12v 13-polige trekhaak

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) 12v 13-polige trekhaak

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236344
    baco36
      Lid sinds:
      3 May 2011

      Ik heb een 13-polige trekhaak laten monteren onder een Zafira 2000 maar heb voor de zelf-controle van de verlichting een constante plus nodig. Het beste is om deze via een zekering direct van de accu te halen. Zelf zal ik de trekhaak meestal voor een aanhangertje en fietsendrager gebruiken (beide 7-polig). Nu is mijn vraag of ik niet dmv een “sigaretten-steker” alleen de plus kan aftakken van de plug in de kofferbak?
      Dan kan ik deze erin doen wanneer ik de trekhaak gebruik en hoef ik de draad niet helemaal naar de accu te trekken…….

      Heeft iemand een advies?

      #17865059
      Erwin1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2009

        dan is ie toch nog niet constant of heb jij een constante aansteker?

        Erwin

        #17865060
        baco36
          Lid sinds:
          3 May 2011

          Hoi Erwin,

          het is idd een constante aansteker…… de vraag is eigenlijk of dat het goed gaat als alleen een plus word weggenomen?

          #17865061
          Erwin1987
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2009

            ik zou het persoonlijk niet doen.
            want de continu plus word bij de caravan gebruikt voor koelkast etc. dus als je die er ooit aan wil moet je weer over nieuw beginnen.

            Erwin

            #17865062
            baco36
              Lid sinds:
              3 May 2011

              bedankt voor de reactie, als ik de tijd heb trek ik hem wel volledig…. maar kan dan tijdelijk in elk geval tijdig uit de voeten…..

              #17865058
              Erwin1987
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2009

                tijdelijk geen probleem lijkt me als je hem niet zwaar belast of uberhaupt gebruikt, ik heb mijn aansteker voorin afgetakt en verlengd om er achter een bij te maken, als ik een koelbox en tomtom erin doe is er niks aan de hand dus kan best iets hebben.

                Erwin

                #17865056
                marcooh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 March 2011

                  Hoi Baco,
                  hebben ze in de garage geen constante plus aangesloten dan, op 1 van de 13 polen v/d stekker?
                  Dan kan je hem misschien daarvan aftakken op de centrale plek waar de kabelboom is aangesloten van de 13polige stekker.
                  Meet met duspel op de stekkerdoos ff of je 12 Volt meet!
                  Groet M@rco

                  #17865057
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Achterin zitten zat kabels voor een contstante draad. Ook dikke.
                    Ik pak de constante plus altijd met een stekker tussen zon dikke draad. Wel zorgen dat ie goed blijft zitten.
                    Dan heb je maar een kort stukje nodig en hoef je niet door heel de auto naar voren toe.

                    #17865055
                    baco36
                      Lid sinds:
                      3 May 2011

                      Vanmiddag ff een steker aan de draad verbonden en dit werkt in elk geval. In de loop van de tijd zal ik de constante plus in de achterbak opzoeken om het verhaal weer compleet te maken.

                      Bedankt voor de reacties…….

                      #17865063
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Die draden zijn niet te missen, zijn joekels van rooie draden.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.