Reageer op: Corsa D motormanagement lampje P0036 foutcode

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D motormanagement lampje P0036 foutcode Reageer op: Corsa D motormanagement lampje P0036 foutcode

#18383951
corsad030
Bijdrager
  • Topics 1
  • Reacties 4
Lid sinds:
27 June 2020

Inmiddels heb ik de sonde vervangen met een originele (gebruikte) sonde. De sonde die er eerst in zat is niet het origineel van Opel maar onderstaande van Bosch.

https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/8446849?gclsrc=aw.ds&&gshp=1&gclid=CjwKCAjwmf_4BRABEiwAGhDfSSWyzBDCHvcXUjUM-Rfprw3vCSJKl60TgQDC1YR6_RwqWRr-NlpYtxoCm3oQAvD_BwE

Helaas heeft dat niets geholpen, na resetten en even te hebben gereden brandde het lampje weer. Ik heb nu een andere OBD scanner waardoor ik geen grafiek kan uploaden van het signaal. Maar het ging om een rit van 13 minuten, aan het begin is het signaal 1,275v (net als op de grafiek van de vorige lambdasonde), na 5 minuten rijden begint het signaal te dalen. Tegen het einde van de rit bereikt het een signaal van 0,75v en bij stilstand stijgt het weer snel richting de 1,275v. Zowel Sensor 1 als Sensor 2 beginnen vanaf 1,275 volt en dat daalt naarmate de sensor warmer wordt.

Naast de P0036 foutcode geeft de scanner ook de volgende pending codes (minder ernstig, motormanagementlampje wordt waarschijnlijk niet hierdoor getriggerd)

P0138 O2 Oxygen Sensor Circuit High Voltage (Bank1, Sensor2)
P0140 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank1, Sensor2)
P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank1, Sensor2)
P0054 HO2S Heater Resistance (Bank1, Sensor2)

Van de Iambdasonde die eruit is gehaald heb ik de weerstand tussen de twee witte kabels (de heater-kabels) gemeten, dit was 9.6 ohm en bij de nieuwe sonde was dat 8,7 ohm. Ik las ergens dat een nieuwe sonde (niet specifiek mijn model) 9 ohm moet meten. Naast het feit dat de foutmelding is teruggekomen wijst dit er dus niet op dat er iets mis was met de oude lambdasonde. Valt er verder iets van deze info af te leiden? En zo niet wat zou ik nu het beste kunnen doen?