12v sigaretten aansteker doorgelust maar werkt niet.

Forumindex Forums Overige Opel algemeen 12v sigaretten aansteker doorgelust maar werkt niet.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273468
    M.Smit
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 September 2015

      Ik zal me eerst even voorstellen als nieuw lid.

      Ik ben Michael 30 jaar uit rotterdam en heb sinds 4 jaar een opela astra G station uit 2002
      Rij hier met veel plezier in en wend mij nu voor de eerste keer tot jullie met een vraag over een probleempje wat ik heb.

      Het volgende.

      Omdat wij deze week op vakantie gaan met de auto naar spanje leek het mij handig om ook een 12v aansluiting achterin te hebben voor de koelbox.
      Nu heb ik de bestaande aansluiting doorgelust naar achteren zodat als het contact uit is er ook geen stroom meer op staat. Alles lopen meten beide 12v geweldig!
      Nou nee want voor doet een oplader het wel maar achter niet terwijl ik daar ook gewoon 12v krijg. gemeten in de nieuwe 12v stekker. wat zie ik over het hoofd???? :wtf

      #18295778
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Meestal gaat de plug er dan niet goed in, bij die universele pluggen.

        Mag hopen dat je de nieuwe wel apart gezekerd hebt, en vanuit het zekeringkastje afgetapt hebt?
        Als je hem vanaf de originele gaat pakken zul je straks geheid kapotte zekeringen krijgen. 1 sigarettenplug kan al niet veel hebben, en dan vliegt de zekering er al snel uit….ga je daar een 2e aanhangen en nog eens een koelkast enz……dan word dat zekeringen inslaan ;)

        #18295779
        M.Smit
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2015

          @Fearless wrote:

          Meestal gaat de plug er dan niet goed in, bij die universele pluggen.

          Mag hopen dat je de nieuwe wel apart gezekerd hebt, en vanuit het zekeringkastje afgetapt hebt?
          Als je hem vanaf de originele gaat pakken zul je straks geheid kapotte zekeringen krijgen. 1 sigarettenplug kan al niet veel hebben, en dan vliegt de zekering er al snel uit….ga je daar een 2e aanhangen en nog eens een koelkast enz……dan word dat zekeringen inslaan ;)

          ik had gedacht dat de zekering die nu al geldt voor alleen de originele sigarettenplug genoeg was voor alleen een tom tom en een klein koelboxje van 25 liter. Dit omdat ik deze normaal bij de voorstoel zet en er geen problemen zijn. zal een tom tom erbij dan echt zoveel uitmaken? Wat bedoel je precies met de plug er niet goed ingaan? heb het met 2 verschillende opladers geprobeerd. bedoel je dat de punt niet goed contact maakt voor de plus of de 2 pinnen aan de zijkant voor de min als het ware?

          #18295780
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            dat bedoel ik ja.

            je meet 12v in je nieuwe plug toch? Dan kan alleen nog maar je ingaande plug geen goed contact maken

            #18295781
            M.Smit
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 September 2015

              Fearless

              Ja klopt. zal het morgens eens proberen met de draad van de koelbox (had ik niet voorhanden) en anders de 12v plug proberen die ik eigenlijk op mijn motor wou plaatsen. Ik hoop dat het zo simpel is! bedankt voor de reactie!

              #18295782
              Nessuno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2014

                Kijk ook even of de + en – wel goed om zitten.
                en dat als je meet er niet een heel klein – tektentje voor staat.
                heeft ook ooit eens 2 uur gekocht voor ik daar achter kwam…

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.