Gegevens diensten

Forumindex Forums Modellen Grandland X Gegevens diensten

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353446
    mwgk83
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2018

      Goedendag,

      Mijn vraag gaat over het IntelliLink 5.0 systeem. In het systeem heb je een gegevensdiensten lijst (benaderbaar via het “!” symbool rechtsboven).  Wanneer ik vervolgens naar Data en Services ga staat hier vermeld dat de aangesloten services niet zijn geactiveerd.

      Door op het wereld bol symbool te drukken wordt er een activatie procedure gestart, maar zonder resultaat. In de handleiding staat niets vermeld over deze optie. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

      Mvg. Mark

      IMG_20180304_154141

      #18353483
      Dennis99
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 January 2014

        Ik zie bij mij ook niet het wereld bol symbool ?, als ik bluetooth zoeken kies dan ik mijn IPhone kiezen en een vinkje zetten bij internet gebruiken maar als ik het opgeslagen heb en weer terug ga is het vinkje weer uit? Kan dus eigenlijk niets doen met deze pagina in het menu.

        Ik heb trouwens ook iets anders, heb altijd het gevaren driehoek symbool boven in het menu staan, als ik daar op klik dan kan ik mobiele radar / flitspaal etc kiezen en opslaan. Dit werkt volgens mij ook niet, want hij doet er verder niets mee. Ik kan het ook niet vinden om het symbool uit te schakelen, verder zou er een database moeten zijn van flitspalen enzo maar hij zegt bij mij dat de database niet aanwezig of geïnstalleerd is.

         

        #18353484
        mwgk83
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2018

          Het wereld bol symbool wordt volgens mij pas zichtbaar als je een gegevens verbinding heb via je telefoon. Het vinkje bij Internet kan je pas zetten of wordt gezet, nadat je Tethering via Bluetooth heb geactiveerd op je telefoon (zie link).

          https://support.apple.com/nl-nl/HT204023

           

          #18353513
          Dennis99
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 January 2014

            Klopt, ik heb tethering aangezet op de telefoon en krijg nu ook het symbool, hij start de activatie maar gaat naar een paar seconden terug naar het vorige scherm?

            #18353564
            mwgk83
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2018

              Bij mij gebeurd hetzelfde.

              #18353568
              mwgk83
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 March 2018

                Vanmiddag contact opgenomen met Opel NL en deze vertelde mij dat de gegevensdiensten door de dealer moeten worden geactiveerd. Ik wacht nog op een reactie vanuit de dealer.

                #18353595
                Dennis99
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 January 2014

                  Laat mij even weten wat de dealer zegt, dan kan ik ook contact opnemen.

                  #18354110
                  mwgk83
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 March 2018

                    Van de week ben ik bij de dealer geweest en deze heeft het eea uitgezocht. Helaas geen oplossing. Ik heb nog een case lopen bij OpelNL en als het goed is krijg ik hier maandag een reactie van terug.

                    Wel wist de dealer mij te vertellen dat de gegevens diensten een optie zijn welke zijn meegekomen uit de Peugot 3008, maar deze waarschijnlijk niet door Opel worden ondersteund.

                    #18357555
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Beste Grandlanders, iemand nog wijzer geworden bij een dealer of het werkend gekregen?

                      #18357586
                      mwgk83
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 March 2018

                        Toevallig ben ik gisteren terug gebeld door de Opel klanten”service” en deze vertelde mij dat de functie niet wordt ondersteund door Opel en dat het een optie is welke is overgekomen vanuit de Peugot 3008.

                        #18357646
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @mwgk83 bedankt voor je reactie, dit had ik ook min of meer vernomen van de garage via Opel. hopelijk geven ze binnenkort het gewoon vrij, en geven ze de klanten gewoon de mogelijkheid om zelf een abonnement hiervoor af te sluiten.

                          Op de website van tomtom staat overigens wel de navigatie van de Peugeot welke dus identiek is.

