Reageer op: Kadett C Coupe Ombouwen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupe Ombouwen Reageer op: Kadett C Coupe Ombouwen

#18368534
Randy122000
Deelnemer
    Lid sinds:
    23 August 2018

    ik ben weer even lekker bezig geweest!

    ik heb de motor, de as en de versnellingsbak er in een geheel uitgehaald,eerst had ik de auto flink omhoog gekrikt en met blokken ondersteund  daarna had ik de versnellingsbak losgemaakt van het chassis en de cardanas. daarna alle bevestigingspunten van de vooras los gemaakt en langzaam de combinatie laten zakken, en onder de auto vandaan gerold. was een heel werk om al die vooras bouten los te maken, die zaten helemaal vastgeroest en dan ook nog treadlocker er op en nog alles ingesmeerd met een laag teer. uiteindelijk alles flink heet gestookt tot het teer weggebrand was en de treadlocker bros was geworden, toen zijn ze met een grote ratel toch los gekomen.
    37

    er is in ieder geval genoeg ruimte in de motorruimte :applause02:
    de vooras onder de auto krijgen is in je eentje ook niet zo’n makkelijk taakje, alles moet namelijk goed uitlijnen en waterpas staan anders komt hij er niet onder. dat ik op het gras moet werken helpt er ook niet bij (de manta a van mn broer staat nu binnen op de brug…) uiteinderlijk is het toch gelukt.
    38

    Dan is het tijd om de nieuwe motor er in te hangen! alles paste er zo in, was in mn eentje minder dan een half uur bezig om hem er in te krijgen. ik moet alleen de ECU nog aansluiten en een radiator bestellen en er in hangen. de gaskabel heb ik ook al geregeld, ben naar de sloop geweest en de gaskabel van een 3.0 omega A afgehaald. beetje aanpaswerk en hij werkt met minimale speling en als ik vol gas geef gaat de gasklep volledig open. :good:
    39

    Ik heb trouwens een 2.2 kleppendeksel omdat het originele 2.4 kleppendeksel kapot was… ik heb hem er wel bij gekregen maar de gaten voor de bouten waren uitgescheurd.

    40

    De nieuwe uitlaat is ook al aangekomen :good:   zou er zo opgebout kunnen worden, maar dat gebeurt pas als de motor gelopen heeft.
    41