2.2E in een Ascona aansluit probleem

Forumindex Forums Modellen Ascona 2.2E in een Ascona aansluit probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208479
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    Ik heb een 1.6s B ascona waar ik een 2.4 met 2.2 injectie aan het inbouwen ben.

    Nu heb ik van te voren een 2.2e gedeelte van Henk400 gelezen en heb bijna alles voor elkaar gekregen wat er staat, maar…..

    ik blijf steken op de zwarte 12v kontakt draad daar ik niet weet waar ik die op moet aansluiten, en krijg geen stroom op mijn benzinepomp. Aansluiting benzinepomp is rechtstreeks getest op accu dan doet de pomp het wel. Maar als ik hem op de 4-polige stekker aansluit doet ie niks…
    Zelfs als je de zwarte contact draad op de accu zet doet de pomp het nog steeds niet. :wtf

    De groene draad zit al op de aansluiting van de bombine (toerenteller) de blauwe loopt naar de benzinepomp, de rood/zwarte loopt naar de rood/zwarte van de startmotor.

    Hierbij de foto’s van de verbinding, ziet iemand misschien wat ik fout doe of over het hoofd zie? En waar kan ik de zwarte draad op aansluiten?

    Alvast bedankt!


    #17460343
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :wtfde zwarte gaat toch naar de bobine? groen gaat ook naar de comp en bobine, blauw naar de pomp en rood zwart is ook goed

    #17460344
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    is dat niet gewoon een stekker voor je brandstofrelais?

    #17460345
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?

    #17460346
    nick1987
    Bijdrager
    • Topics 29
    • Reacties 202
    Lid sinds:
    31 October 2005

    waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?

    heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.

    #17460347
    Jigsaw
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 669
    Lid sinds:
    9 April 2007

    hogere compressie ? ;)

    #17460348
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    hogere compressie door andere aanzuigbuis?? :hmmz:hmmz
    die snap ik niet hellemaal

    je kunt even kijken om mantacabrio.nl daar staan een duidelijke foto van de kabelboom
    en volgens mij steek je dat relais gewoon in die stekker

    #17460349
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    origineel gepost door kadet-c
    der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?

    je relais zit aan het injectie boompje ongeveer bij je lmm in de buurt

    #17460350
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    origineel gepost door nick1987
    waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?

    heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.

    normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup

    #17460351
    Jigsaw
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 669
    Lid sinds:
    9 April 2007

    origineel gepost door larsjeG40
    hogere compressie door andere aanzuigbuis?? :hmmz:hmmz
    die snap ik niet hellemaal

    je kunt even kijken om mantacabrio.nl daar staan een duidelijke foto van de kabelboom
    en volgens mij steek je dat relais gewoon in die stekker

    aanzuigbuis ? :wtf

    #17460352
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    voor de duidelijkheid heb gewoon de 2.4 kop der op al1 de injectie enz is van de 2.2. :hmmz Zal morgen eens kijken want denk dat daar dus ergens de fout zit met het relais. kan me niet herinderen dat ik zo iets heb gezien daar! Weet me com,die andere zwarte kast bij me com en dat langwerpige relais. hou jullie op de hoogte.

    #17460353
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.

    #17460354
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    origineel gepost door kadet-c
    Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.

    :)je relais zal er gewoon opzitten anders had je een stekker doos over

    #17460355
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    Ga morgen verder zoeken het is nu te koud daar zonder kachel. eerst ff nieuwe gasfles halen. alvast weer bedankt allemaal.

    #17460356
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    gaat die groene draad ook door naar je computer????

    anders gaat ie ook niet lopen
    gaan de injectoren niet open meen ik;)
    of dat de pomp niet aangestuurd wordt

    is al lang geleden voor mij dat ik met cih,s werkte
    maar was cker iets met de brandstof;)

    #17460357
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    He louwe heb geen aparte groene draad naar me computer getroken zal zo eens kijken loop zo ff de garage in. als dat het is zit ik alleen nog met me zwarte draad. ga ff kijken

    #17460358
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    loopt wel een groene naar me zwarte kast die bij me computer in de buurt zit dus dat moet goed zitten. heb nog wel een stekker over met een groen bruin en zwarte draad(zij 2de foto) zou ik die ook er mee moeten verbinden?

    #17460359
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    die groene van je bobine gaat via de computer naar je toerenteller;)

    #17460360
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    dat snap ik ff niet sorry,als ik het goed begrijp moet ik dus een extra draad van af de computer naar de bombine trekken?

    #17460361
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    Of bedoel je dat ik die stekker met die ander moet verbinden omdat dan het kringentje rond is?

    #17460362
    nick1987
    Bijdrager
    • Topics 29
    • Reacties 202
    Lid sinds:
    31 October 2005

    origineel gepost door boyanka

    origineel gepost door nick1987
    waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?

    heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.

    normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup

    de kleppen van de 2.2 zijn even groot als het goed is, 45mm als ik me niet vergis op de inlaat,
    van ‘m’n 2.4 kop heb ik het gemeten en van een 2.2 vond ik in een programme om onderdelen te bestellen diezelfde maat. is wel 3 mm groter als de 2.0 kop waar ik mee bezig ben te reviseren/tunen (ander topic)

    en als die compressieruimte niet verschilt, dan kan ik dus net zo goed de 2.4 kop vlakken als.

    maar dan is er dus geen verschil met tussen 2.2 en 2.4 kop? want ik hoor elke x dat die 2.2 sneller is en vaak op een 2.4 blok word gezet.

    #17460363
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :agenteen 2.4 kop heeft harde zittingen en als het goed is is ook de klepdiameter groter. een 2.4 kop is geschikt voor euro 95 en/of lpg

    #17460364
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door kadet-c
    Of bedoel je dat ik die stekker met die ander moet verbinden omdat dan het kringentje rond is?

    bedoel dat t signaal wat van je bobine komt
    via je computer naar je toerenteller hoort te gaan

    heb t zelf met n manta gehad
    dat dat draadje naar de computer onderbroken was
    en daardor kregen de injectoren
    of geen signaaltje of geen brandstof
    weet niet cker meer welke van deze 2;)

    #17460365
    kadet-c
    • Topics 3
    • Reacties 15
    Lid sinds:
    2 February 2006

    Dus met de multimeter ff kijken of er een draadbreuk in zit. Heb nl op dit moment geen toerenteller in de auto, zit standaard ascona dashboard in.

    Bedankt voor je reactie :thumbup

    #17460366
    Manta 24V
    Bijdrager
    • Topics 68
    • Reacties 1545
    Lid sinds:
    8 September 2004

    Pas op voor de weerstandsdraad, die kun je dus niet gebruiken voor de 12v over contact. (krijg je ook rara dingen van)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.