Reageer op: ontsteking problemen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) ontsteking problemen Reageer op: ontsteking problemen

#18367379
gizmo01
Deelnemer
    Lid sinds:
    26 December 2013

    Arv bedankt alvast voor de info. maar het helpt me voorlopig geen meter verder jammer genoeg. ik heb dit op gezocht hoe je dit uitleest maar dit werkt dus niet bij mij ik vind enkel de stekker aan de m2.5 met enkel 2 draden: bruin/wit en bruin/geel. diagnose menu is dus bruin/geel aan de massa maar het motormanagement lampje (in dashboard) blijft branden en pinkt maar niet dus kan ik geen foutcode lezen. zelf een lampje aansluiten zoals beschreven (Motormanagement lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij m2.8 en witte draad bij m2.5) en pin 15 (12v contact) onderop zekering kast Manta B.) heb ik nog niet geprobeerd maar durf ik niet direct omdat ik bang ben om verdere schade van mij is het het een motronic 2.5 dus zou in principe de witte draad moeten zijn. de krukaspositiesensor voor het zekerste eens afgehaald contacten van de stekker geschuurd (deze meet 550 ohm) zoals het moet zijn dus zal niet defect zijn vermoed ik. de bobine sluit ik ondertussen door de info die gevonden heb op internet ook al zeker uit. hopelijk iemand nog meer tips?