15.1 Volt op condensator in corsa

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie 15.1 Volt op condensator in corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208209
    SRLandgraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2008

      Hallo
      Ik heb een vraag .
      ik kreeg namelijk de laatste keer op de condensator 15.1 volt te zien dit is natuurlijk veels te veel maar ik kan maar niet achterhalen waar het aan ligt .
      Ik zou dan al een dikke weerstand van de dynamo naar de condensator leggen maar eerst had ik het probleem niet
      kan iemand me helpen ?
      mvg nick

      #17451867
      Vec Station
        Lid sinds:
        23 December 2007

        Hoe heb je dit geconstateerd? met de voltmeter op de condensator zelf? die zijn erg onbetrouwbaar namelijk.

        Meet is met een normale multimeter het voltage.

        #17451868
        SRLandgraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2008

          op de condensator en op de versterker zit ook eentje en die gaf exact het zelfde aan namelijk
          ik heb net een stuk gereden met veel verbruikers aan lampen , verwarming achteruit verwarming enz. toen gaf de condensator nog maar 13.1 aan en nu geeft ie 14.7 aan

          #17451869
          Roelof
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Slechte accu? Zeker met deze kou niet geheel onmogelijk.

            #17451870
            cooperdude
              Lid sinds:
              18 October 2006

              15,1 is wel erg veel.
              Moet dat niet 14,5 zijn bij vol laden, zou kunnen zijn dat de ‘gelijkrichter'(naam?) niet goed is. I.c.m. dynamo, kouder weer.

              #17451871
              Gupy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2006

                Als hij langere tijd boven de 15V blijft is idd de spanningsregelaar (gelijkrichter) in de dynamo gaar is/wordt.

                Hou dat goed in de gaten, want hogere voltage’s kunnen funest zijn voor andere electronica in de auto.

                #17451872
                Roelof
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ook een slechte accu kan door zijn hoge weerstand een hogere klemspanning geven omdat de dynamo door de lagere laadstroom makkelijker zijn spanning omhoog kan gooien. (een loodacculader geeft onbelast ook makkelijk 16 tot 17 volt)

                  #17451873
                  imported_Gsifreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Als ik me auto stationair laat draaien, dan geeft me condenstator, 14.5 volt aan.

                    zodra ik volbelast ga spelen, geeft hij NIET minder aan dan 12.5 is dat wel goed dan?

                    #17451874
                    groenetijger
                      Lid sinds:
                      13 December 2007

                      origineel gepost door Gsifreak
                      Als ik me auto stationair laat draaien, dan geeft me condenstator, 14.5 volt aan.

                      zodra ik volbelast ga spelen, geeft hij NIET minder aan dan 12.5 is dat wel goed dan?

                      14,5 is een normaal ja.
                      En dat ie terugzakt naar 12,5 is een feit dat je stroom verbruikt. Dat is ‘normaal’.

                      De meeste versterkers hebben minimaal 12v nodig om al het vermogen te kunnen leveren. Dus als je volbelast zelfs 14v zou kunnen blijven halen, geeft je versterker alleen maar meer vermogen af. Hoe stabieler je voeding, hoe netter je versterker kan spelen ;)

                      Dus probeer je voeding zodanig te maken dat je ook op vol vermogen zo dicht mogelijk bij die 14,5 blijft. Snapje?

                      #17451875
                      imported_Gsifreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Ja snap het,

                        maar ligt het dan aan de dikte draden van me versterker?

                        of moet ik me versterker apart voeden vanaf de accu?

                        #17451876
                        RonaldH
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          uiteraard moet je je versterker voeden vanaf de accu,dat is de beste verbinding.

                          (wel met de juiste klemmen en zek.houders dan he ! )

                          #17451877
                          imported_Gsifreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            ja ik heb een hele dikke voeding kabel lopen naar achteren, alleen heb ik er een verdeel blokje tussen zitten, en daar op 2 versterkers aangesloten..

                            maar ik zal es een aparte kabel naar achter trekken.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.