Reageer op: Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert…

Forumindex Forums Modellen Corsa Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert… Reageer op: Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert…

#18367968
eerste-opel
Deelnemer
    Lid sinds:
    10 March 2010

    Vanmorgen helaas ook de bobine moeten laten vervangen van een Opel Corsa uit september 2015 (modeljaar 2016) bij bijna 40.000 kilometer. Ik ben een leek voor wat auto’s betreft en (mede) omdat het onderweg naar het werk gebeurde heb ik de wegenwacht gebeld. Deze waren er met ongeveer 30 minuten. Kosten voor de nieuwe bobine € 240,00 ongeveer (afgerond) en gezien ik lid van de wegenwacht ben voor de rest geen kosten. De bougies zijn volgens mij niet vervangen. De foutmelding was een overslag in cylinder 1.

    Eerder vanmiddag las ik (elders) op internet dat een bobine bij andere merken tot wel 150.000 kilometer mee zouden moeten gaan, maar dat dat korter kan zijn wanneer je de auto lang laat stil staan. Mijn auto rijdt geen wereldafstanden; maar wel 3x in de week ongeveer 60 km. woon/werk door bebouwde kom/buitenwegen (60/80) en snelweg en dan nog privé kilometers wat op ongeveer 10.000 per jaar neer komt.
    De auto heeft t/m afgelopen donderdag 3 weken stilgestaan i.v.m. bepaalde omstandigheden, maar met langdurig stilstaan wordt toch meer bedoeld dan 3 weken? Hij heeft in eerdere jaren namelijk ook 3 weken stilgestaan zonder problemen.
    Ook korte stukjes (van parkeervak naar oprit of vice versa) moeten toch een paar keer per jaar mogelijk zijn?