1300S ohc

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 1300S ohc

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242331
    giannib
      Lid sinds:
      29 August 2010

      hallo
      weet iemand of een 1300S uit een kadett e zonder al te veel problemen past in een ascona b?
      De ascona is een 1300N

      #17929226
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Als het een orginele 1300 is (zie je niet vaak, maar in België schijnen ze vaker geleverd te zijn), dan zou dat ook een OHC motor moeten zijn.
        Opbouw is dan hetzelfde, alleen zit er een aanpassing bij de ontsteking, waardoor deze aan de andere kant van de motor zit.

        #17929227
        giannib
          Lid sinds:
          29 August 2010

          is een originele 1300.
          zijn hier niet zo zeldzaam hoor.
          Is dit simpel aan te passen die ontsteking?

          #17929228
          CommoCruiser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2007

            Ik zou het niet durven zeggen, bij ons zijn ze zo zeldzaam dat ik er eigenlijk nog nooit een gezien heb.
            Bij een FWD motor zit de ontsteking op de andere kant van de nokkenas.
            Je zou dus moeten kijken of de ontsteking een los te halen aanpassing is, of dat de motor bijvoorbeeld een aangepaste kop heeft.

            Bij een Manta 18S zit de ontsteking bijvoorbeeld op een extra steun die deel uitmaakt van het distributiehuis,
            Op de nokkenas zit een ander tandwiel, met een extra tandwiel voor het aandrijfriempje voor de ontsteking.
            Deze hele constructie kan je bijv. overzetten op een 18E motor uit een E-Kadett GSi en deze motor dan in een RWD bouwen.

            #17929229
            cruez
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 July 2006

              ik heb een 1300 zitten in mijn manta b1.

              voor info of fotos mag je altijd roepen of komen kijken ;)

              #17929230
              giannib
                Lid sinds:
                29 August 2010

                Die heb ik ook zitten hoor in de ascona ;)
                Zit ondertussen een S-blok in dat na 2 weken al een lekke koppakking had :(

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.