Reageer op: Gegevens diensten

Forumindex Forums Modellen Grandland X Gegevens diensten Reageer op: Gegevens diensten

#18372828

FransS
Participant
  • Topics 2
  • Reacties 15
  • Offline
  • Lid sinds:
    20 December 2019

Ga eerst na of je auto geschikt is voor Opel Connect. Dat kan je vinden op je myopel.nl account. Je moet je auto laten verifiëren. Dit kan ook on-line. Waarschijnlijk ter controle dat de auto bij jou hoort. Vervolgens kan je de Opel Connect services activeren: Live Navigatie en Voertuigstatus en informatie. Deze activatie aanvraag wordt binnen 1 – 2 dagen door Opel per e-mail bevestigd met een factuur van €0 omdat de eerste 3 jaar gratis is. Als dat allemaal gedaan is moet je de Opel app installeren op je telefoon. Hierop kan je zien dat de diensten idd geactiveerd zijn en ook vermeldt de app middels een link waar je nieuwe FW en kaarten voor je infotainment/navigatie kan ophalen. Vervolgens ga je met je telefoon in de auto zitten, en koppel je met bluetooth. Let ook op dat je op je telefoon bluetooth tethering hebt aangezet zodat je infortainmentsysteem via je bluetoothverbinding toegang heeft tot het internet van je telefoon.

Als je nu het scherm op je infotainment opzoekt van Status aangesloten services dan moet daar “Aan” staan en bij Beschikbaarheid internetdiensten “Beschikbaar” staan. Vergeet ook niet het vinkje te zetten bij Versturen van gegevens toestaan.

Of je dataverbinding is gelukt kan je controleren of je in het navigatiescherm het TomTom Traffic symbool ziet i.p.v. TMC.

Succes!

 

20200302_152225c

20200228_113508c

 

20200228_113545c

*****
Opel Grandland X Business Executive 1.2, 8EAT automaat, MY2020, levering dec 2019
Moonstone Grey, Executive+ pakket, 18" velgen, achteruitrijcamera, trekhaak afneembaar
Opel CONNECT, Intellilink 5: FW 21.08.25.12, Kaarten 17.0.0