Reageer op: Opel Corsa D 2009 Lampen ombouwkit / Lichtopbrengst verbeteren

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa D 2009 Lampen ombouwkit / Lichtopbrengst verbeteren Reageer op: Opel Corsa D 2009 Lampen ombouwkit / Lichtopbrengst verbeteren

#18369769
Arthurvs
Deelnemer
    Lid sinds:
    5 November 2019

    Na veel websites te hebben bezocht, zoals bijvoorbeeld alles op Bol.com ziet het er naar uit dat door de veranderde EU wetgeving LED lampen lastig te vinden zijn. De meeste lampen werkten namelijk gewoon perfect maar hadden geen E-keur alhoewel ze toen dus gewoon door de APK heen kwamen. Nu de lampen een E-keur moeten hebben is een setje LED lampen opeens lastig te vinden.

    Wat ik ook geleerd heb is dat de verlichting van een auto best wat brandstof kost. Ik rij altijd met Dimlicht op want naar mijn mening ben je dan ook overdacht iets beter zichtbaar. Ook woon ik in een gebied met veel tunnels dus dan hoef ik mijn lampen niet steeds aan en uit te zetten. Dat blijf ik ook gewoon doen maar naar LED overstappen zou iedere 24.000 km ongeveer 40 liter benzine moeten schelen. Dat kost zo ongeveer 60 euro, wat inhoud dat de LED lampen zichzelf dus ook terug kunnen verdienen mits ze niet te duur zijn (de levensduur is ook vele male langer). Dit laatste is een leuke impuls om nog even extra hard door te zoeken naar LED H7 lampen met E keur. Het is namelijk nogal een woud aan (oude) niet gekeurde LED lampen waardoor de goede in Google net even niet boven komt drijven.