Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1.6 vervangen naar 2.5 V6 Makelijk??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2009 om 12:38 #17528466
dan zal je eens moeten kijken.
maar voor 3500 zal je wel wat kunnen vinden, en dan is een 1..6 makkelijker te verkopen op het moment als een 2.5 V6.
ik denk als je partikulier verkoopt en koopt je misschien zelfs niks meer kwijt bent.
Willem
8 oktober 2009 om 19:14 #17528467Zeg willem,
de mijne is ook een 1.6 16v maar wil volgend jaar toch naar een 1.8 of een 2.0 :angel
Kan ik in mijn auto zo ff een 1.8 of een 2.0 blok er in gooien of moet ik dan ook van alles aanpassen?:vertag
En zo als remschijven moeten die ook vervangen worden.Dirkjan
8 oktober 2009 om 20:21 #17528468dit is toch wel wat meer werk.
Het is zowiezo Motor + bak, motorsteunen :hmmz, steekassen, aanbouwdelen.8 oktober 2009 om 20:40 #17528469O ik dacht dat dat beter ging passen dan een 2,5 v6.:(
Dus ook een duur grapje.:vertag
8 oktober 2009 om 20:42 #17528470motorswaps zijn erg duur invergelijking met wat het oplevert.
Ik zou eerder voor een ander inlaat traject gaan zoals hierboven al vermeld staat.
Zoals een Mantzel Powerbox of zo’n ding van Lexmaul.8 oktober 2009 om 20:46 #17528471ja maar is dat blokkie wel sterk genoeg voor.
Als ik hoor dat een 1.6 blokje de zwakste van opel zijn.:thumbdown
Of loop ik nu dom te lullen:D:D9 oktober 2009 om 17:38 #17528472Blokkie is er sterk genoeg voor.
Belangrijker is het rechtervoetje van de baas van deze 1600 16v eigenaar redelijk getemd.
dat is vaak het grootste probleem.
en ja, als je dan toch gaat ombouwen is het naar 2.5 V6 wel het leukste.
nadeel is dat je met een 1600 8 of 16v een small block te pakken hebt, en je inderdaad alles wat je evt bij een v6 zou moeten wijzigen ook moet wijzigen bij ombouw naar 1.8 16v (tot ’99) en 2.0 16v.
Willem
11 oktober 2009 om 21:57 #17528473origineel gepost door wim-v6
Blokkie is er sterk genoeg voor.Belangrijker is het rechtervoetje van de baas van deze 1600 16v eigenaar redelijk getemd.
dat is vaak het grootste probleem.
en ja, als je dan toch gaat ombouwen is het naar 2.5 V6 wel het leukste.
nadeel is dat je met een 1600 8 of 16v een small block te pakken hebt, en je inderdaad alles wat je evt bij een v6 zou moeten wijzigen ook moet wijzigen bij ombouw naar 1.8 16v (tot ’99) en 2.0 16v.
Willem
Ik laat het maar bij de 1600 16v,zoveel verstand heb ik nou ook niet van auto’s:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.