt zeker het verschil, die hogere compressie is wel fijn..
De nokkenas van een seh doet niet veel.. zorgt ervoor dat de hele vermogenslijn en koppelkromme 500 rpm naar achteren opschuiven.
Dit kun je zelf veel beter bereiken door een nokkenas van kent-cam, dbilas, schrick of wie dan ook te monteren.Dus zoveel profijt mis je niet van die seh nokkenas.. ga direct voor een van bovenstaande merken..
weet je zeker dat je investering ook zin heeft.Als je je chip op een bank wilt afstellen en je hebt al de volgende punten gedaan:
SEH Zuigers,
Nokkenas van een bekend merk met betere specs.
verstrekte klepveren
lexmaul inlaat
lexmaul uitlaat
ARP drijfstangbouten (aangezien de orginele geen 8000 rpm kunnen hebben)ik zou niet direct als dee idioot gaan lopen blazen, ik zou ff de auto op een ambulance zetten en dan naar de chipper brengen.
2 november 2008 om 17:12 #17429809Okee..vooral dat laatste wou ik weten..Ik zal zoiezo nie blazen als een idioot :P maar t zou zonde zijn als ik opweg ben naar de chipper en me motor ligt alweer in puin..
Thanks voor de toelichtingen :thumbup
2 november 2008 om 18:38 #17429810origineel gepost door corsaboy
ARP drijfstangbouten (aangezien de orginele geen 8000 rpm kunnen hebben)als ik eve mag inhaken:P
kunnen de orginele stoters en slepers wel 8000 rpm hebben?en is dit ook het maximum of kunnen ze nog meer hebben.
2 november 2008 om 18:45 #17429811origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ? :jerry C20NE en SEH schelen maar 15pk.
Hoeveel zou je dan gaan winnen aan vermogen en koppel ?
nee natuurlijk niet, tenzij je een “standaard” chip er in doet voor de c20ne maar dan heb je als nog meer vermogen door de hogere compressie van de seh zuigers en nokkenas
het beste is natuurlijk om een chipje te laten schrijven voor de moter. met de setup waar alle aanpassingen op en aan zitten.
en dan kom je gewoon op het vermogen uit van een gekitelde seh die gechipd is ;)
2 november 2008 om 18:48 #17429812Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door corsaboy
ARP drijfstangbouten (aangezien de orginele geen 8000 rpm kunnen hebben)als ik eve mag inhaken:P
kunnen de orginele stoters en slepers wel 8000 rpm hebben?en is dit ook het maximum of kunnen ze nog meer hebben.
mits je er maar versterkte klepveren in plaatst.
Die kan ik je eventueel wel voor weinig leveren…dan gaat het goed tot 8200 rpm..
Hoger zou ik niet gaan :vertag -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.