Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2011 om 17:50 #17370618
Dan is er weer een werkpaard :D
Hoe gaat het met het huis ?
13 juni 2011 om 07:08 #17370619AnoniemLid sinds:
1 January 1970woning vordert gestaag
t is echt veel werk
maar hoop tegen eind van t jaar een deel bewoonbaar te hebben ;)
dan komt de rest der wel achteraande rover staat op n apk keuring te wachten
bijna klaar enkel het elektrische deel van de gas instalatie nog aansluiten
en de lmm is waarschijnlijk overleden
op benzine loopt die wel maar geeft fout melding zodra ik gas geef???ook de blazer staat er nog steeds
deze binnenkort maar op m plaats zonder apk
kom domweg tijd te kort ;)13 juni 2011 om 13:30 #17370620zonde louwe zo’n blazer is en blijft mooi spul
oooit wil ik ook weer zo’n ding hebben .
maar eerst belangrijkere zaken en dan weer nieuw speelgoed ;)9 februari 2012 om 12:38 #17370621AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mantadevil wrote:
zonde louwe zo’n blazer is en blijft mooi spul
oooit wil ik ook weer zo’n ding hebben .
maar eerst belangrijkere zaken en dan weer nieuw speelgoed ;)tijdje hiero niets gepost
maar de blazer was binnen een dag verkocht en betaald
3 dagen later ook opgehaaldmischien was die te goedkoop??
maar ik was tevreden ;)
mischien ook n kwestie van juiste persoon(met centen) op het juiste momentde rover staat nog te wachten
wat tegenslagen met de bouwerij gehad
zodra de vorst uit de grond is gaan iig de vloeren en vloerverwarming
erin dan schiet het al weer wat op
alle verdiepingen en binnenmuren staan/zitten der wel in
heel veel spullen staan al klaar voor montage
keuken bad toiletten bakkamer meubel sanitair enz enz
(werk met m,n huis net als met m,n ascona project onderdelen verzamelen op t moment dat de prijs goed is ;) :thumbup )8 juli 2012 om 15:01 #17370622AnoniemLid sinds:
1 January 1970al weer even geleden maar toch maar weer es n update
de rover staat er nog steeds nog steeds de puntjes op de I zetten
maar heeft geen haastde woning gaat redelijk voorspoedig
vloerverwarming en vloeren +wateraan en af voeren zitten der in
nu elektrisch en dan stuccenook op auto gebied weer n update
omdat t ook op mijn werk de crisses wat merkbaar wordt moeten we bezuinigen
dus de caddy die ik bij huis had moest ingeleverdwat inhield dat ik zelf weer op m,n werk moest zien te komen
nou m,n fiets is nog nieuw en dat wil ik graag zo houden :jerry
dus n daily driver was welkom
niet iedereen zal m,n keus warderen
maar moest lowbudget dus belvrij dieselen was de keusdan valt opel al snel af :shock: heb niet hele beste ervaringen met opel diesels
ik had ook nog steeds wat heimwee naar m,n type golf gti pirelli
dus de keus is hierop gevallen
caddy mk1 1.6 td
dit plaatje laat de auto zien zo ik hem ophaaldemaar dat kon natuurlijk zo niet blijven ;)
andere wieltjes gemonteerd voorspoilert nieuwe knippers andere grill rvs beugels deraf enz enz
en technisch was er ook t 1 en ander looz
oa andere 5 bak was die aan toe
verlichting was niet best dashdeed niets nog niet n lampje die brande
en geen snelheid/km teller enzook moestdie wat zakken veur de looks
intussen nieuwe apk derop
en rijd best leuk als dailyplannen heb ik er ook nog mee
heeft grotendeels hier mee temaken
dit moet de plek van de 1,6 td maar innemen
op zich valt de 1,6 niet eens tegen is ook niet geheel standaard
(iets hogere druk en dikke intercooler) ding wel redelijk van z,n plekmaar vermoed dat het met die tdi nog beter gaat ;)
ben niet van m,n geloof gevallen de vectra blijft nog wel even :thumbup
en mocht die er uit moeten dan komt daar wel weer n andere opel voor terug :thumb
ook de ascona blijft (project staat op n laag pitje maar wel nog wat dingetejs aangekocht) ;)dus komt best goed denk ik
mischien later wel weer n andere update hiero :shock: ;)
8 juli 2012 om 15:25 #17370623Mooie Range Rover…
Heeft m’n vader er 2 van gehad, precies de zelfde.8 juli 2012 om 15:37 #17370624leuke auto die caddy mk1
kunnen lekker roesten
hoe het met die tdi zit weet ik niet maar een 1.9sdi van een jongere caddy heb je er zo in
5-bakje vinden zal het probleem niet vaak is de juiste steun een groter probleem
maar die heb je volgens mij al8 juli 2012 om 16:39 #17370625TDI inbouwen is goed te doen… Zou er wel de kabelgeschakelde bak bij gebruiken en niet de standaard oude 5-bak, die gaat namelijk snel kapot… :(
Steunen voor de TDI met kabelgeschakelde bak zijn zo te koop. Aandrijfassen heb je nodig van een latere cabrio, die hebben de grotere homokineten.
