Hoi Yoeri,
dat is niet zo mooi.
Op welke meter kwam de temperatuur zo hoog?
Analoog of digitaal in je cluster? Worden gemeten op 2 plaatsen.
Ik weet dat er issues kunnen zijn met cilinder 1 meen ik. Is je koppakking niet lek?
Als je dop eraf springt heb je heel veel druk lijkt mij.
Is de druk wel eens gemeten met het warm worden van je blok?
Heb zelf ook zo’n auto met blok gehad.
Thermostaat bij eerste eigenaar en bij mij vervangen.
Koelvat, dobbertje tbv de sensor verouderd waardoor ik steeds meldingen kreeg van laag niveau terwijl de motor op temperatuur komt. Nadien niet meer. Opelkwaal, dop ook dat deze lekt.
Waterpomp bij circa 150.000km Komt bijna niet voor.
Waterlekkage tvh turbo. Ringetje van een kwartje, totaal 875euries. Binnen 4 dagen reservoir leeg en was niks te vinden. Na veel zoeken hadden ze het gevonden. De lek verdampte meteen door de hitte van de turbo. Lekspoor was bijna niet zichtbaar.
Olie verbruik was 0 bij 185dkm.
Reed heerlijk.
Toch maar wat nieuwere gekocht in 2020.
Succes met het herstel.
Laat je wat weten?
Gr. Ries.