Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J probleem.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 november 2024om 09:29 door astrid_fahrer.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2024 om 16:57 #18555642
Hi allemaal !
Ik ben hier nieuw.
En ik zou graag gwbruik willen maken van jullie expertise.
Mijn( onze ) geliefde astra J uit 2011 .
Geeft een storing code p1101.
Sinds kort is daar ook gezellig een p0303 bij gekomen.Inmiddels, zijn de bougies vervangen.de bobine.kleppendeksel een terugslagklep en de storing blijft terugkomen. Wie wil met mij meedenken zodat we onze fijne auto niet ( zoals mijn man wil ) weg hoeven te doen .
14 november 2024 om 10:54 #18555716Hallo en welkom.
Wat voor motor is het in de Astra? Een 1.4 Turbo met 120 of 140 pk misschien?
Mocht het inderdaad deze motor zijn dan hebben ze vaak last van een mogelijk scheurtje in de turbo of het probleem van een ontbrekend PCV klepje in het inlaatkanaal van de motor. Deze leiden beiden tot vaak tot bepaalde foutcodes.
14 november 2024 om 23:25 #18555720Hoi! Dank je wel voor je reactie ! Wat lief dat je meedenkt! Hij heeft vandaag een rooktest gehad maar er kwam nergens rook uit. Ook niet bij de turbo. Pcv klepje zou ik naar kunnen kijken ! Dank je
15 november 2024 om 00:03 #18555722Nog even , je bedoeld hiermee echt in het spruitstuk ? Dus niet de los vervangbare tankpntluchting / terugslagklep .
Klinkt misschien als een domme vraag maar we hebben zoveel vervangen en gezocht inmiddels en de garage ook .dat het qua benaming allemaal op elkaar lijkt.
15 november 2024 om 12:10 #18555723Ik had even de foutcodes door elkaar gehaald.
De PCV klep is echt een klepje in het inlaatspruit stuk die je niet van buitenaf kan vervangen.
De PCV klep kan ook flink wat lastig te herleiden problemen geven bij de 1.4t motor maar de p1101 en p0303 die jullie hebben zouden met het inlaat traject en de onsteking te maken moeten hebben.Wel vreemd dat na het vervangen van de bobine en bougies de P0303 nog niet verdwenen is aangezien dat wel de juiste dingen zijn om te vervangen daarbij.
Hieronder is wel een filmpje is hoe je dat PCV klepje kan vinden en wat je erbij kan testen.
https://www.youtube.com/watch?v=4GfW_2owimI
Hebben jullie last van overmatig olie zweten op diverse plekken of olieverbruik?
Voor de p1101 zou je eventueel nog naar de dingen uit het onderstaande filmpje kunnen kijken.
De 1.4t motor is namelijk ook in de Chevrolet Cruze o.a. gebruikt. Vandaar dat je ook vanaf de USA soms handige info kan vinden.16 november 2024 om 17:10 #18555736We hebben inmiddels het inlaatspruitstuk verwijderd.
Dit was wel vuil en er is doorheen te blazen en zuigen kan ook.
Het lijkt dus alsof het klepje hierop niet werkt.
Al is het niet duidelijk vast te stellen want niet zichbaar.
Klep bij de turbo is nog heel en sluit af.
18 november 2024 om 09:29 #18555766Als het inlaat spruitstuk er in zijn geheel af ligt dan dan zou het goed te zien moeten zijn dat het PCV klepje ontbreekt.
Het kanaal waar hij in zit kan inderdaad wel knap smerig zijn maar met wat schoonmaken zou je duidelijk moeten kunnen zien dat hij weg is.
De rode pijl hieronder laat zien hoe dat eruit ziet wanneer het oranje klepje ontbreekt.
Als het spruitstuk eraf ligt dan is het makkelijk om het gat ervan meteen permanent af te dichten en een omleiding te maken zodat het systeem weer naar behoren functioneert.
De ontbrekende PCV klep zorgt namelijk dat de lucht met turbo druk onder het kleppendeksel etc. komt waardoor er overal lekkage of oliezweten op diverse plekken gaat onstaan. Het kan leiden tot een aantal foutcodes ook en olieverbruik en nog meer nare dingen.Iemand van dit forum heeft al met succes de originele PCV omzeild met een betere constructie.
https://opel-forum.nl/forums/topic/inhouden-astra-j-1-4-turbo/
Deze site verkoopt een standaard kit voor de ombouw.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.