Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › My Opel app via bluetooth
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 november 2021om 13:00 door GrandLand-x.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2019 om 19:59 #18369676
Mijn Grandland X is nu een paar dagen oud en heeft geen Onstar en ook nog geen Opel Connect. Waarschijnlijk is mijn GLX net tussen de overgang tussen de 2 systemen gemaakt, want er zit ook geen SOS knop in, dus waarschijnlijk is er geen data connectie mogelijk. Nu heb ik op mijn Android telefoon geprobeerd in te loggen op de Onstar app en kreeg toen de melding dat er een nieuwe My Opel app beschikbaar is. Deze geinstalleerd en nu zie ik in de app dat het toch mogelijk moet zijn om auto gegevens met de app uit te wisselen, alleen via een koppeling van de auto met de telefoon via bluetooth ipv via mobiel internet. Mij is het echter nog niet gelukt, is er hier iemand ook zonder Onstar en zonder Opel Connect bij wie dit al wel gelukt is?
4 november 2019 om 22:23 #18369677In mijn GrandlandX zitten de OpelOnStar knopjes, van dat systeem heb ik in het 1e jaar ook gebruik gemaakt. Nu werkt het niet meer omdat het gestopt is door Opel. Heb zojuist deze app geïnstalleerd en zal morgen testen of ik dan wel de verbinding kan maken met bluetooth.
5 november 2019 om 18:17 #18369688Zelfde situatie @BerryGLX. iPhone APP geinstalleerd maar lukt niet echt verbinding te maken tussen app en de auto. Zag ook in de app download link voor Navigatie systeem en een voor kaarten, dat zijn allemaal oudere versies. Tevens zijn ze erg klein. Ben benieuwd of er updates van anderen of Opel gaan komen hierop.
5 november 2019 om 22:21 #18369692Mij is het ook niet gelukt om verbinding te maken / data over te dragen…
6 november 2019 om 16:57 #18369706Hier hetzelfde, bluetooth verbinding gemaakt, maar app lijkt geen data te krijgen van het navigatie systeem….
(2019 model, geen onstar knoppen oid)
14 november 2019 om 19:30 #18369902Er is inmiddels een nieuwe versie van de app uit. (Althans via de App-store kreeg ik een update) Of de verbinding nu wel werkt heb ik nog niet kunnen testen…
14 november 2019 om 20:18 #18369905rednas_3ssen . Wat jij beweerd dat Opel nu is gestopt met On Star is niet waar. Opel On Star loopt nog tot einde 2020. Maar ja daar moet ge voor betalen hé. Dus zet dan geen onjuiste info op dit forum.
14 november 2019 om 20:57 #18369907In GLX’en met my2019 die nu worden geleverd is Onstar in elk geval niet meer mogelijk (ook niet tegen betaling) en Opel Connect zit pas in my2020 dacht ik. Mijn auto heeft in elk geval 2 witte, loze, afdekplaatjes op de plaats van de Onstar/ Connect en SOS knoppen.
Ik heb navraag gedaan bij de klantenservice of het mislukken van data overdracht via bluetooth evt met een firmware update van de Intellilink 5 op te lossen is en krijg dan als reactie dat ze alleen antwoord kunnen geven op vragen over kaartupdates en dat ik maar naar een dealer moet gaan met andere vragen. Geweldige service van Opel!
26 november 2019 om 21:14 #18370151[quote quote=18369905]rednas_3ssen . Wat jij beweerd dat Opel nu is gestopt met On Star is niet waar. Opel On Star loopt nog tot einde 2020. Maar ja daar moet ge voor betalen hé. Dus zet dan geen onjuiste info op dit forum.[/quote]
Klopt, ik zie dat ik het had kunnen verlengen, wat ik postte is dus inderdaad niet juist. OnStar werkt nog tot 2020 mits je een abonnement hebt. Bij deze rechtgezet @wzmn39
14 november 2021 om 12:26 #18444811De “My Opel app.” heeft sinds maart continu prima gewerkt, maar sinds afgelopen week worden de gemaakte ritten niet meer geregistreerd.
De auto blijft in het beginscherm ( Google Maps ) voor mijn huis staan terwijl ik ergens anders ben. De km-stand loopt ook niet meer mee. Ik heb al alle menu’s geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar vooralsnog geen succes.
Iemand suggesties?
19 november 2021 om 21:06 #18445731Misschien een tip , voor het geval je een iPhone hebt
zet in de hotspot de connectie op maximaliseer compatibiliteit.
23 november 2021 om 13:01 #18446335Bedankt voor je reactie.
Maar nee. Ik heb Android.
De app heeft het ruim een half jaar prima gedaan op mijn Samsung Galaxy S9, maar weigert nu pertinent om nieuwe ritten te registreren.23 november 2021 om 21:04 #18446372[quote quote=18446335]Bedankt voor je reactie. Maar nee. Ik heb Android. De app heeft het ruim een half jaar prima gedaan op mijn Samsung Galaxy S9, maar weigert nu pertinent om nieuwe ritten te registreren. [/quote] de app verwijderen van je mobiel en dan weer opnieuw installeren en inloggen. Misschien helpt dat?
24 november 2021 om 13:00 #18446442Bij mij werkt het (soms) als ik de app opstart, en daarna pas de auto start.
Als dat niet lukt, wil ik nog wel eens de bluetooth uitschakelen op de telefoon en daarna weer aan.
Maar het gaat dus niet vlekkeloos. Vind het ook niet zoveel toevoegen, zeker omdat het verbinden niet lekker gaat. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.