1.3 N (of S?) kaduuk

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 1.3 N (of S?) kaduuk

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206515
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    Heb me onlangs een Kadett D Caravan 1.3 N (kan ook net zo goed een 1.3 S zijn) van ’79 aangeschaft.

    Nu vertelde de vorige eigenaar dat de koppelingskabel kapot zou zijn. Heb daar even naar gekeken maar kan zo op het oog niets raars ontdekken aan de kabel. Maar het koppelingspedaal zit constant volledig in getrapt, je kan om wel weer uittrekken in normale stand maar klapt dan meteen weer terug in ingetrapte stand… Kan ’t dan ook zijn dat de versnellingsbak zelf dan ook stuk is?

    Verder ben ik erachter gekomen dat het blok extreem heet moet zijn geweest aangezien de luchtfilterbak aan de achterzijde gesmolten is. Verder is het koelvloeistofreservoir schoonleeg, maar dat kan misschien ook te maken hebben met de lange stilstand..? SW vertelde me al dat ik maar beter het blok eruit kon wippen en er een andere in te gaan leggen. Hetgeen ik eigenlijk ook wel ga doen, maar wou toch even jullie mening hebben. Wat kan er allemaal aan kapot gaan bij oververhitting en waar moet ik op letten. En heeft ’t überhaupt wel zin om het blok open te trekken? Heb er eigenlijk al geen zin in, maar jah…

    Hoop dat jullie hier wat meer zinnings over kunnen vertellen. :P

    #17384709
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Pedaal op de grond:

    Drukgroep gesprongen of defect druklager.

    Gesloten luchtfilterhuis, heb ik wel vaker gezien bij de 1300.

    Vul m eens met kvs en laat m warm worden.

    dan weet je wat.

    Willem

    #17384710
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    origineel gepost door wim-v6
    Pedaal op de grond:

    Drukgroep gesprongen of defect druklager.

    Gesloten luchtfilterhuis, heb ik wel vaker gezien bij de 1300.

    Vul m eens met kvs en laat m warm worden.

    dan weet je wat.

    Willem

    Oké, thanx. Flikker er dan wel even wat water in, verse accu aansluiten en dan proberen aan te slingeren. Ben sowieso wel even benieuwd wat er dan gebeurt. :D Probeer ‘m wel aan de praat te krijgen.

    #17384711
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    altijd leuk te proberen toch.

    misschien loopt t als een naaimachinetje

    Willem

    #17384712
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    origineel gepost door wim-v6
    altijd leuk te proberen toch.

    misschien loopt t als een naaimachinetje

    Willem

    We zullen zien, film ’t verhaal wel even. :P Dus áls er iets gebeurt plaats ik dat dan wel ff. :vertag

    #17384713
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Super!

    #17384714
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    Niet bepaald spannend. :P Blok zit zo vast als een huis, niet normaal. :o:D Geen beweging in ’t monstertje te krijgen. :vertag

    #17384715
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    okeej dan maar een andere erin he

    Willem

    #17384716
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    origineel gepost door wim-v6
    okeej dan maar een andere erin he

    Willem

    Daarom, moet eerst tijdelijk een andere 1300 in.

    #17384717
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    Heb er inmiddels eentje gekocht, zaterdag haal ik hem op. :thumbup

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.