12volt?

Forumindex Forums Modellen Manta 12volt?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213609
    Stender
    Moderator
      Lid sinds:
      5 April 2009

      ff snel ene vraagje :P

      Ik heb een subwoofer gekocht met ingebouwde versterker, en daarvoor heb ik 12volt nodig. Heb een mooie kabel gekocht maar via waar kan ik die het beste laten lopen naar de accu? Heb eigenlijk geen zin om gaten te gaan boren en misschien is er ergens een mooi plekkie? Of is er een andere mogelijkheid?

      Bvd!

      #17543103
      cruez
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2006

        ik heb hem achter het dash binnen laten komen door dat doorzichtig rond rubber, daar heb ik met een priem 2 gaten in gemaakt, één voor de toerentellerkabel en één voor de voedingskabel van me sub. dan blijft alles mooi waterdicht en moet je niet boren…
        Dan onder das nr beneden, links onder het schutbordje, dan onder die lijst die je tapijt vasthoudt en daarne onder de achterbank.

        klaar

        #17543104
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009

          Waar zit dat precies als je onder de kap kijkt?

          #17543105
          opelmanta29
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik weet niet hoeveel vermogen die versterker is maar het is wel aan te raden om een powercap in de kofferbak te plaatsen.
            Wat doet een powercap,

            Die zorgt ervoor dat er 12v op de versterker komt en als je deze niet plaatst dan heb je kans dat je stroom verlies hebt, en als je dan de muziek lekker hard zet zie je de verlichting van je radio of van auto minderden op het ritme van de muziek.
            Ik heb het zelf ook zo gedaan en het werkte perfect.
            Zelf had ik 2800 watt in de kofferbak aan versterkers liggen en een basbox van 2000 watt.

            Hou je aarde zo kort mogelijk bij de versterker.

            #17543106
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              Het is een Pioneer TS-WX11a, een actieve subwoofer van 150watt :P valt allemaal wel mee dus.

              De aarde e.d. komt allemaal wel goed, wil alleen de draad vanaf de accu zo neerleggen dat ik zo min mogelijk hoef te slopen en gaten te boren e.d.

              #17543107
              The_Undertaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 April 2006

                Hmm, zelf heb ik mijn draad vanaf een gat in het schutbord, waar ook de kabels naar je ECU door lopen geloof ik. Dat gat kon ik hem nog net bij doorsteken, dus dat ging net mooi, verder gewoon onder de matten en achterbank door naar achter toe, ergens tussen of langs de tank.

                Dat gat zit dus waar de passagier zijn/haar poten plant. Weet alleen niet of er toevallig verschil zal zitten bij een S of een GSI voor wat betreft die kabels en dat gat.

                #17543108
                Stender
                Moderator
                  Lid sinds:
                  5 April 2009

                  Tja ik heb geen ECU dus wss heb ik die gaten niet :P

                  EN de sub komt onder de bestuurderstoel, daar heb ik ‘m ook voor gekocht! Hij is ‘maar’ 8cm hoog dus dat past perfect

                  #17543109
                  postbusmanta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    Als je maar een zekering plaatst in die kabel vlakbij je accu.

                    Probeer ook gebruik te maken van een doorvoerrubber in je schutbord.

                    #17543110
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Ah ik heb al een heel mooi plekje gevonden; net boven de pedalen zit een gat met 2 draden erdoorheen, komt net achter de rembekrachter uit.

                      Iedereen bedankt en het topic mag weg ;) :thumbup

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.