Reageer op: Rekord D opbouwen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord D opbouwen Reageer op: Rekord D opbouwen

#18365980
Black_Commo
Deelnemer
    Lid sinds:
    22 October 2009

    bedankt allemaal voor het meedenken!

    Ik ben er ondertussen wel uit dat ik de oliekoeler weg laat.

    [quote quote=18365814]Als ik het goed zie op de laatste foto heb je geen toplager in je krukas zitten waar de prise as van je getrag bak in komt. Deze moet er volgens mij altijd in als er geen automaat maar een handbak achter komt. Als je het lager niet hebt krijgt de prise as een zwaardere belasting te verwerken waardoor je bak sneller stuk zal gaan.[/quote]

    je ziet daar achter de koppelingsplaat wel een naaldlager zitten. is dat niet het lager dat je bedoeld?

     

    [quote quote=18365850]

    Wat de bak betreft ben ik er nog niet uit wat er met het monteren nou is misgegaan dat de hevel niet teruggeduwd wordt

    Ik snap het probleem niet echt. Bedoel je dat de stang waar het druklager op zit niet terug gaan naar het niet mee bekrachtigen van het koppelingspedaal? Er hoort in de bak een rubberen stofkap te zitten waar de stang waar het druklager aan zit door heen gaat. Deze zorgt er voor dat het druklager wordt ontspannen bij het los laten van het koppelingspedaal. Dit rubber zeg maar: https://www.edelschmiede.com/shop/Rubber-sleeve-bellows-throwout-lever-Opel-5-speed-Getrag-240-265-cih[/quote]

    ja dat klopt. Ik had de koppelingskabel nog niet bevestigd maar ik kon die stang van het druklager vrij bewegen van voren naar achteren en terug zonder enig weerstand. ik had voor het demonteren dit rubber er ook niet inzitten maar als ie daar hoort kan ik hem wel bestellen. Dat is trouwens wel een super mooie site, ik kende hem niet maar ze hebben veel spullen waar ik al tijden naar op zoek was :)

    het raadsel voor mij is er echter nog steeds dat voor het loskoppelen van de bak de koppeling wel werkte en na het terug monteren niet meer. zover ik weet ben ik toch geen onderdelen vergeten terug te zetten. wat heb ik fout gedaan?  :scratch: