Hallo,
Wat waren wij blij met onze allereerste spiksplinternieuwe auto: een Astra 1.0 Sportstourer. Totdat na zo’n 44.000km het gele motorstoringslampje ging branden. Bij de dealer kwamen ze er met behulp van Opel Nederland vrij snel achter dat er te veel speling op de krukas zat. En de conclusie van Opel Nederland: er moet een nieuwe motor.
Gelukkig werd dit netjes vanuit de fabrieksgarantie geregeld maar ons vertrouwen in onze eerste Opel had wel een flinke deuk opgelopen. De dealer garandeerde ons dat Opel dat de nieuwe motor zeer zeker een modificatie ten opzichte van de oude motor gehad zou hebben. Aldus…
Na 4.000km opnieuw het lampje… en opnieuw dezelfde diagnose: er moet weer een nieuwe motor in vanwege speling op de krukas.
Dit kan toch geen toeval zijn? Wij rijden niet sportief, overbelasten de motor niet en hebben gewoon netjes de onderhoudsbeurtjes door de dealer laten uitvoeren. Iemand die hier meer over gehoord heeft? Zijn wij mega-pechvogels of heeft Opel hun Astra K-versie van een inferieure motor voorzien en proberen ze dat angstvallig stil te houden?