2.2E in een Ascona aansluit probleem

Forumindex Forums Modellen Ascona 2.2E in een Ascona aansluit probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208479
    kadet-c
      Lid sinds:
      2 February 2006

      Ik heb een 1.6s B ascona waar ik een 2.4 met 2.2 injectie aan het inbouwen ben.

      Nu heb ik van te voren een 2.2e gedeelte van Henk400 gelezen en heb bijna alles voor elkaar gekregen wat er staat, maar…..

      ik blijf steken op de zwarte 12v kontakt draad daar ik niet weet waar ik die op moet aansluiten, en krijg geen stroom op mijn benzinepomp. Aansluiting benzinepomp is rechtstreeks getest op accu dan doet de pomp het wel. Maar als ik hem op de 4-polige stekker aansluit doet ie niks…
      Zelfs als je de zwarte contact draad op de accu zet doet de pomp het nog steeds niet. :wtf

      De groene draad zit al op de aansluiting van de bombine (toerenteller) de blauwe loopt naar de benzinepomp, de rood/zwarte loopt naar de rood/zwarte van de startmotor.

      Hierbij de foto’s van de verbinding, ziet iemand misschien wat ik fout doe of over het hoofd zie? En waar kan ik de zwarte draad op aansluiten?

      Alvast bedankt!


      #17460343
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :wtfde zwarte gaat toch naar de bobine? groen gaat ook naar de comp en bobine, blauw naar de pomp en rood zwart is ook goed

        #17460344
        larsjeG40
          Lid sinds:
          23 January 2008

          is dat niet gewoon een stekker voor je brandstofrelais?

          #17460345
          kadet-c
            Lid sinds:
            2 February 2006

            der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?

            #17460346
            nick1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2005

              waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?

              heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.

              #17460347
              Jigsaw
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 April 2007

                hogere compressie ? ;)

                #17460348
                larsjeG40
                  Lid sinds:
                  23 January 2008

                  hogere compressie door andere aanzuigbuis?? :hmmz:hmmz
                  die snap ik niet hellemaal

                  je kunt even kijken om mantacabrio.nl daar staan een duidelijke foto van de kabelboom
                  en volgens mij steek je dat relais gewoon in die stekker

                  #17460349
                  boyanka
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2005

                    origineel gepost door kadet-c
                    der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?

                    je relais zit aan het injectie boompje ongeveer bij je lmm in de buurt

                    #17460350
                    boyanka
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2005

                      origineel gepost door nick1987
                      waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?

                      heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.

                      normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup

                      #17460351
                      Jigsaw
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 April 2007

                        origineel gepost door larsjeG40
                        hogere compressie door andere aanzuigbuis?? :hmmz:hmmz
                        die snap ik niet hellemaal

                        je kunt even kijken om mantacabrio.nl daar staan een duidelijke foto van de kabelboom
                        en volgens mij steek je dat relais gewoon in die stekker

                        aanzuigbuis ? :wtf

                        #17460352
                        kadet-c
                          Lid sinds:
                          2 February 2006

                          voor de duidelijkheid heb gewoon de 2.4 kop der op al1 de injectie enz is van de 2.2. :hmmz Zal morgen eens kijken want denk dat daar dus ergens de fout zit met het relais. kan me niet herinderen dat ik zo iets heb gezien daar! Weet me com,die andere zwarte kast bij me com en dat langwerpige relais. hou jullie op de hoogte.

                          #17460353
                          kadet-c
                            Lid sinds:
                            2 February 2006

                            Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.

                            #17460354
                            boyanka
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 June 2005

                              origineel gepost door kadet-c
                              Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.

                              :)je relais zal er gewoon opzitten anders had je een stekker doos over

                              #17460355
                              kadet-c
                                Lid sinds:
                                2 February 2006

                                Ga morgen verder zoeken het is nu te koud daar zonder kachel. eerst ff nieuwe gasfles halen. alvast weer bedankt allemaal.

                                #17460356
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  gaat die groene draad ook door naar je computer????

                                  anders gaat ie ook niet lopen
                                  gaan de injectoren niet open meen ik;)
                                  of dat de pomp niet aangestuurd wordt

                                  is al lang geleden voor mij dat ik met cih,s werkte
                                  maar was cker iets met de brandstof;)

                                  #17460357
                                  kadet-c
                                    Lid sinds:
                                    2 February 2006

                                    He louwe heb geen aparte groene draad naar me computer getroken zal zo eens kijken loop zo ff de garage in. als dat het is zit ik alleen nog met me zwarte draad. ga ff kijken

                                    #17460358
                                    kadet-c
                                      Lid sinds:
                                      2 February 2006

                                      loopt wel een groene naar me zwarte kast die bij me computer in de buurt zit dus dat moet goed zitten. heb nog wel een stekker over met een groen bruin en zwarte draad(zij 2de foto) zou ik die ook er mee moeten verbinden?

                                      #17460359
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        die groene van je bobine gaat via de computer naar je toerenteller;)

                                        #17460360
                                        kadet-c
                                          Lid sinds:
                                          2 February 2006

                                          dat snap ik ff niet sorry,als ik het goed begrijp moet ik dus een extra draad van af de computer naar de bombine trekken?

                                          #17460361
                                          kadet-c
                                            Lid sinds:
                                            2 February 2006

                                            Of bedoel je dat ik die stekker met die ander moet verbinden omdat dan het kringentje rond is?

                                            #17460362
                                            nick1987
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 October 2005

                                              origineel gepost door boyanka

                                              origineel gepost door nick1987
                                              waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?

                                              heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.

                                              normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup

                                              de kleppen van de 2.2 zijn even groot als het goed is, 45mm als ik me niet vergis op de inlaat,
                                              van ‘m’n 2.4 kop heb ik het gemeten en van een 2.2 vond ik in een programme om onderdelen te bestellen diezelfde maat. is wel 3 mm groter als de 2.0 kop waar ik mee bezig ben te reviseren/tunen (ander topic)

                                              en als die compressieruimte niet verschilt, dan kan ik dus net zo goed de 2.4 kop vlakken als.

                                              maar dan is er dus geen verschil met tussen 2.2 en 2.4 kop? want ik hoor elke x dat die 2.2 sneller is en vaak op een 2.4 blok word gezet.

                                              #17460363
                                              boyanka
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 June 2005

                                                :agenteen 2.4 kop heeft harde zittingen en als het goed is is ook de klepdiameter groter. een 2.4 kop is geschikt voor euro 95 en/of lpg

                                                #17460364
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  origineel gepost door kadet-c
                                                  Of bedoel je dat ik die stekker met die ander moet verbinden omdat dan het kringentje rond is?

                                                  bedoel dat t signaal wat van je bobine komt
                                                  via je computer naar je toerenteller hoort te gaan

                                                  heb t zelf met n manta gehad
                                                  dat dat draadje naar de computer onderbroken was
                                                  en daardor kregen de injectoren
                                                  of geen signaaltje of geen brandstof
                                                  weet niet cker meer welke van deze 2;)

                                                  #17460365
                                                  kadet-c
                                                    Lid sinds:
                                                    2 February 2006

                                                    Dus met de multimeter ff kijken of er een draadbreuk in zit. Heb nl op dit moment geen toerenteller in de auto, zit standaard ascona dashboard in.

                                                    Bedankt voor je reactie :thumbup

                                                    #17460366
                                                    Manta 24V
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      8 September 2004

                                                      Pas op voor de weerstandsdraad, die kun je dus niet gebruiken voor de 12v over contact. (krijg je ook rara dingen van)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.