Opel astra g 2001 station wagon benzine, start niet meer geen compressie

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra g 2001 station wagon benzine, start niet meer geen compressie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368158
    Richard69
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2019

      Ons opeltje heeft bijna 240 op de teller 2 jaar geleden gekocht en had een lekke kartepan dat is het enige euvel wat we ermee hebben gehad, tot nu heeft hij altijd goed gelopen geen olie of koelvloeistof verlies geen witte walm of rare geluiden.  Soms op lange stukken alsof 1 cilinder af en toe niet mee deed . Maar het euvel is nu dat hij niet meer start en totaal geen compressie te lijken hebben, bij mij om de hoek zit een monteur die heb ik ernaar laten kijken en hij kwam tot de conclusie dat waarschijnlijk de koppakking lekt 3cilinders +-3 A4 bar en 1 10 bar. En dat er mogelijk nog een ander euvel zou kunnen zijn NL dat de kleppen(stoters) blijven hangen waardoor  er geen compressie is. Hij krijgt benzine, vonkt  draait als een tierelier en verder niks.ik heb ook iets gelezen over de krukascensor dat die een oorzaak zou kunnen hebben maar dan denk ik dan had er toch wel iets van compressie moeten zijn.voordat ik 500euro uit ga geven wil ik eigenlijk dingen kunnen uitsluiten of bevestigd hebben en ik weet ook dat dingen vaak giswerk zijn maar meten is weten daarom zou ik nog graag advies willen inwinnen om mogelijk m’n kosten te kunnen drukken. Want ik twijfel bij de kapotte koppakking, ik heb bij een vorige auto kapotte koppakking gehad witte walm, stinken, blauwe walm bij flink gasgeven koelvloeistof zuipen en dit doet de astra niet vandaar mijn twijfel.   Wie kan mij overtuigen of vertellen hoe en wat er zou kunnen zijn

      Mvg Richard

      #18368162
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Wat heb je er voor ene blok in zitten ? 8 klepper of 16 klepper ?

        Overigens kan een kapotte koppakking verschillende symptomen geven, hoeft niet perse witte rook te geven.

        #18368164
        Richard69
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2019

          <p style=”text-align: left;”>Een 8 klepper</p>

          #18368165
          Richard69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2019

            8 kleppen

             

            #18368177
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Ik kan meeten waar compressie lekt: inlaat, uitlaat of oliecarter.

              #18368179
              Kietje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2016

                Als laatste ritje 20 of 30 seconden geduurd heeft (om de auto even te verplaatsen) houden je klepstoters de kleppen open. Gebeurt vaker.

                Accu erbij, gas op de plank en blijven starten. Kan 2 tot 3 minuten duren.

                #18368191
                Richard69
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2019

                  liviu2004
                  Dat zou fijn zijn als je het na zou kunnen komen meten maar of dat ff te doen is, ik woon in z Limburg.

                  Kietje ik had de laatste rit iets van 1,5 km gereden, op de heenweg heeft hij ff gestotterd maar verder niks en op de terugweg gewoon zonder problemen gereden auto geparkeerd en de volgende ochtend niks meer daar. De monteur zei me ook al dat ik de auto kan laten slepen(+-30km/h in de 2) en de kleppenstoters zo aan de praat zou kunnen krijgen.ik moet me nog ff iemand ritselen om me te slepen  Mvg Richard

                  #18368209
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Als er kleppen open hebben gestaan bij het compressie meten, dan heb je nu al extra schade. Dit omdat je zuigers dan de kleppen geraakt hebben.

                    Je koppakking hoeft niet lek te zijn natuurlijk, ik had 2 verbrande kleppen en daardoor geen compressie meer.

                    Ook als is een koppakking tussen 2 cilinders weg gebrand gehad, heb je ook geen compressie meer, maar ook geen olie of waterverbruik.

                     

                    Als het een sensor zou zijn die niet goed werkt, dan zou je een brandend motormanagement lampje gehad moeten hebben.

                    Is de auto al een keer uitgelezen?

                     

                    Een Astra G uit 2001 met een 8 klepper, dan heb je een Z16SE motor. Volgens mij zijn die wel te vinden op de sloop, mocht dat nodig zijn.

                    #18368227
                    Richard69
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2019

                      Thnx allemaal ik denk dat ik weet wat te doen. Ik laat die monteur erna kijken want hoe ik ’t wend of keert ik kom die kop er zowiezo er af te laten trekken. Blijven die stoter ’s hangen, klep verbrand of de pakking. En al graven de diepte in zal hij’t euvel wel vinden. Ik ga proberen er een mooi totaal prijsje van te maken daar hij wel schappelijk is. Ik laat ’t nog wel weten hoe en wat, morgen bel ik ‘m.

                      Iedereen thnx :good:

                      #18368231
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Z16se is non-interference motor!!!

                        #18368244
                        richardschaeks
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2008

                          Zijn dit niet de vrijloopblokken?, kleppen kunnen de zuigers niet raken toch??? Denk  dat liviu dat ook bedoeld!

                          #18368282
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            ja is een vrijloop motor de 8 klepper dus zelfs als de distrubutieriem eraf gaat of verkeerd staat zullen de kleppen nooit de zuigers raken, vandaar mijn eerdere vraag of het 8 of 16 klepper was

                            #18368311
                            Richard69
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 August 2019

                              <p style=”text-align: left;”>Hij doet ’t weer :yahoo: , zaterdag de auto laten slepen maar omdat de monteur de bobine stekker niet terug erop gezet had (na compressie meting) deed hij ’t niet.gisteren zou hij de kop eraf gaan trekken. Zodoende zag hij de bobine stekker nog los zitten, deze erop gezet en gestart en geluk voor mij………… Hij startte ?…hij heeft ‘m nu geflushed, nieuwe olie/filter en nu loopt hij weer als vanouds.u vraag ik me af hoe groot is de kans dat ’t me weer gebeurd of moeten de klepstoters toch vervangen worden?</p>
                              Mvg Richard

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.