Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Storing vectra z22yh
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 oktober 2018om 21:35 door Opeltje17.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2018 om 16:36 #18361068
Beste Leden,
Vanmorgen toen ik de snelweg op reed gaf de auto opeens een hik tijdens het optrekken en daarna ging het storingslampje branden. Er was geen sprake van noodloop en ben dus eerst maar weer terug naar huis gereden. Daarna met de op-com het volgende uitgelezen:
Aantal opgeslagen foutcodes:1
P1191 – Brandstofdruksysteem, storing
(52) – Niet aanwezigDaarna weer een stuk gaan rijden en een paar keer flink doorgetrokken in de toeren en toen was er niks meer aan de hand. Storing en het lampje ook niet meer terug gekomen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Of is dit toch het begin van een kapotte hogedrukpomp of brandstofregelaar?
14 oktober 2018 om 19:31 #18361079Jep meestal hogedrukpomp, regelaar en/of sensor storing.
Met de opcom drukken uitlezen, staat een gewenste en een actuele druk, deze moeten nagenoeg gelijk zijn.
In de regel is het, druk te hoog regelaar stuk, druk te laag pomp stuk, welk merk pomp heb je Siemens of Continental?
Je kan eerst nog eens proberen het brandstof filter te vervangen, ook het lagedruk gedeelte kan stuk aan het gaan zijn( pomp in de tank)
15 oktober 2018 om 08:55 #18361087hey @opeltje17,
bedankt voor je reactie. Ik heb er een continental pomp op zitten. Heb gister de pompdruk uitgelezen en kon niet echt een noemenswaardig verschil zien in de actuele druk en gewenste druk. dit was wel bij stationair moet ik zeggen. Is het verstandig dit op bij hogere toeren uit te lezen?
En hoeveel verschil in druk is nog normaal te noemen?
Het gekke is dat hij dit 1 keer deed gister. Na het wissen van de storing ben ik nog eens de snelweg op gegaan en zelfs doorgetrokken tot bijna maximum toeren en niks aan de hand dat is het vreemde er van. Maar met mijn geluk zal vast de pomp langzaam aan het overlijden zijn.
15 oktober 2018 om 09:05 #18361088Ja ook op toeren uitlezen, juist omdat de pomp dan druk moet leveren!
9 van de 10x is de pomp stuk, je krijgt ook vaak eerst misfire codes dan gaan mensen eerst bougies en bobine vervangen, en dan uiteindelijk komt er een P1191 code.
Tank je zelf euro 95? Het beste is om in deze motor brandstoffen te gebruiken zonder ethanol!
15 oktober 2018 om 09:12 #18361090Ik tank alleen BP Ultimate of euro 98 omdat ik weet dat E10 erg slecht is voor de pomp.
Helaas zijn we wel in polen op vakantie geweest en daar was alleen benzine te krijgen met 5% ethanol en duitsland ook trouwens dus we hadden daarin geen keus helaas.
Verder nog geen misfires of iets gehad. Alleen 1 keer een hik en storing gister en daarna niks meer aan de hand ook geen noodloop of niks en hij geeft nog voldoende vermogen lijkt het.
Ik ga hem straks eerst eens uitlezen op hoge toeren en zal je laten weten hier wat de afwijking was misschien kan jij daar wat uit opmaken.
15 oktober 2018 om 09:41 #18361093Bij deze een filmpje van de meetwaarde. In mijn ogen schommelt hij wel ietsje maar lijkt aardig mee te lopen met de gevraagde druk. ik hoor graag wat jij er van vind.
15 oktober 2018 om 16:12 #18361105Pomp druk is goed, hoe oud is je brandstof filter?
Ik tank altijd gewoon 95 met 5% ethanol, met m’n andere z22yh is het ook 63K goed gegaan. Dus van die paar x tanken zal het niet komen.
Het probleem doet zich nu dus gewoon niet voor, dus lastig diagnose te stellen, heb je enig idee hoeveel km’s de pomp gelopen heeft?
15 oktober 2018 om 17:45 #18361106Ik denk dat het brandstoffilter nu ongever 1,5 jaar oud is. Hoeveel de pomp heeft gelopen durf ik niet te zeggen. Als de continental de originele nog is heeft hij 211000 gelopen maar hij ziet er vrij nieuw uit dus leek mij dat hij al een keer vervangen was al weet ik dat niet zeker.
Als ik het nog een keer weer merk zal ik de pompdruk direct weer eens uitlezen.
Hij had wel een week stil gestaan dus misschien heeft er een beetje lucht of een vuiltje ingezeten.
18 oktober 2018 om 10:10 #18361181[quote quote=18361090]duitsland ook trouwens dus we hadden daarin geen keus helaas.[/quote]
In Duitsland verkopen de meeste pompen gewoon super plus 98 (zonder ethanol) en als je het niet vertrouwd dan ga je naar de Aral voor Ultlimate102 of Shell V-Power Racing.
22 oktober 2018 om 19:26 #18361279Even een update:
Heb dit weekend zo’n 600KM gereden en niks meer aan de hand. Tot nu lijkt het dus een eenmalig dingetje geweest te zijn.
Heb wel via marktplaats een complete brandstofrail op de kop kunnen tikken voor 45 euro inclusief injectoren , drukregelaar en sensor.
Nu had ik idee om deze injectoren te laten reviseren en eventueel de complete rail te gebruiken als het probleem zich nog eens voor doet.
Nu is alleen de vraag moeten deze injectoren geprogrammeerd worden of zit hier geen code op?
22 oktober 2018 om 21:35 #18361283Injectoren gaan bijna nooit stuk, dus daar zou ik niks mee doen, mocht je nog een keer de storing krijgen kan je altijd de regelaar en sensor van je ”nieuwe” rail monteren op je huidige.
Injectoren demonteren is ook niet zo gedaan, zitten meestal vast gerot in de kop en er zijn volgens mij ook nog verschillende type injectoren geleverd op de YH
Maar toch is het 9 van de 10x de hogedrukpomp(helaas)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.