Reageer op: C30SE 24V in monza bouwen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD C30SE 24V in monza bouwen Reageer op: C30SE 24V in monza bouwen

#18369650

schampert
Participant
  • Topics 0
  • Reacties 15
  • Offline
  • Lid sinds:
    26 November 2018

Ik heb sinds kort een aandrijfas laten maken en de monza begint aardig compleet te lijken. De as was wel iets duurder dan ik had gedacht. Op maat gemaakt, nu nog maar 1 as, koste mij 600,- :no-money: maar deze as kan dan ook 1200 pk hebben. nou had ik de 3.0 al iets op tijd gezet volgens de markering op het vliegwiel maar hij liep nog niet zo heel denderend. Is dit wel de goede manier van afstellen? het is een automaatblok die ik heb omgebouwd tot handgeschakeld en ik kreeg hem niet afgesteld tot op de markering. Toch maar even een testrit gemaakt om de as te testen. Voor zo veel geld was ik wel super benieuwd hoe dat nou rijd. Na een klein rondje (zonder uitlaat) kwam ik heel even zonder benzine te staan, de meter gaf aan dat ik nog 1/4  á 1/8 tank had maar de pomp kon er al niet meer bij. gelukkig was het maar 15 meter drukken en had ik de banden hard. Benzine er bij in gedonderd, starten en lopen, alleen wel een hele nare tik voor bij het blok. Ik ging er meteen vanuit dat dit de ventilator was die een dwarsbalk raakte maar dit was niet het geval. wat zou dit rare getik kunnen zijn? Iemand dit ook al een keer gehad? Het blok had 1.8 ton gelopen en altijd een automaat achter gezeten. ik heb nu ook aanzienlijk minder oliedruk, ik had eerst 4 bar nu nog maar 1.5. Een complete revisie zal er voor mij niet in zitten dus ik hoop dat het te repareren is…