2003 Meriva 1.6 16V aankooptips

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila 2003 Meriva 1.6 16V aankooptips

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216751
    Bobcat
      Lid sinds:
      27 January 2010

      Hoi mensen, goedenavond

      Ik zal mezelf eerst even voorstellen, mijn naam is Robert, ben 28 jaar oud en kom uit Rotterdam. Ik ben van plan om zaterdag naar een Meriva te gaan kijken. We krijgen gezinsuitbreiding en we hebben een wat ruimere auto nodig en de Meriva krijgt van ons de eerste keus :)

      Nu vroeg ik me af ofdat er wellicht wat standaard dingetjes zijn waar we naar moeten kijken. de auto heeft 116k gelopen en heeft net een 120k beurtje gehad. Kan iemand mij vertellen wanneer de distributie vervangen moet worden (als het blok geen ketting heeft iig) en ik had begrepen dat de airco nogal een brekebeen is, iemand tips op dit gebied?

      Verder vroeg ik me af ofdat het mogelijk is om een andere radio in te bouwen. Ik heb een mooie Pioneer op het oog (FH-P80BT) en ik had begrepen dat er van die dubbel din adapters zijn dus dat gaat wel lukken maar zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? adapters voor antenne of voor de stuurwielbediening bijvoorbeeld?

      Alvast bedankt voor alle antwoorden!

      groetjes

      Robert

      #17600612
      aimee
        Lid sinds:
        24 January 2010

        dag Robert

        ik heb ook een meriva ik weet niet hoe dat zit met de airco en de rest, maar weet wel dat de meriva een hele grote dode hoek heeft vooral de speilen die voor zitten, maar dat merk je wel denk ik wel als je er in gaat rijden.Ik vind dat wel een groot nadeel.

        #17600613
        lukky
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Heb ondertussen m’n 2e meriva, heb al heel wat opeltjes gehad, vectra a,b,c corsa a.b.c.d astra f.g.h. kadett b.c.d.e manta, ascona affijn kan nog wel even doorgaan.. maar aan die dooie hoek wen je gewoon na een tijdje, elke auto heeft wel 1 of 2 nadeeltjes, en hoor der wel meer over de dooie hoek van voor bij een meriva, maar dit is m’n 2e meriva.. en het is gewoon een kwestie van tijd en dan ben je er gewoon aan gewend, in het begin let je er meer op, na een tijdje is het geen nadeel meer, maar das mijn mening, anderen denken daar misschien anders over, dit was m’n eerste meriva..

          Heb nu een zwarte meriva… ben der aan bezig om hem een beetje leuk te maken voor het opelseizoen, naar de meetings e.d. als ik der een eindje mee ben zal ik van deze meriva ook hier een paar foto’s neer zetten..
          hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval veel plezier met de meriva, tenminste als de koop door gaat.
          grtz lukky

          #17600614
          Mikebike
            Lid sinds:
            30 January 2010

            Airco maakt vaak meer geluid dan normaal,en ik heb net de stuurbekrachtiging vervangen a 1200 euro..komt ook vaker voor:swear

            #17600615
            Bobcat
              Lid sinds:
              27 January 2010

              Bedankt voor de antwoorden mensen! Ik moet zeggen dat die dode hoek me niet zo stoort, de verhoogde zitpositite geeft zowiezo al wat meer overzicht.
              Lukky, jouw ex Meri ziet er echt strak uit zo! Waarom heb je die in hemelsnaam weggedaan!!
              Ook wel lekker stoer zo met die dikke sloffen eronder, ik wil ook graag straks in de zomer een setje dikke velgen er onder gooien maar ben er nog niet helemaal overuit wat de beste maten voor de velgen en de banden zijn. Ik zat zelf te denken aan een setje 7,5 x 17 met 215/40 bandjes maar ik vraag me af wat de ideale ET waarde zou moeten zijn. Heeft iemand hier een idee van?

              Had ik nog even 1 vraagje. Ik vind het een beetje hinderlijk dat de interieurverlichting altijd aangaat wanneer je de deuren opent. Bij elke auto die ik hiervoor heb gehad kun je dit simpelweg uitschakelen doormiddel van een knopje aan de lichtunit maar bij de Meriva is dit blijkbaar niet in te stellen of wel?

              #17600616
              lukky
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Onder m’n eerste meriva zat een setje 9×16 met 215-40-16 banden ET 25, de meriva die ik nu heb zitten 18 inch onder met 215-35-18 banden ET 40, heb de meriva vanmiddag laten zakken door middel van een schroefset…. m’n banden vallen nu verder in de wielkasten.. dan bij m’n eerste meriva.
                En wat maten betreft voor de meriva.. gewoon van alles proberen, de velgen fabrikanten zeggen toch bijna altijd dat het niet past als je afwijkt van de originele maten, maar ik heb al heel wat setjes gepast en geprobeert en soms gaat het ook niet.. maar vaak lukt het wel, gewoon kwestie van passen en meten

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.