Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20SEH in Ascona C ipv. C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2008 om 21:54 #17414730
Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfdeJe kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH
Harm
23 oktober 2008 om 22:08 #17414731origineel gepost door mayhem
wij hebben een tyd terug een kadett gsi cabrio gesloopt, motorcode op het blok zegt keurig 20seh, maar er zat een kat onder.nu was het een ingevoerde, dus kan er altyd onder geprutteld zijn door de 1 of ander.
stond die 20seh ook op kenteken?
voor zo ver ik weet is de 20seh nooit in cabrio`s geleverd!
23 oktober 2008 om 22:09 #17414732origineel gepost door madmax1969
Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfdeJe kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH
Harm
beste, al ooit eens gehoord dat data soms niet volledig is?
in een omega a ligt normaal een 20SE. deze motor is dezelfde blok als een 20SEH maar het verschil zit men in de nokkenas en de software ECU.20NE en 20SEH zijn ook dezelfde blokken op de zuiger, nokkenas en ECU na. de zuiger zorgt hiervoor de hoger compressie.
C voor het motortype duidt alleen de milieunorm aan.
23 oktober 2008 om 22:22 #17414733ook ik heb nog nooit gehoord van een c20seh die standaard in een auto geleverd is anders dan die van corsaboy die wel moest omdat zijn auto anders niet door de apk kwam.
het lijkt mij ook hoogst onwaarschijneljik! na mijn bronnen is de c20ne gebouwdt door opel omdat de 20seh te miljeu vervuilend was.
hierom hebben ze dus waarschijlijk de compressie verlaagd tammer nokkenasje in gedaan en anders ecu idd!
dit klinkt mij ook heel logies omdat alleen in de oudere types kadett gsi 8v een 20 seh is geleverd van uit de fabriek.
en alle latere modellen c20ne hebben!
maar goed zo heb ik mij al vaker verbaasd over de c20xe moter die superbosch die ook in 170 pk uitvoering geleverd is! dus ja..
als iemand met een kopie van de papieren van de auto kan komen waar c20seh op staat met eventueel wat back up info (linkje) geef ik me gewonnen :)
23 oktober 2008 om 22:26 #17414734en nog wat waar de 20seh op hoort te lopen hang af van waar de octaan stekker op staat
95 98…….
staat hij op 98 en rij je op 95 is dat niet al te best.
doe je er 98 in en staat de octaan stekker op 98 trekt hij van af 4000 toeren overduidelijk stukke beter dan op de 95 octaan stand.
22 januari 2009 om 18:54 #17414735Nog even voor de duidelijkheid, deze heb ik vanmiddag vanonder de ascona c gt gehaald, volgens mij is het toch wel duidelijk wat er op staat: C 20SEH. Das de middendemper en die is origineel GM
22 januari 2009 om 20:13 #17414736Ze zijn een komma vergeten. De demper is voor een Ascona C, 20seh.
22 januari 2009 om 22:26 #17414737Maar er zat ook een katalysator onder…
23 januari 2009 om 17:14 #17414738wat doet het er nu toe of het een c20 seh of 20seh is??
zit er een kat onder verwijder je die gewoon, zit er geen onder heb je die kat niet.ze kunnen een komma “vergeten” zijn, het kan ook niet, wie zal het zeggen.
dat het voor ascona c staat kan, er kan ook gewoon ascona staan.29 januari 2009 om 21:54 #17414739moet haast wel voor ascona c staan. Anders hadden ze die C wel tegen de 20SEH aangeplakt. staat niet voor niks een spatie tussen
24 juni 2015 om 19:52 #17414740Hoeveel pk kan een f16 bak aan? Heb me c20xe aardig gekieteld namelijk… andere nokkenasse ,gechipt, Lexmaul in- en uitlaat sportkoppeling omp, lichter vliegwiel, kop afgevlakt + revisie, open pijp naar achter…. dit blok zit nog in me ascona project maar hevel hem van de week over in een andere ascona die ik heb aangeschaft toch wel handig om te weten voordat er tandwielen beginnen rond te vliegen als ik het beestje op zen staart stamp! (Ascona project t word binnenkort te koop aangeboden )
24 juni 2015 om 20:02 #17414741zo weer een “oud ” topic uit de kast.
slechts 6 jaar oud24 juni 2015 om 20:09 #17414742Ja was beetje aan het bladeren en kwam bij deze topic uit… was wat discussie over de bak in het begin dus dacht ik laat ik er is een vraag tegenaan gooien! Tis ook alweer ff geleden he :d :jerry
24 juni 2015 om 22:28 #17414743f16 kan wel wat hebben met een c20xe , rij ik ook me in mijn ascona , heb zelfs een hele tijd met een f16 4 bak erop gereden
26 juni 2015 om 14:04 #17414744je kan trouwens ook gewoon t binnen werk van de f20 in het f16 huis stoppen
26 juni 2015 om 19:29 #17414745Heb geen overbrenging van een f20 dus zal het met de bestaande bak moeten doen.
Heb vandaag de auto opgehaald en er zit een f16 4 bak onder dus dat word hem ook niet….29 juni 2015 om 13:43 #17414746ik heb lang met een f16 4 bak op mijn c20xe gereden , maar op gegeven moment verlies je een paar versnellingen
let wel op als je een andere bak koopt , dat het een f16 uit een ascona c ,vroege kadett e of kadett d is , f16 uit astra ,calibra of vec a past niet omdat die de bout gaten missen voor de tweede bak steun
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.