Reageer op: Racing Chip for Astra K 1.4 150pk

Forumindex Forums Modellen Astra Racing Chip for Astra K 1.4 150pk Reageer op: Racing Chip for Astra K 1.4 150pk

the-duke
Participant
  • Topics 20
  • Reacties 243

Ik heb niet vermeld hoeveel koppel ik heb, maar als je het wilt weten is dat 260 nm bij 3360 omw/min en mijn M32 bak heeft een extra oliekanaal naar het probleemlager (“de vernieuwde versie”). Deze kan officieel 320 nm aan, dus marge zat, “theoretisch”…

Dit is al de zoveelste opmerking die je maakt bij allerlei mensen over modificaties, dat alles kapot zou gaan.
Ik weet niet wat je gedachte daarachter is, of je een of andere milieu-man bent ofzo en ik ga er verder ook niet meer op reageren.

Als we zonder emotie blijven bij de feiten, kan ik je wel vertellen dat de theorie anders werkt dan de praktijk.
Ik rijd al een kleine 30 jaar zwaar opgevoerde Opels en deze worden ook echt tot op de limiet gebruikt (drag racing, circuit e.d.), zonder dat er zaken kapot gaan. Ik heb bijvoorbeeld ook kennissen die nog verder gaan jaar in / jaar uit drag racen met standaard opel F23 bakken, dikke slicks eronder en 600 pk / 530 nm, terwijl deze slechts geschikt zou zijn tot 230 nm.. Als er 1 merk is waarbij dit kan (naast Saab), zou ik mijn geld zetten op Opel (pre-Peugeot uiteraard)

Fijn weekend.