Vriend van mij heeft er al meerdere gebouwd, ook voor anderen, als je iets wilt weten kan ik het wel voor je vragen of je zijn nummer geven.. Zijn vriendin heeft een golf 1 cabrio met een R32, ook leuk… :agent
8 juli 2012 om 21:06 #17370626AnoniemLid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
TDI inbouwen is goed te doen… Zou er wel de kabelgeschakelde bak bij gebruiken en niet de standaard oude 5-bak, die gaat namelijk snel kapot… :(
Steunen voor de TDI met kabelgeschakelde bak zijn zo te koop. Aandrijfassen heb je nodig van een latere cabrio, die hebben de grotere homokineten.
Vriend van mij heeft er al meerdere gebouwd, ook voor anderen, als je iets wilt weten kan ik het wel voor je vragen of je zijn nummer geven.. Zijn vriendin heeft een golf 1 cabrio met een R32, ook leuk… :agent
heb alle onderdelen al liggen voor de ombouw incl de 100mm steekassen ;)
maar toch bedankt voor t meedenken :thumb
als ik binnenkort ook nog ff tijd heb plof ik de tdi der in ;)8 juli 2012 om 21:12 #17370627AnoniemLid sinds:
1 January 1970@origineelste wrote:
leuke auto die caddy mk1
kunnen lekker roestenwhahaha inderdaad niet enkel de opels roesten ;)
maar heb deze gekozen omdat deze carresorie erg goed was
heb er wel bekeken die technisch wat beter of interesanter waren
maar die waren dan weer verrot
n andere bak of motor of beide wisselen is hooguit n dag werk
lassen strakmaken spuiten duurt veel langer ;)hoe het met die tdi zit weet ik niet maar een 1.9sdi van een jongere caddy heb je er zo in
is bija vergelijkbaar qua werk
5-bakje vinden zal het probleem niet vaak is de juiste steun een groter probleem
maar die heb je volgens mij al13 juli 2012 om 17:52 #17370628AnoniemLid sinds:
1 January 1970nog meer gecombineerde vw opel rijders hiero????
13 juli 2012 om 20:59 #17370629:thumb
Vw is alleen maar leuk als het oldschool wagens zijn.
Kevers/busjes/golfjes 1 en caddys (type 1) kan ik wel waarderen.Heb voor de golf 1 al heel wat leuk circuitspul op het verlanglijstje staan
13 juli 2012 om 21:11 #17370630@louwe 16 klepper wrote:
nog meer gecombineerde vw opel rijders hiero????
Als de volgende exemplaren op het werk mee tellen wel:
8 Transporter T5’s, 2 T4’s, 4 Skoda Superbs van diverse types, 2 lange Caddys huidige type en degene daarvoor, en 1 gare Crafter van geloof 2007 die iedere week bijgevuld moet met olie en sinds aankoop nog nooit vrij is geweest van problemen met het roetfilter.
13 juli 2012 om 21:34 #17370631AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Fearless wrote:
:thumb
Vw is alleen maar leuk als het oldschool wagens zijn.
Kevers/busjes/golfjes 1 en caddys (type 1) kan ik wel waarderen.:wors amen
heb zelf ook nix met de modernere versie,svan vwmaar de nieuwste opels doen me ook niet veel ;) :shock:
Heb voor de golf 1 al heel wat leuk circuitspul op het verlanglijstje staan
:thumb
14 juli 2012 om 11:45 #17370632Dikke caddy , die wielen en verlaging staan hem goed eej, en vind ook oldscool rules!
15 september 2012 om 11:11 #17370633AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah heb niets tegen andere merken
maar wat mij betreft had vw na de golf 1 wel mogen ophouden met de golf ;) :jerry
tjah m,n caddy is ook n golf 1 pickupp :jerry :jerrymischien morgen zelfs ff naar asen voor n mk1 meeting ;)
maar de opels die ik nu heb blijven ookwant dat hebben ze bij vw (op de kever na) nooit begrepen
dat rwd veel leuker is :thumb ;) ;)15 september 2012 om 15:28 #17370634een nieuwer tdi blok erin is grappig, rijdt hier in de buurt ook 1 rond met de 150pk versie en ook nog een gechipt richting de 200 :vertag
16 september 2012 om 23:33 #17370635volgens mij ben ik vandaag bij je huis langs gereden, klopt het dat er een uitgebrand american staat
17 september 2012 om 06:46 #17370636AnoniemLid sinds:
1 January 1970@teungts wrote:
volgens mij ben ik vandaag bij je huis langs gereden, klopt het dat er een uitgebrand american staat
nee die is al jaaaren weg ;)
heb helemaal gaan yank meer momenteel :agentzou hier in de buurt ook zo niet weten waar wel n uitgebrande amerikaan staat???
wacht even nabij doezum
is onlangs wel n chevy van uitgebrand
was je daar in de buurt dan???
heet daar “de bombay” dacht ik
staat ook n scania truck meende ik???17 september 2012 om 09:02 #17370637Dan was het daar. Stond ook een land rover vandaar. En op die ene caddy foto lijkt wel of de scheepswerf van Stroobos.
