20 xe reviseren of niet?? NIEUW PROBLEEM!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 20 xe reviseren of niet?? NIEUW PROBLEEM!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218102
    stefke1984
      Lid sinds:
      24 January 2010

      Hallo allemaal
      rij zoals je op foto kan zien met een kadett 16V (20xej blok met ks 700 kop)
      had graag de mening geweten van een paar mensen.
      Zijn van het weekend naar de test bank geweest met 4 gsi tjes, reslutaat van mijn wagen 186.4 pk op de motor en 140 pk op de wielen (het meeste van de 4!). Wat ik totaal niet verwacht had.. Maar heb alles liggen om hem volledig te reviseren+ setje nieuwe schrick nokkenassen en een coscast kop (deze is wel bijna volledig afgevlakt)
      Nu twijfel ik, volledig uit elkaar halen (krukas met pistons, drijfstangen en vliegwiel worden dan ook weg gedaan om te bewerken en te ballanceren) of zo laten en nokkenassen erin leggen omdat ik zo al een vrij goeie (?) motor heb. En coscast steken of niet (omdat deze al vrij fel gevlakt is en er andere nokken in komen)
      Graag jullie mening hierover…
      groeten stefan

      #17623083
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Ze zeggen wel eens:
        “If it ain’t broken, don’t try to fix it……”

        Maar een paar schrick nokkenassen is altijd lekker, en die coscast kop heeft een betere flow als de KS700 (dikkere kanalen).
        Dus als je alles hebt liggen en je hebt er tijd en kennis voor en zin in, waarom niet ?

        Houd wel in de gaten dat die kop niet te ver gevlakt is en dat je compressie te hoog wordt.
        En denk ook aan de bouten van de lagerkappen van de drijfstangen te vernieuwen, deze willen nog wel eens breken.
        Meestal worden deze vervangen door ARP bouten (even googelen).

        #17623084
        stefke1984
          Lid sinds:
          24 January 2010

          jaja juist daarom de kop zit bijna op zn einde voor te vlakken.
          Geen schrik, liggen versterkte lagerschalen en ARP bouten klaar hoor ;)

          #17623085
          hillclimber16V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2009

            Volgens de haeyns repair manual moet de kop min 135.6 hoog zijn.
            Daaruit versta ik voor een standaard voertuig en mijn kop heeft net die maat nog. Moet gaan…

            #17623086
            mayhem
              Lid sinds:
              13 June 2006

              origineel gepost door stefke1984
              reslutaat van mijn wagen 186.4 pk op de motor en 140 pk op de wielen (het meeste van de 4!).

              dat gaat dan nogal… beetje blije berekening?

              als je motor niet rammelt/rateld/tikt/olie zuipt etc niet aankomen.

              coscasts zijn weer slechter met warmte geleiding.

              #17623087
              Febe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2004

                Waarom niet een 2e blok aanschaffen en dát voorzien van die snelle spullen, balanceren en al het andere dat je wilt?
                Dan heb je 2 blokken, kun je wisselen als er wat stuk is…

                186PK ! Zoveel vermogen uit een standaard blok? Of is er al vanalles aan gebeurt?
                (wat betekent Throttled Output?)

                #17623088
                stefke1984
                  Lid sinds:
                  24 January 2010

                  nja vond t ook aan de hoge en blije kant idd maar ja die man waar de test bank staat rijd sinds begin jaren 90 met opel op circuit dusja… ik weet dat de wagen nu niet slecht loopt. denk dat ik gewoon nokken ga steken en mijn olie lekje ga herstelle ;). En het idee van een tweede blok ok had ik ook al aan gedacht maar zou deze blok graag houden (20xej onderblok) Niet dat t veel uitmaakt maar t oog wilt ook wat he :D En heb er ook wel een paar op stock liggen dus komt wel in orde bij stukken rijden

                  #17623089
                  mayhem
                    Lid sinds:
                    13 June 2006

                    vind enkel t verlies zo gigantisch. ik heb 147.9 pk aan de wielen, en dat zou een goede 170pk blok moeten zijn. zodoende.

                    #17623090
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Originally posted by CommoCruiser
                      en die coscast kop heeft een betere flow als de KS700 (dikkere kanalen).

                      Onzin, koppen zijn gelijk qua kanalen….

                      KS koppen zijn qua materiaal zelfs steviger, alleen hebben ze last van de oliekoelkanaalprobleem. :vertag

                      Daarnaast vind ik een dikke 185pk voor een standaard blok wel erg veel :o

                      #17623091
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        wat voor test bank was dit die 20% meer aan geeft ofzo:P

                        #17623092
                        stefke1984
                          Lid sinds:
                          24 January 2010

                          heb besloten van toch alleen mij olie lek aan te pakken en nokken erin te leggen. nieuwe riemetjes enzo erop en zullen wel zien hoe het dan loopt he. moest ik niet tevreden zijn kan k t nog altijd volledig doen he :)
                          groeten topic mag dicht btw

                          #17623093
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…

                            Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
                            ik ga hier zelf niet mee prutsen.
                            Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!

