1,9n of 2,0e

Forumindex Forums Techniek Cih 1,9n of 2,0e

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206581
    Aerow
      Lid sinds:
      8 October 2006

      de 1,9n in mun manta gooit de olie via de luchtfilter naar buiten, vastzittende zuigerveren dacht ik dus, compressietest gedaan en lektest en ja hij gooit de olie er boven weer uit.
      nu kan ik wel nieuwe zuigerveren monteren, maar ik heb ook nog een 2,0e liggen van mun andere manta,
      kan ik deze zo omwisselen, dus past deze zo voor de 4 bak, of moet ik drukgroep en koppelingsplaat van de 1,9 gebruike.
      en als ik de 2,0e erin zou zetten, kan ik dan ook de gewone carburateur van de 1,9 gebruike, oke hij zal dan niet de 110 pk halen, maar dat maakt me niet uit. maar kan het verder geen kwaad voor het blok en zal het een beetje goed gaan lopen. want anders moet ik een retourleiding gaan maken en me injectietank erinzetten.
      Bvd johan

      #17386374
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        je kan het zo overbouwen en of je de koppelingsplaat met vliegwiel moet omwisselen; mag wel maar moet niet perse, ik zou het wel aanraden maar als je een hoop geld moet uitgeven aan een nieuwe drukgroep zou ik het niet doen omdat je toch met een carburator rijdt

        #17386375
        boyanka
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2005

          :hmmz nog even iets, je zal het gat in je distributie huis moeten doorboren voor je benzine pomp aan te kunnen sluiten want dit gat zit er bij een 2.0e niet in, wel de bout gaten.

          #17386376
          wingersv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            heeft iemand hier een foto van? waar dat gat doorgeboord moet worden?
            ik ga namelijk een zeldfde ombouw doen en heb zelf niet zo heel veel ervaring met motoren en dit word de eerste keer voor mij.

            alvast bedankt

            #17386377
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Een gat boren in een blok wat inelkaar zit om even de mechanische brandstofpomp aan te sluiten is geen slimme actie.

              Ik hoop toch niet dat dit uitgelegd moet worden?

              Beter is even een “Hardi” pompje te halen, dan hoef je verder ook niks aan te passen: http://www.hardi.de/

              #17386378
              wingersv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                welke pomp moet ik dan hebben? en wat kost dat ongeveer?
                en is het veel/ moeilijk werk om het om te bouwen?

                sorry voor de vragen maar ik heb dus nooit eerder een motor omgebouwd, en geen ervaring met motoren. ik doe alles met de kennis van wat ik lees hier op het forum en een vraagbaak :D

                #17386379
                gtw
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  kijk ff verder aub, word het al snel duidelijk
                  klikkiedoen

                  #17386380
                  wingersv
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    nou ik heb gekeken maar word er niks wijs uit, ik heb me vraagbaak ook niet bij de hand dus kan ik ook ff niks in opzoeken.
                    zou iemand me kunnen vertellen welke ik moet hebben want dan kan ik hem bestellen en hopelijk heb ik hem dan voor komend weekend binnen en kan ik gelijk verder met de ombouw.

                    alvast bedankt

                    #17386381
                    wingersv
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      kan ik anders niet een pomp van een ander model nemen die wel past zonder aanpassingen?

                      #17386382
                      wingersv
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        kan ik niet gewoon een pomp van een 2.0e plaatsen? of moet ik dan dingen gaan aanpassen?

                        #17386383
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Kijk, Als je carburateur gaat rijden (of carburateurs) dan moet je brandstofdruk zo rond de 0,35 á 0,4 bar zitten, daarvoor is de mechanische pomp goed genoeg, zeker als je geen spannende dingen doet.

                          Probleem is dat je wil snel en vlot zonder al te veel moeite de 2.0E erin zetten, als je daar een gat inboort, dan kun je binnenkort om een andere motor uit. dus dat wil je niet.

                          Een voorstel is de Hardy pomp, voor wat je wil een goede oplossing, lage druk en niet teveel poespas zoals een retour leiding, als je op de pagina van die site kijkt dan kun je met een beetje verbeelding al snel zien welke wat voor je is, kom je er niet uit, dan kijk je bijv. op sites als de Duitse Ebay welke hardypomp waarvoor geleverd wordt, een typenr. rolt er dan al snel uit.

                          De originele bosch pomp voor injectie kan ook, maar beide keren (carburateurs en injectie) moet je een retour leiding aanleggen, als je dan toch bezig bent, dan zou ik voor de injectie kiezen, paar pk meer en minder gedonder dan die ouwe carburateur met afstellen.

                          Als je een beetje technisch onderlegd bent dan kom je hier al vlot uit, zo ingewikkeld is het niet.

                          #17386384
                          Leen
                            Lid sinds:
                            13 December 2004

                            bij biesheuvel hebben ze tegenwoordig ook mooie pompjes voor carb’s, facet redtop imitatie.
                            zijn ook niet duur.

                            #17386385
                            wingersv
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              ik heb volgens mij de goede pomp gevonden, ik heb gekeken naar wat hier boven staat en dit komt overeen.
                              http://cgi.ebay.nl/Kraftstoffpumpe-Benzinpumpe-Doppelvergaser-Hardi-18812_W0QQitemZ350192676136QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item51891c2d28&_trksid=p3286.c0.m14
                              kan iemand bevestigen of dit de goeie is, want ken verder geen duits. en ik wil wel zeker weten dat ik de goeie bestel.
                              ik ga dus i.d.d. niks geks doen met het blok, en vond het zelf ook al wel vreemd om in een blok te moeten boren. ik heb zelf 0,0 ervaring met motorenombouw dus doe het liever wel in 1 keer goed dus vandaar de vragen.

                              #17386386
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Ja hoor, die doet z’n werk voldoende.

                                Soms kunnen de betere automaterialenhandels deze pompjes ook leveren, Biesheuvel zeker die ook Facet levert, maar de red top is wel de duurdere pomp, maar die is ook beter bestand tegen flink trapwerk, pk’s en wat “onzuinige acties” met de auto.

                                BCCP in Gramsbergen kan ze ook leveren, maar die is in aanvang al wat pittiger, shoppen via Ebay is vaak wel goedkoper, maar reken wel even uit of je hem inderdaad goedkoper/ gemakkelijker kan krijgen, vaak zijn de verzendkosten wat onverwacht hoger bij sommige aanbieders, meestal particulieren.

                                je krijgt even een u2u

                                #17386387
                                wingersv
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  bedankt voor de info :) ik ga hiermee aan de slag.

                                  en bedankt voor je u2u, heb er ook 1 terug gestuurd

                                  #17386388
                                  wingersv
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    nou mensen, ik ben dit weekend met de motorwissel bezig geweest en het verhaal met de benzinepomp is anders bij mij. ik heb de pomp gewoon over kunnen zetten en de motor loopt. ik heb al een klein stukje door de buurt en een weiland naast het huis gereden en alles werkt perfect.

                                    groeten sebastiaan

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.