                          Ps. de Peugeot dealer kan het ook niet vrij schakelen, er is navraag gedaan.

                          #18357647
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Ik denk dat hier onder de kloe staat:

                            PEUGEOT CONNECTED SERVICES (is de tomtom hd traffic en Gevarenzones)
                            U beschikt gedurende 3 jaar over een gratis abonnement op al deze servicesi. Na deze periode kan het abonnement, tegen betaling, worden verlengd. Dankzij de bij PEUGEOT Connect SOSi inbegrepen simkaart werkt het systeem autonoom, zonder bijkomende kosten.

                            Komt rechtstreeks van Peugeot website, de Grandland en Crossland kunnen ook immers geen adressen via onestar laden. Er is simpel weg gewoon geen communicatie mogelijkheid (klinkt gewoon erg bizar gezien Onestar en Wifi in de Opel) die werkt tussen de Intellilink 5.0 (Basis Peugeot) en Onestar (Opel). :toppie:  :good-job:

                             

                             

                            #18357679
                            mmarkvoort
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 April 2018

                              Maar stel dat het geactiveerd kan worden? Wat zou je er dan aan hebben?

                              Kun je dan internetten op je scherm? Lijkt me toch vrij zinloos of niet?  ;-)

                              #18357690
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Mijn “oude” TomTom had ook deze services (volledig gratis) geintegreerd. Wat ik lees komen de services van de Opel Navi hiermee overeen. Met deze services werd realtime via een internetverbinding (hotspot van mobiel) de verkeerssituaties en gevarenzones op de route weergegeven en geüpdatet. Lijkt mij, zeker als het Opel systeem een TomTom systeem is, een waardevolle aanvulling. Overigens werkt de huidige weergave van filevorming op de Opel Navi (helaas  ;-) ) ook prima.

                                #18357740
                                mmarkvoort
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2018

                                  [quote quote=18357690]Mijn “oude” TomTom had ook deze services (volledig gratis) geintegreerd. Wat ik lees komen de services van de Opel Navi hiermee overeen. Met deze services werd realtime via een internetverbinding (hotspot van mobiel) de verkeerssituaties en gevarenzones op de route weergegeven en geüpdatet. Lijkt mij, zeker als het Opel systeem een TomTom systeem is, een waardevolle aanvulling. Overigens werkt de huidige weergave van filevorming op de Opel Navi (helaas ;-) ) ook prima.[/quote]

                                   

                                  Dat zelfde kun je ook met Waze via Android Auto regelen.

                                  Werkt perfect. Ik gebruik niet anders meer.

                                  #18358052
                                  AndreX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 June 2018

                                     

                                    Volgens mij zou dit gewoon moeten kunnen werken (indien nodig via thetering van je mobiel). Toch te bizar voor woorden dat OPEL een PSA systeem in z’n auto’s stopt en dan niet de features aanbiedt die erbij horen terwijl je display vol staat met TomTom live symbolen die dus niks doen! Ik heb er geen bezwaar tegen om voor het activeren van TT live te betalen want het zat nu eenmaal niet in de deal maar enige inspanning van OPEL die de Grandland naast de 3008 / 5008 neerzet is wel op z’n plaats.

                                    Vraag mij alleen nu af hoe we OPEL zover kunnen krijgen echt wat te gaan doen. Iemand een idee?

                                    Ik heb overigen het idee omdat ze met OPEL CONNECT gaan beginnen in de 2019 modellen deze wel de TTlive feature standaard zullen krijgen.

                                     

                                     

                                     

                                    Het is toch te bizo

                                    #18358134
                                    rav994
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2018

                                      Bij de 3008 word dit via Tomtom geregeld.

                                      Volgens mij kun je beter bij tomtom aankloppen dan bij opel.

                                      Als je auto bij TT bekend is, dan zal het activeren werken.

