2006 2.0 Vivaro 20 elektronische storingen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) 2006 2.0 Vivaro 20 elektronische storingen

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271964
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Beste allemaal,

      Aangezien het niet mijn eigen vivaro is en ik hem niet mee heb gemaakt hoop ik dat jullie me in de goede richting kunnen helpen.
      Een vriend van me heeft een vivaro waaraan (bij mij bekend) het volgende is gedaan/ mankeert.
      – De bus maakte sluiting op de 40 amp zekering bij de accu welke doorverbonden is om de smeltende zekering te verhelpen.
      – De bus heeft een tijd bij de garage gestaan. Zij hebben het probleem niet kunnen vinden en uitlezen is ze ook niet gelukt.
      – Bij inschakelen van de 1e versnelling viel de motor uit. Dit bleek veroorzaakt te zijn door een flink beschadigde draad waar een onderdeel van de schakelinrichting aan haakte en het contact verbrak. Dit heeft de eigenaar inmiddels verholpen door een nieuw stuk draad te monteren en vast te maken zodat dit niet in de weg ligt.

      Nu loopt de bus wel en geeft na starten geen motormanagement lampje. Wel zijn tussen de 16 en 20+ storingen constant aanwezig, zijn actuele waarden bij het selecteren van een 2.0 vivaro uit 2006 niet leesbaar met opcom en loopt de bus volgens mij in noodloop(max 3000 toeren). De bus roet ook flink en gaat op de snelweg niet harder dan 100.
      Na verloop van tijd geeft de bus, volgens de eigenaar, een storing van het voorgloeien.
      Ook de recirculatieklep van de ventilatie staat vast in de open stand en is nu afgekoppeld.

      Aangezien de bus gebruikt wordt voor werkzaamheden(staat niet bij de deur) en ik eigenlijk geen idee heb waar ik moet beginnen met zoeken hoop ik dat jullie me een zoekrichting kunnen geven. Foto’s van de reparatie volgen hopelijk.

      De volgende foutcodes heb ik opgeslagen:
      Totaal aantal foutcodes: 21

      00001 – Stuurapparaat vervangen
      Aanwezig

      00067 – Circuit sensor motorkoelvl.temp., storing
      Aanwezig

      00071 – MAP-sensor (absolute druk in inspruitstuk), storing circuit
      Aanwezig

      00077 – Storing circuit rijsnelheidssensor
      Aanwezig

      00090 – Gaspedaalpositiesensor 1-2, correlatie
      Aanwezig

      00094 – Circuit 2 gaskleppositiesensor, spanning laag
      Regelmatig

      00095 – Gaskleppositiesensor, storing circuit
      Aanwezig

      00108 – Positiesensor gasklep/gaspedaal, onjuiste verhouding
      Aanwezig

      00007 – Uitgangssignaal hoofdrelais, storing circuit
      Regelmatig

      00010 – Brandstofpomprelais, storing circuit
      Regelmatig

      00014 – Ontsteking, storing cilinder 1 + 4
      Regelmatig

      00018 – Ontsteking, storing cilinder 2 +3
      Regelmatig

      00032 – Injectorklep 3, spanning laag
      Aanwezig

      00041 – Stroomkring ontluchtingsklep brandstoftank, kortsluiting
      Aanwezig

      00046 – Stroomkring verwarming lambdasonde 1, kortsluiting
      Aanwezig

      00053 – Storing voedingsspanning O2- sensor 2 verwarming
      Niet aanwezig

      00080 – Circuit A/C-relais, kortsluiting
      Aanwezig

      00081 – Circuit relais airconditioning, storing
      Regelmatig

      00107 – Stroomkring elektrische gasklep, spanning te hoog
      Aanwezig

      00109 – Circuit voeding gasklep/gas- pedaal, storing
      Regelmatig

      00120 – Stroomkring ventilatorrelais 2, kortsluiting
      Aanwezig

      #18284925
      Astra_R
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 September 2011

        Update met foto’s:

        Beschadigde draad die inmiddels is gerepareerd:

        Deze had hij ook gestuurd. Mogelijk de zekering die doorverbonden was?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.