Reageer op: stop-/startsysteem werkt niet (meer)

Forumindex Forums Modellen Grandland X stop-/startsysteem werkt niet (meer) Reageer op: stop-/startsysteem werkt niet (meer)

#18368612
Astroide01
Deelnemer
    Lid sinds:
    5 June 2011

    Beste mede-GL-rijders,

     

    Voor mijn vakantie ben ik nogmaals naar mijn garage gegaan om de ‘ladingstoestand’ van mijn accu nogmaals te laten meten: deze was nog steeds onder de gestelde 75% voor het in werking treden van het stop/start systeem. Ze vonden dit erg vreemd en stelde voor om de auto een nachtje daar te houden, de accu volledig onder lading te zetten en de accu-sensor te resetten. De volgende ochtend werd ik al gebeld, het had niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ze zouden (op kosten van Opel) een nieuwe accu plaatsen om te kijken of het daar aan zou liggen. En ja . . . Nadat de monteur het systeem een aantal keer getest had, mocht ik hem weer meenemen. Dit was half juli en tot nog toe werkt mijn stop-/start systeem weer zoals het hoort  (mits voldaan wordt aan de standaard voorwaarden).

    Ze hadden dit nog nooit meegemaakt (ahum . . .) en ik was daar de eerste met een GL die een nieuwe accu kreeg. Mogelijk dat dit ook het probleem bij andere kan zijn.