Reageer op: Vectra C “op drie poten”

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C “op drie poten” Reageer op: Vectra C “op drie poten”

#18368570

Case1970
Participant
  • Topics 1
  • Reacties 4
  • Offline
  • Lid sinds:
    5 May 2013

Even een laatste reaktie.

Het probleem is opgelost!

Ik heb een revisieset voor de hogedruk brandstofpomp gekocht met als doel de pomp te repareren. Op Youtube staan een aantal goede “how-to’s” om de 3 kleine en 1 grote drukmembramen te vervangen met zo’n set.

Een nieuwe pomp kost echt ruim 600 euro dus de revisie leek mij interessant om zelf te doen.

Ik had de pomp uit de auto geschroefd en binnenshuis volledig uit elkaar gehaald. Binnen in de pomp zitten 3 duwstangetjes (als een soort kogels in een revolver). Deze duwen beurtlings tegen de membraampjes, maar eentje zat volledig vast in het houdertje…

Met de nodige kracht heb ik hem eruit gekregen en de binnenkant van het houdertje met een klein borsteltje op de Dremel voorzichtig uitgeschuurd. Daarna de pomp weer in elkaar gezet en gesloten. Omdat er geen lucht in de pomp mag blijven zitten heb ik het sluiten in en bak transmissie olie gedaan. (Volledig onder “water” dus).

Terug in de auto gemonteerd en de Vectra loopt weer als een zonnetje!!!

Beter dan voorheen, maar nu heb ik ook een nieuwe bobine en nieuwe bougies.

Ik heb de revisieset dus helemaal niet hoeven gebruiken.

Bij deze bied ik set te koop aan. Ik zal kijken of ik deze op dit forum adverteren.

Nogmaals bedankt Opeltje 17 voor het gegeven advies.

:toppie:

 

 

D Kadet 1980 1.3 Hatchback, E Kadet 1987 1.3 3 deurs, B Vectra 1999 1.6 16v station, B Vectra 2001 1.8 16v station automaat, C Vectra 2003 2.2 direkt station.