                            #17623094
                            hillclimber16V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 November 2009

                              Wat is een 20xej blok dan wel?
                              Is er iets speciaal aan?

                              #17623095
                              stefke1984
                                Lid sinds:
                                24 January 2010

                                Ze hebben mij ooit gezegd en volledig terecht met de originele poelies te maken bij het motor ontwerp, daar zijn mensen (ingenieurs) dagen mee bezig geweest om te bepalen hoe ze moeten staan en dan gaat gij zeggen dat da niet juist is ;) nee poulies ga k niet doen denk ik om al iemand te vinden die ze juist kan afstellen dat je er een paar extra pk s uithaalt… beter origineel dan vind ik.

                                origineel gepost door Fearless
                                Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…

                                Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
                                ik ga hier zelf niet mee prutsen.
                                Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!

                                #17623096
                                stefke1984
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2010

                                  en ja wat is speciaal aan 20xej.. geen idee. volgens dit forum zou dat een zeldzaam ding zijn. mja weet er zo al twee of drie die zo een onderbolk hebben dus blijkbaar toch niet zo zeldzaam :hmmz

                                  #17623097
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Als je zo denkt, laat dan je std nokkenassen dr ook maar in…
                                    :vertag

                                    origineel gepost door stefke1984
                                    Ze hebben mij ooit gezegd en volledig terecht met de originele poelies te maken bij het motor ontwerp, daar zijn mensen (ingenieurs) dagen mee bezig geweest om te bepalen hoe ze moeten staan en dan gaat gij zeggen dat da niet juist is ;) nee poulies ga k niet doen denk ik om al iemand te vinden die ze juist kan afstellen dat je er een paar extra pk s uithaalt… beter origineel dan vind ik.

                                    origineel gepost door Fearless
                                    Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…

                                    Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
                                    ik ga hier zelf niet mee prutsen.
                                    Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!

                                    #17623098
                                    ckadett16v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 August 2005

                                      Snelle nokkenassen zonder verstelbare poelie’s heeft
                                      weinig zin.

                                      #17623099
                                      KadettGSI
                                        Lid sinds:
                                        21 January 2009

                                        Mijn nokkenassen stonden 10 krukasgraden verkeerd met originele poelie’s,
                                        dan kan je beter het geld van die nokken aan mij geven als je het toch maar half gaat benutten:D

                                        #17623100
                                        mayhem
                                          Lid sinds:
                                          13 June 2006

                                          snelle nokken zonder verstelbare poulies ga je vermogen op laten liggen.

                                          enig voordeel wat je KAN hebben is dat ie niet piekt, maar langer zijn vermogen vasthoud.

                                          op mijn nokken zitten ori poulies, ik heb niet bijster veel vermogen erby, maar hij houd t wel vast tot de 7000rpm.

                                          #17623101
                                          stefke1984
                                            Lid sinds:
                                            24 January 2010

                                            ja idd dat is allemaal waar maar ja zoek hier maar eens iemand die het kan afstellen…
                                            Nu even ander probleem. alles gemonteerd maar hij starte niet juist. even onderzocht met als resultaat:
                                            aan de uitlaat nokkenas waar de ontsteking moet komen zit een kogel in de nokkenas die niet diep genoeg zit,
                                            met als gevolg dat de ontsteking er niet deftig en diep genoeg in gaat. Op de originele nokkenas zit geen kogel in dit gat. iemand dit probleem ook al gehad?
                                            pin van ontsteking is 19mm lang en het gat in de as is 16mm diep :thumbdown

                                            #17623102
                                            otdh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 March 2010

                                              dan heb jij nokken voor een dis-ontsteking,daar zit een balletje in

                                              kan je natuurlijk uitboren, dan werkt t zoals t hoort…

                                              #17623103
                                              stefke1984
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2010

                                                ja uitboren… das een kogeltje, met als gevolg steen hard…

                                                origineel gepost door otdh
                                                dan heb jij nokken voor een dis-ontsteking,daar zit een balletje in

                                                kan je natuurlijk uitboren, dan werkt t zoals t hoort…

                                                #17623104
                                                otdh
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 March 2010

                                                  klopt
                                                  maar wel mogelijk

                                                  #17623105
                                                  stefke1984
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2010

                                                    ook als ze in de motor ligt? heb niet bepaald zin om ze er terug uit te halen. en hoe zit het met de olie dan in de as? want bij originele komt daar olie door tot aan de ontsteking he…
                                                    heb je het zelfde probleem gehad mischien?

                                                    #17623106
                                                    otdh
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 March 2010

                                                      de as moet er wel uit om t netjes te doen

                                                      heb t zelf ook wel s gedaan…

                                                      is idd de olietoevoer richting je ontsteking

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.