12 volt aansluiting

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) 12 volt aansluiting

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246308
    bandido
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2010

      Ik ben er vandaag achtergekomen dat de 12 volt aansluiting in de kofferbak van mijn opel zafira het niet doet.
      In het handleidingsboekje gekeken welke zekering nr , maar die is niet kapot.
      Is deze aansluiting misschien appart gezekerd, maar welke.

      #17989677
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        hallo 12 volt zoekende,
        Als je even verderop tussen de Topics zoekt is dit al eens
        eerder aan de orde geweest.
        Misschien kun je daaruit je probleem oplossen

        suc6

        #17989678
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          Er schijnt ergens een zekering te zitten ja, maar waar.
          Dit staat niet in het handleidingsboekje, en ook niet in die andere topics.
          Iemand die dit weet waar die zekering zit, en mij verder kan helpen.

          #17989679
          Zafira-Peter
            Lid sinds:
            5 March 2012

            Nou kan ik even niet bij de auto, maar achterin de bagageruimte zit ook een zekeringkast als ik het goed heb.
            http://www.connectcar.nl/wp-content/uploads/2010/12/GEBRUIKERSHANDLEIDING-ZAFIRA.pdf Pagina 170 en verder. Op 174 staat de zekering voor 12v achterin

            #17989680
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              Ik heb een zafira a bouwjaar 2001, en ik vind achter zoals in die beschrijving staat geen zekeringen.
              Op mijn plaats zit daar de verbandtrommel, en de plaats op de achterlichten te verwisselen.
              Die link die jij post is van een zafira b geloof ik.

              #17989681
              Zafira-Peter
                Lid sinds:
                5 March 2012

                Voor zover ik het kan zien staat er de A en B in, beetje doorlezen en zoeken denk ik :hmmz

                #17989682
                bandido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2010

                  Bijna alle pagina`s kan ik niet thuisbrengen die in die beschijving staan.
                  Is niet het type dat ik heb.
                  Raar maar waar.

                  #17989683
                  Zafira-Peter
                    Lid sinds:
                    5 March 2012

                    Vervelend, misschien toch een speciaal type in dat boekje, er staat toch duidelijk type a bij.
                    De zekeringkast achterin komt mij ook niet bekend voor en ik heb de zooi daar toch ook wel eens los gehad.
                    Helaas ben ik niet mobiel momenteel door een gebroken middenvoetsbeentje, dus ik kan ook niet naar de auto lopen om te kijken.

                    #17989684
                    bandido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2010

                      Beterschap met je voet Peter.
                      Het moet wel denk ik een zekering ergens zijn.
                      Aan die aansluiting in de kofferbak ruimte zitten de kabels aangesloten, maar geen spanning.
                      Zijn wel dunne kabels, dus of er iets zwaars opkan dat betwijfel ik.
                      Zal dus iets moeten zijn wat niet teveel stroom verbruikt.
                      We gaan binnenkort weekend naar berlijn met auto, en dacht dan dat mijn zoon zijn 10 inch laptop erop aan kan sluiten.

                      #17989685
                      Cobus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 February 2010

                        Lees dit maar even, Misshien heb je er wat aan.
                        viewtopic.php?f=45&t=152247&p=1971144&hilit=aansteker#p1971144

                        #17989686
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010

                          Die had ik al gelezen.
                          Wat jij gepost hebt heb ik ook al geprobeerd, contact aan en uit.
                          En een compressor van het bandenreparatieset kan ik ook nie vinden, en hier staat ook niets van in mijn handleiding boekje.
                          Kan beter een nieuwe plus leggen naar achteren, ben ik sneller klaar geloof ik.

                          #17989687
                          breng
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 May 2015

                            Hallo, bij mijn zafira uit 2005 werkt plotseling de compressor om de banden mee op te pompen niet meer. Er staat geen stroom meer op. Ook niet wanneer ik de motor laat draaien. Nu ben ik op zoek waar de zekering zit darvan maar kan nergens iets terug vinden, niet in het boekje van de auto en op internet heb ik ook nog niets gevonden waar de zekering geplaats is. Bij sommige modellen zit er links achter in de kofferbak ook nog een zekeringkasje maar dat is bij mij niet zo. Weet iemand waar ik moet zoeken?

                            #17989688
                            Paulus82
                              Lid sinds:
                              9 March 2016

                              Als je de zekeringkast bestuurderszijde los haalt zit daarachter een relais met zekering. Deze is voor de sigaretten aansteker in de kofferbak.

                              Ik hoop dat dit je helpt

                              #17989689
                              Tinus84
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 December 2015

                                @bandido wrote:

                                Beterschap met je voet Peter.
                                Het moet wel denk ik een zekering ergens zijn.
                                Aan die aansluiting in de kofferbak ruimte zitten de kabels aangesloten, maar geen spanning.
                                Zijn wel dunne kabels, dus of er iets zwaars opkan dat betwijfel ik.
                                Zal dus iets moeten zijn wat niet teveel stroom verbruikt.
                                We gaan binnenkort weekend naar berlijn met auto, en dacht dan dat mijn zoon zijn 10 inch laptop erop aan kan sluiten.

                                Kan je volgens mij zwaarder belasten dan de aansteker voorin.

                                #17989690
                                computerbug
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 April 2011

                                  Hoi, jongens

                                  Ik ben even bezig geweest met lezen, en ik hoop dat jullie er uit gaan komen.
                                  Uit het boekje Zafira A bediening, Veiligheid, Onderhoud.


                                  1. Deze de plaats van de sigaretten aansteker, dat zal velen niet ontgaan zijn.


                                  2. Bij een aantal een probleem, De plaats van de zekering.

                                  Als ik naar het eerste kolom kijk, afbeelding 2.

                                  33 Klem 30 Aanhanger-
                                  Constante stroom,
                                  Contactbus voor het
                                  aan sluiten van accessoires

                                  Lees goed wat er in de derde kolom staat geschreven. afbeelding 1.

                                  Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, maar dat denk ik wel. :thumb

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.