28 september 2012 om 21:35 #17370638AnoniemLid sinds:
1 January 1970@teungts wrote:
Dan was het daar. Stond ook een land rover vandaar. En op die ene caddy foto lijkt wel of de scheepswerf van Stroobos.
Hahaha woon wel bij n scheepswerf in de buurt inderdaad
Maar dan wel aan de andere kant van groningen ;)30 september 2012 om 12:48 #17370639Hey louwe, heb in de familie nog een jetta type 1 lopen waar we een 1.8 in hebben gezet.
En “onderhoud” (lees t hoognodige,dus rollend houden) voor mn collega een caddy tden daar heb ik vorig jaar een ander uitlaatje onder gezet
vond het wel grappig precies op zelfde plaats en allebei blauw.
wat doe je met de td als de tdi dr in ligt?
1 oktober 2012 om 12:30 #17370640AnoniemLid sinds:
1 January 1970@folkyc20xe wrote:
Hey louwe, heb in de familie nog een jetta type 1 lopen waar we een 1.8 in hebben gezet.
En “onderhoud” (lees t hoognodige,dus rollend houden) voor mn collega een caddy tden daar heb ik vorig jaar een ander uitlaatje onder gezet
vond het wel grappig precies op zelfde plaats en allebei blauw.
wat doe je met de td als de tdi dr in ligt?
hahaha heb nog wel n stukje rvs buis liggen
dan is de eind pijp ook gelijk ;) :jerryde td gaat dan waarschijnlijk de verkoop in
mocht de tdi eens ploffen dan
is het de keus eerder om er dan n andere tdi in te drukken
dan de td terug te hangen ;)15 december 2013 om 22:37 #17370641AnoniemLid sinds:
1 January 1970de laatste update
is dat ik de caddy verkocht heb ….
staan ook geen auto tussendoor projecten meer op stapel :shock:heb naast de opel
enkel nog de range rover (stukje terug in dit topic)
even afwachten wat de uiteindelijke uitspraak wordt omtrent
het belastingvrij rijdenmaar frees dat het lpg er weer af gaat
en de rover weer benzine krijgtwel een ander gemotoriseerd tussendoor project
gestart..
mischien later n update daarover ;)10 februari 2016 om 20:19 #17370643AnoniemLid sinds:
1 January 1970is al even geleden maar toch weer n auto tussen door project gestart
hier nog even plaatje van t andere niet auto tussendoorproject
m,n bootje waar 2 benzine motoren in lagen
die zijn er intussen uit
ook al t nodige aan polyesther werk gedaan de spiegel was verrot :sleeping
er komen 2 turbodiesels van Mercedes weer in
met watergekoelde turbo,s en andere brandstofpompen.
naar schatting gaan deze motoren ergens tussen de 250 en 300 pk p/st leveren afhankelijk van de afstelling van de brandstofpomp
dit is n vrij groot ombouw project waarvoor ik veel delen zelf moet maken
om de motoren überhaupt in de schuit te krijgen…
zo heb ik al pasplaten gemaakt vliegwielen aangepast, extra waterpompen geplaatst en watergekoelde uitlaatspruitstukken gemaakt..
deze komen er weer in…
maar goed dit blijft een opel forum
daar hebben bootjes laat staan Mercedes motoren niets te zoeken king: ;) :angel :angeldan nu m,n laatste project vandaag bezorgd van uit het zuiden des lands………
d kadett stationdeze zal ook niet geheel origineel blijven frees ik :angel ;)
maar was bedoeld voor 2e auto voor mezelf
voor m,n vrouwtje hebben we n :shock: tdi station genomen ipv de vectra……
dus ik was ff opelloosnu dus niet meer hoewel deze voor mij eigenlijk de aandrijving aan de verkeerde zijde heeft :wors ;) king:
maar geen praatjes ..plaatjes..
vanmorgen op transport
smiddags thuis ;)
de golf op de voorgrond is de daily tdi :oops:
dit vind ik niet zo gek staan
en aangezien ik de witte opc,s nog heb van de vectra ;) king:maar wat t precies wordt post ik tztz wel hiero ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.