                                      https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps-services/shop/live-services/opel/

                                      #18358244
                                      mwgk83
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 March 2018

                                        Op de website van TomTom kan je controleren of je systeem geschikt is door het invullen van de eerste twee cijfers van het serienummer van je navigatiesysteem. Waar kan je het serienummer vinden?

                                        #18358267
                                        Packaert
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 May 2016

                                           

                                          Dit was het antwoord van Tom Tom in verband met de extra betalende diensten voor mijn intelilink 5.0

                                          HI Philip,
                                          In dat geval dien je inderdaad contact op te nemen met je dealer, dit gaat helaas niet via ons. Sorry.

                                          Wel wens ik je een prettig weekend toe!

                                          Pjotr Tom tom

                                           

                                           

                                          #18358339
                                          rav994
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 May 2018

                                            Ik vraag mij dan echt af waar deze tweet dan op slaat, van de officiele Opel twitter account.

                                             

                                             

                                            Er staat toch echt, the TomTom HD Traffic feature comes as standard in the Grandland X!

                                             

                                            #18358475
                                            Data58
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 July 2018

                                              [quote quote=18353483]Ik zie bij mij ook niet het wereld bol symbool ?, als ik bluetooth zoeken kies dan ik mijn IPhone kiezen en een vinkje zetten bij internet gebruiken maar als ik het opgeslagen heb en weer terug ga is het vinkje weer uit? Kan dus eigenlijk niets doen met deze pagina in het menu. Ik heb trouwens ook iets anders, heb altijd het gevaren driehoek symbool boven in het menu staan, als ik daar op klik dan kan ik mobiele radar / flitspaal etc kiezen en opslaan. Dit werkt volgens mij ook niet, want hij doet er verder niets mee. Ik kan het ook niet vinden om het symbool uit te schakelen, verder zou er een database moeten zijn van flitspalen enzo maar hij zegt bij mij dat de database niet aanwezig of geïnstalleerd is.[/quote]


                                              @Dennis
                                              voor het DRIEHOEK symbool boven in je venster de volgende oplossing: je kunt deze eenvoudig uitschakelen door in het menu van de NAV te kiezen voor KAART en dan de eerst keuze “Melden van risicozones toestaan” uit of niet aan te vinken.

                                               

                                               

                                              #18372828
                                              FransS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 December 2019

                                                Ga eerst na of je auto geschikt is voor Opel Connect. Dat kan je vinden op je myopel.nl account. Je moet je auto laten verifiëren. Dit kan ook on-line. Waarschijnlijk ter controle dat de auto bij jou hoort. Vervolgens kan je de Opel Connect services activeren: Live Navigatie en Voertuigstatus en informatie. Deze activatie aanvraag wordt binnen 1 – 2 dagen door Opel per e-mail bevestigd met een factuur van €0 omdat de eerste 3 jaar gratis is. Als dat allemaal gedaan is moet je de Opel app installeren op je telefoon. Hierop kan je zien dat de diensten idd geactiveerd zijn en ook vermeldt de app middels een link waar je nieuwe FW en kaarten voor je infotainment/navigatie kan ophalen. Vervolgens ga je met je telefoon in de auto zitten, en koppel je met bluetooth. Let ook op dat je op je telefoon bluetooth tethering hebt aangezet zodat je infortainmentsysteem via je bluetoothverbinding toegang heeft tot het internet van je telefoon.

                                                Als je nu het scherm op je infotainment opzoekt van Status aangesloten services dan moet daar “Aan” staan en bij Beschikbaarheid internetdiensten “Beschikbaar” staan. Vergeet ook niet het vinkje te zetten bij Versturen van gegevens toestaan.

                                                Of je dataverbinding is gelukt kan je controleren of je in het navigatiescherm het TomTom Traffic symbool ziet i.p.v. TMC.

                                                Succes!

                                                 

                                                20200302_152225c

                                                20200228_113508c

                                                 

                                                20200228_113545c

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.