Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra g 2001 station wagon benzine, start niet meer geen compressie
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 augustus 2019om 10:11 door Richard69.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2019 om 10:47 #18368158
Ons opeltje heeft bijna 240 op de teller 2 jaar geleden gekocht en had een lekke kartepan dat is het enige euvel wat we ermee hebben gehad, tot nu heeft hij altijd goed gelopen geen olie of koelvloeistof verlies geen witte walm of rare geluiden. Soms op lange stukken alsof 1 cilinder af en toe niet mee deed . Maar het euvel is nu dat hij niet meer start en totaal geen compressie te lijken hebben, bij mij om de hoek zit een monteur die heb ik ernaar laten kijken en hij kwam tot de conclusie dat waarschijnlijk de koppakking lekt 3cilinders +-3 A4 bar en 1 10 bar. En dat er mogelijk nog een ander euvel zou kunnen zijn NL dat de kleppen(stoters) blijven hangen waardoor er geen compressie is. Hij krijgt benzine, vonkt draait als een tierelier en verder niks.ik heb ook iets gelezen over de krukascensor dat die een oorzaak zou kunnen hebben maar dan denk ik dan had er toch wel iets van compressie moeten zijn.voordat ik 500euro uit ga geven wil ik eigenlijk dingen kunnen uitsluiten of bevestigd hebben en ik weet ook dat dingen vaak giswerk zijn maar meten is weten daarom zou ik nog graag advies willen inwinnen om mogelijk m’n kosten te kunnen drukken. Want ik twijfel bij de kapotte koppakking, ik heb bij een vorige auto kapotte koppakking gehad witte walm, stinken, blauwe walm bij flink gasgeven koelvloeistof zuipen en dit doet de astra niet vandaar mijn twijfel. Wie kan mij overtuigen of vertellen hoe en wat er zou kunnen zijn
Mvg Richard
21 augustus 2019 om 16:25 #18368162Wat heb je er voor ene blok in zitten ? 8 klepper of 16 klepper ?
Overigens kan een kapotte koppakking verschillende symptomen geven, hoeft niet perse witte rook te geven.
21 augustus 2019 om 17:22 #18368164<p style=”text-align: left;”>Een 8 klepper</p>
21 augustus 2019 om 17:24 #183681658 kleppen
21 augustus 2019 om 20:49 #18368177Ik kan meeten waar compressie lekt: inlaat, uitlaat of oliecarter.
21 augustus 2019 om 21:56 #18368179Als laatste ritje 20 of 30 seconden geduurd heeft (om de auto even te verplaatsen) houden je klepstoters de kleppen open. Gebeurt vaker.
Accu erbij, gas op de plank en blijven starten. Kan 2 tot 3 minuten duren.
22 augustus 2019 om 08:42 #18368191liviu2004
Dat zou fijn zijn als je het na zou kunnen komen meten maar of dat ff te doen is, ik woon in z Limburg.Kietje ik had de laatste rit iets van 1,5 km gereden, op de heenweg heeft hij ff gestotterd maar verder niks en op de terugweg gewoon zonder problemen gereden auto geparkeerd en de volgende ochtend niks meer daar. De monteur zei me ook al dat ik de auto kan laten slepen(+-30km/h in de 2) en de kleppenstoters zo aan de praat zou kunnen krijgen.ik moet me nog ff iemand ritselen om me te slepen Mvg Richard
22 augustus 2019 om 15:43 #18368209Als er kleppen open hebben gestaan bij het compressie meten, dan heb je nu al extra schade. Dit omdat je zuigers dan de kleppen geraakt hebben.
Je koppakking hoeft niet lek te zijn natuurlijk, ik had 2 verbrande kleppen en daardoor geen compressie meer.
Ook als is een koppakking tussen 2 cilinders weg gebrand gehad, heb je ook geen compressie meer, maar ook geen olie of waterverbruik.
Als het een sensor zou zijn die niet goed werkt, dan zou je een brandend motormanagement lampje gehad moeten hebben.
Is de auto al een keer uitgelezen?
Een Astra G uit 2001 met een 8 klepper, dan heb je een Z16SE motor. Volgens mij zijn die wel te vinden op de sloop, mocht dat nodig zijn.
22 augustus 2019 om 20:37 #18368227Thnx allemaal ik denk dat ik weet wat te doen. Ik laat die monteur erna kijken want hoe ik ‘t wend of keert ik kom die kop er zowiezo er af te laten trekken. Blijven die stoter ‘s hangen, klep verbrand of de pakking. En al graven de diepte in zal hij’t euvel wel vinden. Ik ga proberen er een mooi totaal prijsje van te maken daar hij wel schappelijk is. Ik laat ‘t nog wel weten hoe en wat, morgen bel ik ‘m.
Iedereen thnx
22 augustus 2019 om 22:30 #18368231Z16se is non-interference motor!!!
23 augustus 2019 om 14:00 #18368244Zijn dit niet de vrijloopblokken?, kleppen kunnen de zuigers niet raken toch??? Denk dat liviu dat ook bedoeld!
26 augustus 2019 om 14:05 #18368282ja is een vrijloop motor de 8 klepper dus zelfs als de distrubutieriem eraf gaat of verkeerd staat zullen de kleppen nooit de zuigers raken, vandaar mijn eerdere vraag of het 8 of 16 klepper was
27 augustus 2019 om 10:11 #18368311<p style=”text-align: left;”>Hij doet ‘t weer , zaterdag de auto laten slepen maar omdat de monteur de bobine stekker niet terug erop gezet had (na compressie meting) deed hij ‘t niet.gisteren zou hij de kop eraf gaan trekken. Zodoende zag hij de bobine stekker nog los zitten, deze erop gezet en gestart en geluk voor mij………… Hij startte ?…hij heeft ‘m nu geflushed, nieuwe olie/filter en nu loopt hij weer als vanouds.u vraag ik me af hoe groot is de kans dat ‘t me weer gebeurd of moeten de klepstoters toch vervangen worden?</p>
Mvg Richard -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.